- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dneska si už ani opice nesmí vydělávat na živobytí... Není to rasistické?
Bude vadit i práce koní, volů atd?
Z určitého úhlu pohledu to snažení ochránců zvířat, resp. přírody, dává smysl. Základní pravidlo morálky, totiž že lidský život je to nejcennější na světě, vznikalo v době, kdy lidstvo bylo ohroženým druhem. Několik jedinců lidského druhu se snažilo přežít v tisícinásobné přesile divokých zvířat.
S přibývajícím počtem lidí a s mizející přírodou ale hodnota lidského života devalvuje. Vezměte si třeba lanýže. Ve středověku žilo tak málo lidí, a všude rostlo tolik lanýžů, že námořníci lamentovali, že nejsou prasata, aby museli denně žrát lanýže. Dneska by průměrný dělník musel otrocky dřít celý rok, aby si mohl dopřát bedničku lanýžů.
Přijde doba, že se na Zemi bude tísnit 150 miliard lidí, ale nebude tu žádný hmyz. Pro skleničku medu budou lidé ochotni zabijet. Lidský život pak bude mít hodnotu sklenice medu.
Neměla bych v zásadě nic proti tomu aby byli opice využité ke sbírání ořechů, za předpokladu, že se o ně budou starat a budou žít v podmínkách jako třeba psi, kteří lidem též pomáhají.
Jenže to by se o ty opice nemohli starat primitivní Asiati
A co tahle cvičení psi? Ti nikomu nevadí?
myslíte cvičení divocí psi odchycení v divočině a držení v zajetí?
Ať ty oŕechy prodají se slevou v zemi, kde se uvažuje ještě rozumně. Jaký je rozdíl, když ten ořech sklidí člověk, jež možná taky v dané zemi nemá jinou alternativu? Jenom není přivázaný, fungují už jiné způsoby, jak lidi k práci donutit.
Zira si vzala z Corneliových rukou kokosové ořech a napil a se. Lahodná chuť ji zaplavila nitro a tvář jí lehce zrůžověla. Náhle se zarazila a zvážněla. "Cornelie," spustila s obavou v hlase, "nepoužil jsi k získání ořechu cvičeného člověka, že ne?"
A ted si predstavte, ze nekdo dokonce pracuji i lide