- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Haló České dráhy, povinně přečíst tento článek a důkladně si ho zapamatovat.
Kolik bude stát dopravce tato "komedie" ....
Princip „žádná práce, žádná mzda“ by se hodil i u nás. Třeba v poslanecké sněmovně není neobvyklá absence i nad 50%.
Vlastní zkušenost s japonskými dráhami někdy v roce 2007. Scéna: nádraží na letišti Narita, na peróně čekám na vlak do Tokia. Pár desítek metrů ode mne se na zemi válel jeden (!) papír, asi nějaký pytlík. Přiběhl zřízenec, pomocí teleskopického chapadla ho sebral a odnesl do koše. Pak zamířil ke mně a něco mi povídal.
Myslel jsem, že si asi myslí, že jsem ho tam pohodil já a chce mi vynadat nebo rovnou, abych platil nějakou pokutu. Povídám mu pomalu anglicky, že se omlouvám ale japonsky bohužel vůbec nerozumím a nevím, co mi chce říct. Odpověďel mi anglicky (viditelně s velkým úsilím), že se mi omlouvá, že musím cestovat v tak špinavém prostředí!!!
Zde jde o princip a nikoliv o 8 Kč.
Mě fascinuje, jak jejich jízdní řád obsahuje i vteřiny... Odjezd vlaku třeba v 8:34:45 ...mazec. v Česku něco sci-fi...
8:34 totiž u nás znamená, že to pojede v 8 plus minus 3,4 hodiny :-)
Ono na druhou stranu je člověk v Česku rád, když vlak pár vteřin počká, když nastupuje a nezavře mu dveře těsně před nosem
I v Japonsku na vás občas vlak pár sekund počká. Jednou jsem takhle dokonce zavinil asi půlminutové zpoždění, když jsem na poslední chvíli dobíhal šinkansen, chudáci museli provést celou předodjezdovou proceduru znovu.
Japonští strojvedoucí dostávají plat v Japonských korunách? (cit. titulek: "Strojvedoucí se v Japonsku soudí o osm korun")
Jako prémie. Jde o koruny, za které si mohou v místním Tuzexu nakoupit výběrové zboží z ČR.
Našemu strojvedoucímu by asi strhli osm jenů.
Takové starosti bych chtěl mít U nás si neumíme ani nepředstavit
To víte disciplína . V létě na olympiádě nakažených 6 tis. , teď pár stovek . A tam je uplně jiná hustota obyvatel .