Diskuze
Nová éra luxusu na moři. Největší výletní loď světa poprvé vyplouvá
Děkujeme za pochopení.
B68ř49e62t40i40s40l60a23v 24H40a52m30p77l
Lidi, jestli chcete doslova vyhodit zbytečně spoustu peněz, jeďte..
M73i68c47h29a85l 27M40i40l98l80e77r
ehhhhhm..... je ti vubec znamo, ze cim vetsi lod a na ni masy pasazeru, tim levnejsi cestovani?
Je ti vubec znamo, ze velke mnozstvi pasazeru na techto megalodich jsou Americane demograficke skupiny oznacene jako stredni trida?
Je ti vubec znamo, ze Americane maji ve sve velke vetsine potize vybrat si najednou dovolenou delsi nez 10 dni a proto ty nejpopularnejsi lodni zajezdy vyplouvajici z americkych pristavu jsou 7 denni?
Je ti vubec znamo ze bylo uz drive oznameno, ze tahke megalod je urcena na nejpopularnejsi trasy americkeho masoveho turismu - tj. 7 denni zajezdy do vychodniho nebo na stridacku zapadniho Karibiku z pristavu na Floride nebo v Texasu a na 7 denni zajezdy z LA na Mexickou rivieru?
Je ti vubec znamo, ze diky nesmirne popularite masoveho turismu lodnich zajezdu v USA, Kanade a Mexiku ruzne lodni spolecnosti vyhlasuji akce jizdenek ve zlevnenych cenach, k jakym se nedostanou obyvatele jinych statu, kontinentu?
Zrovna minuly tyden jsem zahledl akci urcenou vyhradne obyvatelym skupiny statu americkeho severu plus Kanady.
Pro Americany je takovy 7 denni zajezd na megalodi relativne cenove velmi pristupny.
H88o81n83z91a 18V35a21n11í24č97e70k
Určitě má nulovou uhlíkovou stopu. Už od výroby... Takže nemusí platit emisní povolenky. Tfuj, prachy, prachy, prachy ...
M14i45c81h68a42l 68M67i84l65l94e77r
tahle lod bude prevazne delat zajezdy tam, kde je pro ni nejzivejsi trh a nejvetsi zajem- tj. 7 denni zajezdy stridave v zapadnim a vychodnim Karibiku s odjezdem z ruznych pristavu na jihovychodnim cipu USA, dale na Mexickou Rivieru s odjezdy z LA nebo SF, pripadne obcasne okruzni cesty na Havaj.
V85á65c42l35a28v 71K28o68l18o82m94a79z79n10í19k
Mi to přijde strašně kýčovité. Takový plovoucí lunapark..
M47i11c22h43a37l 57M58i86l31l92e84r
slovo luxus v titulku je uplne mimo.
U lodi NIKDY neplati "vetsi= luxusnejsi".
Prave naopak: "cim vetsi a cim vice poutovych vychytavek, tim vic pasazeru a stani ve frontach." Mega lod s masovymi atrakcemi nacpana nejakymi 5000+ pasazery se VUBEC neslucuje s pojmem luxusu a exkluzivity.
Kdo by chtel poznat OPRAVDOVY LUXUS v lodnich zajezdech, musel by prestat obdivovat vycet vychytavek a mnozstvi pasazeru vyplnujicich obri velikost lodi.
Skutecny luxus lodniho cestovani je umoznen OMEZENYM poctem pasazeru, durazem na maximalizaci osobniho pohodli a prostoru, kvalitu vybaveni kabin i verejnych prostoru, ikonicke znacky toaletnich potreb, (treba i vyhrivane mramorove podlahy v koupelnach), kabinove lednicky doplnovane napoji, individulani sluzby, nizky pomer poctu pasazeru na 1 clena personalu, vsechny kabiny s balkony.
K tomu vysoka kvalita stravovani, luxusni standard a vyber potravin pro zpracovani v kuchynich, gastronomie na vysoke restauracni urovni. Napoje v cene jizdneho, nekde jejich vymezeny vyber s moznosti doplatku za plny vyber, jinde je cely bar otevreny vsem pasazerum all inclusive.
Kvalita vybaveni lodniho fitka, lazenskych prostoru, bazenu, virivek, sauny a ledove jeskyne s volnym pristupem pro vsechny. Za lazenske a kosmeticke sluzby a specializovana cviceni se plati zvlast.
