Sládek Budějovického Budvaru Adam Brož vyladil novinku, která potěší milovníky...

Sládek Budějovického Budvaru Adam Brož vyladil novinku, která potěší milovníky hořkých piv. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Budvar láká na nový extra hořký ležák. První várka už je vypitá

  • 21
S cílem oslovit nové zákazníky míří na trh nový ležák Budějovického Budvaru. Nese označení 33 a národní podnik už začal s jeho testováním v prvních podnicích. Přitáhnout má hlavně ty, kteří preferují hořká piva.

Právě název proto odkazuje na novou chuť. „Nový ležák má 33 jednotek hořkosti, což je o poznání více, než má náš originální ležák Budweiser Budvar, který je typický svou jemnou hořkostí,“ potvrzuje mluvčí národního podniku Petr Samec.

Svou chuť novinka získala díky české odrůdě chmele Agnus, který má velmi vysoký obsah hořkých látek.

„Budvar 33 ležák je zajímavý i přídavkem sladu Crystal Light, jenž se používá především do svrchně kvašených piv. Díky tomu, že jsme se nebáli tento slad přidat do typického českého ležáku, získalo naše nové pivo zajímavou barvu a příjemnou chuťovou uhlazenost,“ líčí Samec.

Pivovar se pustil do testování a ladění novinky sládka Adama Brože loni na podzim. Počátkem letošního února ho ochutnali lidé v hospodách.

„Prozatím ho mohli ochutnat v několika desítkách restaurací po celé České republice,“ upřesňuje mluvčí Samec a doplňuje, že první várka už je pryč.

Na tu další si teď lidé musejí nějaký čas počkat. K dispozici bude znovu od konce března. Opět to bude jen ve vybraných restauracích, ale distribuci novinky bude pivovar postupně rozšiřovat.

„Ohlas od našich zákazníků je velmi dobrý a máme z toho radost. Věříme, že si Budvar 33 najde svoje místo vedle našeho originálního ležáku,“ uzavírá Samec.

Dá se také očekávat, že nové pivo bude patřit k těm dražším. To potvrzují slova ředitele Budějovického Budvaru Petra Dvořáka, který na konci ledna hodnotil uplynulý rok.

„V loňském roce rostly tržby dvakrát rychleji než objem prodeje piva. Naše zaměření na výrobu a prodej prémiových ležáků se ukazuje jako krok správným směrem,“ shrnul.

Za prodej piva si podnik připsal tržby v hodnotě 2,57 miliardy korun, což je meziročně o 7,3 procenta víc.