- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je dobře, že se kupuje českej vercajk
Prodají někomu jinému a ten je dodá tam kde je potřebují. Výrobce je z obliga.
Embargo funguje. To jsou levné Čínské kopie.
Embarga viditelně nefungují, peníze mají větší moc a člověk je vynalézavý. Občas mám pocit, že tu jsou jenom proto, aby se obcházely. Ovšem názor, že by měli všichni prodávat všechno všem, protože se to tam stejně dostane, je cesta do pekla na Zemi.
Arabové si od USA nedávno koupili zbraní za 200 miliard dolarů a celý svět i s Trumpem jim tleskal. Ve srovnání s tím - co je to pár houfnic Dana?
Ruští zbrojaři si mnou ruce, profitují z arabského jara. Ve srovnání s tím - co je to pár českých houfnic že?
Ještě si pamatuji, jak rusofilové tleskali Trumpovi k vítězství
Prostě, když se u nás manažeři, obchodníci, úředníci a politici rozhodnou něco dodržovat, tak je nikdo od jejich rozhodnutí neodtrhne!
/ Parafráze známého obratu: když se u nás spojí šikovné české ruce, tak je od půllitru s pivem nikdo na světě neodtrhne! /
Víte, jak se dostaly naše bombardéry Su-22 do Jemenu? Naprosto legálně je koupil Vietnam, protože ten samý typ provozuje. V roce 2010 jsem je viděl v Bělorusku v Baranoviči na 558.ARZ na GO. No, a dnes je uvidíte rozbité v Jižním Jemenu. Slovenské stroje skončili zase v Angole, viz.:
The Soviets supplied the communist government of Angola with 12 Su-20Ms in 1982 or 1983, which formed the basis of the 15th FS. The squadron suffered a swift loss of at least six aircraft – most in mishaps – by 1985, and three more by 1988, and had only two aircraft left when it was reinforced with another Soviet batch of 14 Su-22M-4Ks and two Su-22UM-3Ks in 1989–90 (incorporated into the 26th Air Regiment, based in Mocamedes).[5] A second shipment from Belarus in 1999 consisted of 2 Su-22UBs and 4 Su-22Ms, and a third one from Slovakia in 1999–2001 consisted of 10 Su-22M-4s and one Su-22UM-3K.[6]
Jo, to tady byl jeden zrzavý drevokocůr z náplavky a začal hlásat, že Československo se nemusí živit výrobou a prodejem zbraní. Tím zahájil devastaci našeho hospodářství, protože na naše místa bleskurychle nastoupili především jeho chlebodárci a my jsme akorát ostrouhali mrkvičku.
No a teď toho vlastizrádce chce suplovat někdo jiný.
Jinak zdravíčko slouží. Jenom ta hlavička.
Omlouvám se za ptákovinu, jako kdybych nic nepsal.
Je-li o české samohybné houfnice zájem, tak ať se vyváží! Nevidím žádný důvod pro zbraňové embargo, které navíc ani není pro nikoho závazné.
Mimochodem, víte, jak se dostala do rukou Islámského státu rekordní dodávka 2300 amerických vozidel Humvee? Jednoduše. Američané je dodali irácké armádě, a ta je postavila na poušť ve vyrovnaných řadách a odtáhla pryč. Bojovníci Islámského státu si pak ta Humveečka vyzvedli (spolu s řadou dalších zbraní, včetně těžkých, a munice). Nevěříte? https://www.theguardian.com/world/2015/jun/01/isis-captured-2300-humvee-armoured-vehicles-from-iraqi-forces-in-mosuliz https://www.theguardian.com/world/2015/jun/01/isis-captured-2300-humvee-armoured-vehicles-from-iraqi-forces-in-mosul
A mimochodem, jakpak se do rukou Islámského státu dostaly ty tisíce lehkých vozidel Toyota? IS je používá masově v jednotném maskovacím pouštním nátěru pro lafetaci těžkých kulometů, protileteckých zbraní, raketových zbraní. Nikdo neví jak si je IS obstaral. Toyota to netuší, Japonci nic nevědí, Amíci o tom nevědí vůůůůůůbec nic. Hlavně že na zadním čele zůstává velký nápis TOYOTA. To asi bylo součástí smlouvy, že ten nápis nesmí být odstraněn ani zabarven.
---------------------------------------
Když někdo začne mudrovat o zbrojním embargu, musím se nahlas smát.
Embarga nic neřeší. Zbraně se vždy dostanou k tomu, kdo je za ně ochoten zaplatit. Embargo jen zvýší počet prostředníků...
Problém je, že nic účinějšího nemáme k mání.