Tyto mensi ale luxusnejsi lodi neplytvaji palubni prostory na poutove radovanky ani nemaji velke nakupni centrum. Jsou urceny uplne jinemu typu pasazeru s jinym standardem a zajmy, nez jsou megalodi s vybavenim Disneylandu.
Jejich pasazeri neholduji poutovym atrakci a mega show v obrim lodnim divadle, ale davaji prednost uzit si cestu ve vyssim pohodli s pristupem do mensich pristavu, kam se megalodi nevejdou.
Maji nabidky kvalitnejsich, zajimavejsich a mene masovych pevninskych vyletu bez front obvyklych na megalodich. Nektere lodi jsou vyhradne pro osoby nad 18let. A pritom v lodnim cestovani ma kazdy moznost si vybrat zajezd podle sve kapsy a zajmu.
B62ř98e33t84i72s15l85a93v 67H58a57m94p97l
Nemohu se zbavit dojmu, že tu děláte reklamu. Sice menším lodím, ale pořád pro stovky osob a to není, o co stát..
B69ř30e36t25i74s98l83a52v 97H30a17m70p60l
To není luxus, to stádní turistika.
V52l31a51d32i51m78í31r 79Š46t25á34d63l93e30r
Přátelé, účet na iDnes jsem si vytvořil pouze kvůli této lodi.
Jsem bývalým námořním důstojníkem, na námořní škole (ne pro jachtaře) jsem učil lodní stabilitu, astronavigaci a digitální mapy. Všem, kteří mají rádi své životy radím - nevstupujte na takové plovoucí šílenosti. Je to nezodpovědný hazard s lidskými životy. Nestačil Titanic, nestačila Costa Concordia....
Byl jsem na místě tragédie Costy, projel jsem si jachtou trajektorii která byla zveřejněna a posléze smazána. Na blogu Lidovek byla kdysi moje vyšetřovací verze. Blog lidovek byl zrušen a tím zmizel i můj článek.
To nejdůležitější: Po najetí levým bokem na skálu loď ztratila ovladatelnost. Podle poškození se měla naklonit a potopit přesně na tuto stranu. Tisícům lidem zachránil život obyčejný vítr. Ten loď nabírající vodu levou stranou způsobil náklon na pravou stranu. Zatímco se Costa pomalu potápěla - chystala se převrátit, udělala cirkulaci vlevo. Zkrátka smyčkou se obrátila o 180°. Vítr ji nahnal na skálu, kde si lehla na pravý bok. Díky tomu nešla dnem vzhůru a zůstala jen silně nakloněná.
Pokud by se převrátila, přeživších by bylo nemnoho. Ono převrácení nastane velice rychle a nedá se mu uniknout. Ve škole jsem měl udělaný plovoucí model a se studenty jsem převrácení lodi prakticky ukazoval. Učil jsem je, co nikdy nesmí při vniknutí vody do lodi udělat. Bohužel to strašně moc - i profíků udělá. Byl to vždycky šok, když moment převrácení modelu nastal.
Pokud Vás od zážitku cesty na takové lodi neodradím potom vždy dodržte:
- Nikdy, pokud cítíte že se něco s lodí stalo neuposlechněte pokynů posádky abyste šli do kajuty. Specielně pokud ji máte někde na dolní palubě. Nedostanete se odtud. Dveře široké 1m pokud budou zaplaveny do výšky 1m drží silou půl tuny. Jsou masivní a neprosekáte je ničím.
- Záchrannou vestu si nasaďte pouze na volné palubě. Pokud byste se dostali do vody uvnitř, utopíte se.
T33o61m88á52š 27K45o66t
V rychlosti jsem si dohledal, že ty lodě přepraví za rok (dohromady) přes 30 miliónů pasažérů. Jak riziková přeprava to tedy je? Obzvláště když havárie C.C. byla spíše chyba kapitána než lodi.
V36l31a70d55i92m11í29r 64Š77t26á24d21l61e63r
Část 2. Jak se chovat při havárii
- Na lodi si po nástupu najděte cokoliv plovoucího. Nějaký trámek...nikdy nevíte zdali bude čas na spuštění člunů. Pokud je to beznadějné jděte na horní otevřenou palubu. Pokud musíte do vody udělejte to zavčas aby Vás neutopil vír. Čluny se většinou nepotopí. Vyplavou i samonafukovací vory. Mají hydrostatickou pojistku a pod vodou vyskočí na hladinu.
