| foto: Mediahub

Zlatá Pecka: oceněno 20 prací, nejlepším reklamním hercem Josef Polášek

Dvě pecky za TV spoty získali Lion Communications, polovina Pecek putuje na Slovensko

Očekávaný favorit Jakub Kohák, který patří k nejobsazovanějším postavám v reklamě, se neprobojoval ani do první pětky. Vyhlašování výsledků Zlaté Pecky ale odmoderoval jako vždy naprosto s přehledem. V kategorii "nejlepší herec/herečka v reklamě" hlasovalo neuvěřitelných 18.000 dotazníků. Vybíralo se ze tří set spotů a 88 herců/hereček. Vítězný Josef Polášek převzal ocenění z rukou Jiřího Hromady, prezidenta Herecké asociace, a také od loňského vítěze Jiřího Vyorálka.

Nejlepší televizní reklamou s celebritou roku 2015 je reklama Kofoly, v níž si právě Josef Polášek zahrál. Kampaň na marcipánovou vánoční edici běžela v televizi celkem bezmála 9 hodin. Souhrnná ceníková hodnota kampaně činila 22 milionů korun.

Josef Polášek ve vánoční reklamě na Kofolu - známý spot v edici z roku 2015

Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří vždy špičkové osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde: Letos například režisér a držitel českých lvů F.A.Brabec, skladatel a dirigent Varhan Orchestrovič Bauer, herec a režisér Jiří Mádl, producent a scénárista Ondřej Trojan, zvukař a držitel Českého lva Daniel Němec, akademický malíř a výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, a fotograf a režisér Michal Pacina, ředitel STEM/MARK Jan Tuček, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Tomáš Bursík, Jan Horák, Jasna Sýkorová, Monika Tomčíková a to vše s čestným předsedou světoznámým fotografem a několikanásobným držitelem ceny World Press Photo Antonínem Kratochvílem.

Letošní soutěž zaznamenala nárůst přihlášených prací (168). Tradičně silnou kategorii tvořily TV a rozhlasové spoty a velký nárůst měla i internetová reklama. Pokles čtenosti tištěných médií kopíroval i pokles prací v kategorii tisková inzerce. Zúčastnilo se celkem 31 agnetur a zadavatelů z České republiky a Slovenska.

Odborná porota PP v čele s jejím předsedou Štěpánem Woldem (jednatel Media One) a členy Hanou Halvorsen-Banks (TV Branded Entertainment Fuse.CZ),  Pavlou Bártovou (Head of Creative Sales Media Club/Prima ), Ivanem Krejčím (předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání), Vladimírem Pořízkem (provozní ředitel FTV Prima), a Josefem Vlčkem (vedoucí obchodního odd. České televize) poslala hlavní porotě do short listu 18 favoritů.

Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noci reklamožroutů. Soutěž Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.

Seznam prací a agentur, které získaly Zlatou Pecku 2015


Video