Jak internetové firmy investují do televizní reklamy

  12:47aktualizováno  13:39
V některých zemích se internetové firmy stávají největšími zadavateli televizní reklamy.

| foto: FlickrMediahub

Údaje shromážděné skupinou The Global TV Group – neformálním uskupením asociací televizních společností a medizastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Střední Americe – ukazují, že od si společnosti jako Amazon, Zalando, Netflix, Expedia a Airbnb budují svou image, pověst a zajišťují prodej také díky zásahu a vlivu televize.

Tento trend demonstruje silnou vazbu mezi televizí a internetem, kdy mají diváci možnost se prostřednictvím svých zařízení připojených k internetu okamžitě reagovat na televizní reklamu.

V Česku podle údajů The Global TV Group od roku 2015 do roku 2017 online sektor zdvojnásobil své hrubé výdaje za televizní reklamu a dosáhl částky 47.4 milionů eur.

Televize má pro velké online společnosti zásadní význam. „Televizní reklama dokáže e-commerce obchodníkům přinést nejen velmi působivý okamžitý efekt, ale zcela nenahraditelná je v budování a podpoře značky a mezi ostatními mediatypy zcela vyniká také svým téměř 100% zásahem. Televize tak pro velké online společnosti zůstává těžištěm jejich mediálního mixu a řada z nich své televizní investice kontinuálně navyšuje," uvádí Jan Vlček prezident Asociace komerčních televizí.

Dále Vlček popisuje trendy mezi zadavateli. "Dobře to ilustruje i příklad největšího českého televizního zadavatele z řad internetových obchodníků, společnosti Alza.cz. Ta dle monitoringu reklamních investic v posledních letech investovala do TV zhruba třikrát více než do online nebo tištěné reklamy a své výdaje za internetovou reklamu mezi lety 2015 a 2017 téměř zdvojnásobila. Podobný trend vykazuje i druhý největší zadavatel, společnost Invia.cz, která v posledních letech setrvale snižuje výdaje do online reklamy a naopak masivně navyšuje investice do TV – od roku 2015 do televizní reklamy investovala dokonce šestkrát více než do online nebo printu.“

V sousedním Německu například během tří let (2015 až 2017) vzrostly výdaje společnosti Airbnb za televizní reklamu o 44 %. Společnosti Expedia a Amazon vykazují ještě mnohem vyšší čísla – každá z nich investovala o 65 % více.

Co se USA týče v roce 2017 utratily firmy zrozené v digitální době – např. Amazon, Expedia, Wayfair a eBay – přes 5,9 miliardy amerických dolarů za televizní reklamu, což znamená 10% nárůst v porovnání s rokem 2016. Mezi těmito investory je skupina 50 nových, tzv. “direct-disruptor” značek – např. Gwynnie Bee, Peloton nebo Leesa – které začaly do TV reklamy investovat až v nedávné době, ale nyní za TV reklamu ročně utratí dohromady přes 1,3 miliard amerických dolarů.

Podle The Global TV Group stále více internetových firem z celého světa věří, že televizní reklama posílí jejich image, zvýší návštěvnost webových stránek a zisk, což dokazují i nedávné televizní kampaně společností Snapchat (“A new kind of camera”), Amazon (“Bedtime Blitz” nebo “Be Together More”),  Trivago (“In the Mountains”) a Airbnb (“Expletive-filled Interest”). Tento trend má údajně pokračovat i v roce 2018.

Autor:

Mazat nebo nemazat? V Rozstřelu o tom diskutovali poslanci

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Vraha své dcery potkala v metru, sedl si přímo proti ní. Zhroutila se

Roberta Kučerová s fotografií své zavražděné dcery Reginy

Před dvaceti lety přišla Roberta Kučerová o jediné dítě. Její sedmadvacetiletou dceru Reginu nechal zavraždit Zdeněk...

Hašek titul JUDr. neměl získat. Jeho práce by propadla i jako seminárka

MF DNES získala rigorózní práci Michala Haška

Rigorózní práci, díky které Michal Hašek získal titul JUDr. ve slovenském Sládkovičově, exhejtman 7 let tají. MF DNES...

Liberecký podnikatel vystřelil po mladé rodině, teď mu hrozí osm let

Jiří Vařil na snímku z července 2009

Policie prověřuje incident z poloviny ledna v liberecké části Harcov. Devětatřicetiletý muž tam tehdy vyběhl z honosné...

Hmyz rychle vymírá, podle vědců do 100 let zmizí. Přírodu čeká kolaps

SOSÁNÍ. Hmyz saje nektar z květu pampelišky v lese nedaleko běloruského...

Katastroficky rychle neumírají pouze včely. Každý rok ze světa zmizí 2,5 procenta z celkového objemu veškerého hmyzu....

Imigranti chtějí ve školách místo angličtiny turečtinu, Němci se bouří

Výuka islámské věrouky v německém Offenburgu.

Učme na základních školách místo angličtiny turečtinu, polštinu či ruštinu. S tímto návrhem přišla Rada pro integraci v...

Další z rubriky

Státy a europarlament dospěly ke shodě v otázce digitálního copyrightu

Jak se Evropský parlament postaví k reformě vymáhání autorského práva na...

Zástupci zemí Evropské unie a Evropského parlamentu se ve středu večer dokázali shodnout na kompromisní podobě směrnice...

Slovenský soud zakázal neoprávněně šíření TV Nova

logo TV Nova

Okresní soud v Bratislavě vydal ve čtvrtek předběžné opatření proti slovenské společnosti Elson s.r.o. Poskytovatel...

Podíly Českého rozhlasu a Media Bohemia se vyrovnaly

Autorádio (ilustrační foto)

Nejsilnější rozhlasovou skupinou z pohledu podílu na poslechovosti byl v druhé polovině loňského roku Český rozhlas....

Najdete na iDNES.cz