- Dostaňte se co možná nejdále od potápějící se lodi. Nejlépe po větru. Uvolněné čluny a vory budou plavat směrem k Vám.
- Mějte vždy evakuační balíček. Doklady, peníze, karty, Doporučuju i aktivní satelitní telefon vodotěsně zabalený. Loď vyšle sice signál do Cospas Sarsat, ale pak se potopí. Nevíte jistě, zdali byl přijat. Vítr Vás dostane od místa potopení a prostor vyhledávání se rychle zvětšuje. Držte čluny a vory u sebe.
- Lidé kteří vypadnou přes palubu obvykle zemřou hrůzou na infarkt. Pokud víte, že ze člunu/voru můžete volat a odesílat i polohu, snáze přežijete. Uslyšíte potvrzení a to je důležité.
- Zažil jsem cvičení uprostřed Pacifiku. Při absolutně klidném moři jsme nasedli do člunu a loď se cca na 3Nm vzdálila. Bylo to hodně stresující dívat se na vzdalující se loď. Byli jsme ve spojení vysílačkou ...
Pokud budou dotazy, pokusím se na ně odpovědět.
Nekrolog: Na Costě Concordia zachránili životy lidí ti, kteří neměli žádné školy. Studoval jsem videa. Mrtvých bylo sice "jen" tuším přes 30, ale i to bylo zbytečné. Kapitán Costy Concordia se pro nás stal symbolem hanby našeho řemesla. Hloupý nafoukaný frajer, který provedl zločinný manévr s nic nepředvedl. Nakolik byl pod tlakem rejdaře nevím, ale dovedu si představit. Bohužel, ani jeho důstojníci nic smysluplného neudělali. Všichni z lodi utekli....
Nikdy bych na takovou loď jako pasažér nevstoupil ani ji jako důstojník nechtěl řídit.
M45i17c77h72a27l 32M15i11l60l80e78r
nic proti smyslu a detailum prispevku, ale v dane situaci ponekud O/T.
Nejedna se tady o bezpecnost lodni plavby ani o kriminalni nezodpovednost nekterych "zkusenych lodnich vlku" na kapitanskem mustku.
S postupem casu stavene vetsi a vetsi lodi neznamenaji automaticky vetsi nebezpeci, protoze ruku v ruce s tim jde podstatne vyspelejsii technologie.
Neco o tom vim z vypraveni naseho znameho, mezinarodniho specialisty na lodni navrhy osobnich lodi a jejich konstrukci. Rozhodne se nevyhyba plavbam, prave naopak.
A jak vime, za pricinou tragedie lodi Costy nebyla jeji konstrukce, ale nezodpovedne jednani jejiho kapitana Schettina, nejen tim za jakych okolnosti zmenil kurs a najel na skalu, ale take tim, ze nezvladl nasledujici kritickou situaci a trvalo prilis dlouho nez vyhlasil krizi a evakuaci.
J81a46n 18K49o81č68v92a80r25a
No nevím, masovka (největší loď) je přece z definice opak luxusu. Luxus = exkluzivita.
M44i30c29h19a74l 24M74i10l28l46e61r
presne tak.
Neodolal jsem a vyjadril ve svem prispevku uprimnou kritiku titulku a nahledu reporterky z presne stejnych duvodu jako ty --- a dostal jsem ban. Napisi to trochu diplomaticteji
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média
Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti
Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“
Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...
Opilá žena jela kilometr po tramvajových kolejích, prorazila tři pneumatiky
Do velkého hazardu se o víkendu pustila zmatená řidička v Brně, která urazila asi kilometr po...
Fiala nedodržel slovo, že podepíše abolici pro Mynáře, tvrdí Zeman
Premiér Petr Fiala (ODS) uvedl, že nemá problém podepsat abolici pro vedoucího prezidentské...
Trakční vedení po nájezdu zlodějů poničilo lokomotivu, škoda je 700 tisíc
Krádež byla podle policie hlavní příčinou sobotních problémů na páteřním železničním koridoru z...
Prodavači i dělníci. Umělá inteligence zruší statisíce pozic, stát hledá řešení
Premium Umělá inteligence a postupující digitalizace připraví v příštích letech o práci statisíce lidí....
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...