- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Víš babi, my bychom za Tebou jezdili častěji, ale ty spoje jsou strašné. Vůbec nic nejezdí.
Potěmkin? Jako myslíte Potěmkinova vesnice? Tak jste milá paní naprosto, ale naprosto mimo... nastudujte si článek a téma Potěmkinovy vesnice ještě jednou...
Na provozulinky trvá katalánská vláda, která chce zajistit, že i izolované oblasti budoudisponovat veřejnou dopravou.
JJ, takhle se falšují statistiky. Další obec co má zajištěnu veřejnou dopravu.
Jestlipak ten autobus ten den jede i zpatky
Jak vidět - český nebo španělský úředník, jednají stejně. Poslechnou zákon, nebo podmínky pro dotaci, ale pro lidi to vyjde, jako kdyby se nic nestalo. Tak nějak jsem si vzpomněl, jak se Č. Budějovice před nějakými 10-15 lety chlubily, kolik vytyčily cyklotras (a sebrali z ato peníze z EU). To, že je úředníci vyznačili často i tam, kde dopravní značky (nejen) cyklistům vjezd zakazovaly, to jim optimizmus vzít nedokázalo. Kilometry "cyklostezek" přeci vykázali.
Přijde mi to celé trochu jako vtip - každé první pondělí v březnu. Nevymyslel bych to. Ovšem úřad si žádá svoje...
Hmm z Barcelony je to 80km, to rovnou místo "ležící severně od Barcelony" mohli napsat "ležící v katalánském vnitrozemí".
Linka jezdící jednou za rok je samozřejmě nesmysl, tedy pokud má sloužit jako dopravní obslužnost tamních obyvatel a nikoliv např. pro dopravu turistů na jejich výroční trh. Že to samospráva obhajuje tím, že chce, aby ta vesnice měla veřejnou dopravu, je samozřejmě nesmysl, resp. absolutní alibismus.
Přitom si troufám tvrdit, že i v tak sociální a bohaté zemi, jako je Rakousko, by se asi našly vsi, kam veřejná doprava vůbec nezavítá...
I ve velmi hromadně dopravně rozvinutých zemích se najdou místa, kam nikdy nic nejede. Může to být logické, když by spoj nikdo nepoužíval. Ale tady jde o to, že vláda požaduje dopravní obslužnost a vyčůraná dopravní společnost to vyřešila tak, že provozuje "pravidelnou" linku. Ta jedna marná jízda ji nezabije, naopak bere za splnění podmínek absolutní dopravní obslužnosti od vlády dotace. Klasiícký problém dotační politiky. Služba žádná, přesto se "poskytovateli" dobře žije z veřejného rozpočtu.
Linka jezdí jenom proto, ze drzitel koncese ze zakona musi kazdou linku obslouzit alespon jednou za rok. Ta linka jede za ten den trikrat, rano, v poledne a vecer. Kazda cesta trva 25 minut. Linka samozrejme neni dotovana a Sagalès ji jezdi protoze drzitele koncese maji pri pridelovani dotovanych linek, treba skolnich, prednost pred jinymi spolecnostmi. To jen tak na doplneni clanku.
Díky. To není doplnění, ale napravení novinářské patlaniny, kterou článek beze sporu je.
Jednoroční povyražení ve formě svezení se v autobusu.
Jen doufám, že se toho nechytí u nás. Na Šumavě a nejen tam máme i méně obydlené vesnice, ale autobus v nich projíždí i několikrát za den.
jednak je rozdíl mezi "projíždí" a "zajíždí" a druhak pochopitelně nelze srovnávat Česko, Španělsko, Švýcarsko...