- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...takže už od začátku všechno špatně...projekt-ala experiment...zdá se. Rekonstrukce mostu v roce 2016 měla být dokončena do roka, ale ještě není dodnes...tak to je Italie...ale ani u nás to není o nic lepší. Jse zvědav na pokračování...docela mi tento případ zajímá:)
Ono pokud se někde něco vyvíjí, tak je to velice často experiment...
To u nás nově postavený dálniční most nemůže spadnout, protože ho často zboří, ještě před uvedením do provozu.
Nějak nechápu větu osudový déšť. Aby déštť mohl způsobit pád mostu, tak by měl být tak vydatný, aby okolí bylo postiženo ničivou záplavou. Kdy se ta nehoda stala? Dle videí je okolní řeka klidná.
Pokud byl most nebezpečný svému okolí od počátku, tak proč je vlastně v provozu?
Napíšu to ještě jednou.Ten most je hnusnej. Něco tak nevkusného se hned tak nevidí.
Co se týče předepjatého betonu. Problém je s nosnými lany, která jsou v tahu a těžko se jejich stav kontroluje. Je to stejné jako s lávkou v Troji a v Nymburku. Pokud jsou lana narušená korozí, tak právě to předepnutí, které se jeví jako velmi výhodné z hlediska pevnosti, je naopak příčinou zkázy. Přetrhne se to bez varování, jakmile je překročená mez pevnosti.
To máte trošku pomotané. Tady byl použitý nějaký speciální typ ochrany proti korozi, který selhal. Železobeton obecně nemá problémy s vodou - budď se vyrábí prefabrikovaně, kdy se napne výztuž a zalije se betonem - to je dokonce mnohem lepší způsob než to betonovat někde na místě, protože v prefa dílně jsou nastaveny ideální podmínky (teplota, vlhkost apod.) . Případně když se to dělá až na stavbě, tak je samotný svazek lan natažen v něčem co vypadá jak ohebná trubka, a prostor mezi "trubkou" a lanem je vyplněn vazelínou - a teprve ta trubka se vkládá do betonu - tak jako tak železobeton odolává korozi lépe než klasický beton.
Samozřejmě se nabízí otázka, jestli nebyl problém na některých částech lan, která byla mimo beton - vedená vzduchem.
Podle mne nebyl problém v konstrukci, ale v odfláknuté práci jak při výstavbě tak při opravách... Koneckonců to můžeme vidět i kolem všude kolem sebe v ČR. Mosty z 90let budou taky jednou padat...
V té době byl v Itálii rozmach stavby dálnic. Místní auto - Fiat bylo tak poruchové, že na dálnici byla co 15-20km autoopravna. To svědčí o "kvalitě" práce v Itálii v té době. Dnes jsou to pouze odpočívadla, ale jsou pořád vidět .. na Evropské poměry hustě vedle sebe.
Tady bylo taky staticky všechno v pořádku, jen se to rozkývalo
Staticky to možná bylo naprosto dokonalé ale dynamicky to selhalo! :-)
V rámci bezpečnosti by místo toho mostu mohli nasadit variantu brod+ asi dvacetinásobný železniční přejezd.
Google translator článek. Bohužel nečitelné.Ačkoli téma je zajímavé.