- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem naprostý laik, ale u Matterhornu jsem viděl lety vrtulníků, které jednoznačně demonstrovaly senzacechtivost pilota. Takže se obávám, že i pilot Kellnera chtěl ukázat, jaký je machr. Letěl jsem vrtulníkem asi 10-krát (ČR, UK, NYC, Hawaii) a vždy jsem měl strach. Ale komerční piloti vždy respektovali bezpečnostní pravidla. U privátních výletů to je asi trochu jinak.
Komerční piloty chápu jako piloty, kteří létají na stanovených trasách se stanovenými standardy. Což je rozdíl ke spontálním přeletům mezi individuálními destinacemi.
letěl jsem na Aljašce dvakrát, můj dojem je, že těsné přelétávání hřebenů, doslova plazení se letadlem přes vrchol, je tam standardem, patrně to má dodat turistickým letům adrenalinové zážitky, technické vysvětlení pro to nemám
Jak uz zde nekdo napsal, na Aljasce se leta mnohem vic, proto i vice nehod. Takze opet Vodickova demagogie...
Tesne prelety hrebenu jsou nebezpecne hlavne kvuli "ground wave ". Proste vas muze protivitr vanouci pres hreben nahle zatlacit dolu.
A takhle by to rychle dopadlo s nesmyslným nápadem "létající auto". Ještě by někoho mohla napadnout létající loď, ne vznášedlo.
„Když si někdo ze vsi Napaskiak objedná v Bethelu pizzu, přivezou mu ji letadlem,“ řekl jeden z místních v Air & Space Magazine. Alternativa by byla pár dnů pěšky, v zimě pár hodin na sněžném skútru nebo dva dny se psím spřežením.
Zajímavé. A k nám nedovezou pizzu, i když bydlím 10 km od města po normální běžné silnici
"0,2 procenta populace celých USA obstarává 5,5 procenta letů, při nichž v Americe někdo zahyne. Ve statistice obyčejných nehod, kde si někdo rozbije hlavu nebo se ohne vrtule, je nepoměr ještě nesrovnatelně horší. Bývaly divoké časy, kdy míra nehodovosti na počet nalétaných hodin byla na Aljašce pětkrát vyšší než „dole“ v USA."
Není to málo, Milane Vodičkoviči? 5.5 / 0.2= 27x větší podíl letů s úmrtím než ve zbytku USA.
.
Jinak pěkný článek. Statistiku létání na Aljašce zřejmě zhoršuje i to, že je zde podstatně větší podíl letů s malými letadly než velkými stroji, které mají výrazně lepší zabezpečení všeho druhu.
Nemáte ve výpočtu zohledněné ty letové hodiny.
Opět se ukazuje že 99% nehod má na svedomí lidská chyba. Něco se zanedbá, nebo nedbá předpisů. Tato nehoda byla zbytečná jako spousta jiných.
Určitě třicetiletý pilot osudové helikoptéry neletěl poprve. Stalo se a již se nikdy pozůstalí, či kdokoliv jiný nedoví, proč se tak skutečně stalo. K dispozici bude vyšetřovací verze.
A proč nebezpečná hra? Copak létání v zemi bez silnic, tedy v možné síti z skutečně proměnlivým počasím je hra? Je to povolání, nebezpečné povolání.
Proc by se nedozvedeli? Krome toho, ze NTSB prijde s nejakym zaverem, je tu prezivsi svedek, ktery k tomu snad bude mit co rict.