Společnost Colgan Air, jíž patří i havarovaný letoun, doporučuje svým pilotům manuální řízení za podmínek, kdy se vytváří námrazy. Pokud je námraza silná, ruční ovládání přímo nařizuje, uvedl Steve Chealander z Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě.
Právě k této situaci došlo i v případě Bombardieru Dash 8 Q400, který se zřítil v pátek. Jeho piloti krátce před havárií hlásili, že na přední hraně křídel a oknech jejich kabiny se vytváří "značná" námraza. - čtěte o posledním hlášení z kokpitu
Letoun byl v tu dobu asi v tříkilometrové výšce a zahajoval přistávací manévr. V té době v oblasti neštěstí mírně sněžilo a mrholilo. Podmínky pro to, aby části letadla namrzaly, tak byly ideální.
Protinámrazové zařízení havarovaného stroje bylo zapnuté, ale zatím není jasné, zda bylo funkční. Autopilot však zůstal podle předběžných výsledků vyšetřování až do zřícení letadla zapnutý.
O život přišlo všech 49 osob na palubě letounu a jeden člověk, který byl v okamžiku havárie na zemi. - čtěte více o katastrofě v Buffalu