| foto: Mediahub

Týden v médiích: Na šnaps s Heydrichem a média plná uprchlíků

Cynikovi ve mně nezbývá než parafrázovat milovaného otce českého národa Františka Palackého: Kdybychom ty nacisty neměli, museli bychom si je v médiích a marketingu vymyslet.

Jako by nestačilo, že minulý týden si Tyden.cz přizval na pomoc při tvorbě ankety starého dobrého Adolfa Hitlera. Tento týden zase vyplavala na povrch skutečnost, že nacistické fluidum na spotřebitele zavanulo i z marketingové kampaně na jinak dobrý český šnaps Stará Myslivecká. Ve středu na marketingový bizárek upozornil Karel Křivan, který je mimochodem z marketingové branže, a záhy se začaly dít věci (nutně si nekladame za vinu, že to bylo díky nám). Likérka dala od kampaně ruce pryč a kreativci, kteří si nejspíš po nocích četli memoáry Lídy Baarové a pak popíjeli Starou Mysliveckou a nějak se jim to všechno pomotalo, budou nejspíš bez zakázky. Kauza však postupně dalece přesáhla hranice reklamy a médií: Václav Cílek původně v Armádních novinách naznačuje, že myslivci by měli být využiti při ostraze státních hranic proti uprchlíkům, protože "jsou něco jako pohraničníci" a "mohou představovat jediný mocenský stabilizační činitel." Konečně ta kampaň začala dávat smysl!
 

[[{"type":"hn-image","fid":"498930","style":"300xauto","attributes":{"class":"hn-media-image image-insert-image hn-media-element"}}]][[{"type":"hn-image","fid":"498931","style":"300xauto","attributes":{"height":"377","width":"378","class":"hn-media-image image-insert-image hn-media-element"}}]]

Každopádně média minulý týden (zase) žila hlavně uprchlíky. Uprchlíci tady, uprchlíci támhle a dlužno dodat, že uprchlíkům se věnoval i náš web. Publikovali jsme totiž dlouho připravovaný rozhovor s Petrem Zavoralem, který se věnuje analýze sociálních sítí. Mimo jiné analyzuje nenávistné projevy na webu pro iniciativu Hate Free. V rozhovoru tvrdí, že podněcování nenávisti vůči uprchlíkům a podpora hysterie a strachu z nich, je částečně dílem ruské propagandy.

Propaganda ale jede na plné obrátky na všech frontách této pomyslné webové a propagandistické války o uprchlíky. Nástrojem obhájců co nejširšího přijetí uprchlíků se v uplynulém týdnu stalo sdílení fotografie utonulého malého chlapečka, která se bezesporu zapíše do dějin. Na Hlídacím psu pak jeden z jeho autorů sugestivně sestavil vedle sebe titulní strany zahraničních médií, která fotku skoro ve shodě otiskla na titulní straně, a těch českých, která tak ve shodě neučinila. Co to vypovídá o českých médiích? To nám na Hlídacím psu jenom naznačují.

To takový Luděk Staněk nenaznačuje a rovnou na svém facebookovém profilu vyvěsil tuhle ráznou zprávu:

Aby toho nebylo málo, Česká televize se bude muset vypořádat se stížností, která poměrně správně upozorňuje na to, že v debatě o uprchlících dává nezřídka prostor spíš exotům než odborníkům.

(Foto ČTK)

Minulý týden nás také zasáhla smutná zpráva o nečekané smrti Alexandra Tolčinského. Byl to skvělý člověk a novinář. Bude chybět nejen rozhlasovým posluchačům.

Ale abychom nebyli jenom rozhořčení a smutní. Alespoň jedna dobrá zpráva na konec. Lidé mají stále rádi porno v televizi!

(Foto ČTK/ZUMA/Kike Calvo)

Může za to schopnost chlapců z pornobranže zavádět technické novinky a vychytávky a také dělat dobrá videa v HD, na která je radost pohledět i na pořádné televizní obrazovce. Člověk si říká, že když přežilo porno v televizi i poté, co je všude na internetu zdarma, třeba se něco podobného povede i papírovým novinám. Výsledky jejich prodejů za červenec budou k dispozici v pondělí, tak uvidíme. 


Témata: Luděk Staněk

Video