Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Jak internetové firmy investují do televizní reklamy

  12:47aktualizováno  13:39
V některých zemích se internetové firmy stávají největšími zadavateli televizní reklamy.

| foto: FlickrMediahub

Údaje shromážděné skupinou The Global TV Group – neformálním uskupením asociací televizních společností a medizastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Střední Americe – ukazují, že od si společnosti jako Amazon, Zalando, Netflix, Expedia a Airbnb budují svou image, pověst a zajišťují prodej také díky zásahu a vlivu televize.

Tento trend demonstruje silnou vazbu mezi televizí a internetem, kdy mají diváci možnost se prostřednictvím svých zařízení připojených k internetu okamžitě reagovat na televizní reklamu.

V Česku podle údajů The Global TV Group od roku 2015 do roku 2017 online sektor zdvojnásobil své hrubé výdaje za televizní reklamu a dosáhl částky 47.4 milionů eur.

Televize má pro velké online společnosti zásadní význam. „Televizní reklama dokáže e-commerce obchodníkům přinést nejen velmi působivý okamžitý efekt, ale zcela nenahraditelná je v budování a podpoře značky a mezi ostatními mediatypy zcela vyniká také svým téměř 100% zásahem. Televize tak pro velké online společnosti zůstává těžištěm jejich mediálního mixu a řada z nich své televizní investice kontinuálně navyšuje," uvádí Jan Vlček prezident Asociace komerčních televizí.

Dále Vlček popisuje trendy mezi zadavateli. "Dobře to ilustruje i příklad největšího českého televizního zadavatele z řad internetových obchodníků, společnosti Alza.cz. Ta dle monitoringu reklamních investic v posledních letech investovala do TV zhruba třikrát více než do online nebo tištěné reklamy a své výdaje za internetovou reklamu mezi lety 2015 a 2017 téměř zdvojnásobila. Podobný trend vykazuje i druhý největší zadavatel, společnost Invia.cz, která v posledních letech setrvale snižuje výdaje do online reklamy a naopak masivně navyšuje investice do TV – od roku 2015 do televizní reklamy investovala dokonce šestkrát více než do online nebo printu.“

V sousedním Německu například během tří let (2015 až 2017) vzrostly výdaje společnosti Airbnb za televizní reklamu o 44 %. Společnosti Expedia a Amazon vykazují ještě mnohem vyšší čísla – každá z nich investovala o 65 % více.

Co se USA týče v roce 2017 utratily firmy zrozené v digitální době – např. Amazon, Expedia, Wayfair a eBay – přes 5,9 miliardy amerických dolarů za televizní reklamu, což znamená 10% nárůst v porovnání s rokem 2016. Mezi těmito investory je skupina 50 nových, tzv. “direct-disruptor” značek – např. Gwynnie Bee, Peloton nebo Leesa – které začaly do TV reklamy investovat až v nedávné době, ale nyní za TV reklamu ročně utratí dohromady přes 1,3 miliard amerických dolarů.

Podle The Global TV Group stále více internetových firem z celého světa věří, že televizní reklama posílí jejich image, zvýší návštěvnost webových stránek a zisk, což dokazují i nedávné televizní kampaně společností Snapchat (“A new kind of camera”), Amazon (“Bedtime Blitz” nebo “Be Together More”),  Trivago (“In the Mountains”) a Airbnb (“Expletive-filled Interest”). Tento trend má údajně pokračovat i v roce 2018.

Autor:

Střelba ve Fakultní nemocnici Ostrava

V úterý ráno útočník zastřelil v čekárně ostravské Fakultní nemocnice šest lidí a tři další zranil. Pachatel se před zásahem policie zastřelil. Jedná se o druhý nejtragičtější případ v Česku.

Kvůli vyzrazování triků padaly i žaloby, řekl v Rozstřelu kouzelník

  • Nejčtenější

Střelec v ostravské nemocnici zabil šest lidí. Policie ho našla, je po smrti

Útočník ráno zastřelil v čekárně ostravské Fakultní nemocnice šest lidí a tři další zranil. Policie po necelých čtyřech...

Výbuch plynu v Prešově má nejméně pět obětí, požár je uhašen

Na sídlišti ve slovenském Prešově v pátek těsně po poledni vybuchl plyn v jednom z paneláků. Zemřelo pět lidí, další...

Výbuch v Prešově: 8 obětí, 6 zadržených, na vině zřejmě špatná oprava plynu

Záchranáři prohledali všechna patra v prešovském paneláku zničeném výbuchem. Podle mluvčího města Prešov je celkem osm...

Zabila je máma? Příběh rodiny, který skončil záhadnou nehodou

Je to naprosto ukázkový příběh, ve kterém je vše: dennodenní hádky rodičů, ovlivňování dětí, vzájemné obviňování z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzal si do hlavy, že ho nikdo nechce léčit, řekl o střelci jeho šéf

Mužem, který střílel v ostravské nemocnici, je pravděpodobně stavební technik Ctirad V. Informaci přinesl Český rozhlas...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

  • Další z rubriky

Česká televize chce příští rok ušetřit miliony

Generální ředitel České televize Petr Dvořák předložil Radě ČT úsporný rozpočet. Ta ho totiž v listopadu vyzvala k...

CMI jedná o prodeji Info.cz, majitelem by se měl stát šéfredaktor webu

Společnost Czech Media Invest chce prodat majoritní podíl ve zpravodajském webu Info.cz. Novým vlastníkem by se měla...

Konec pirátských serverů omezil skoro pětinu uživatelů. Seriály našli jinde

Nedávné rušení nelegálních streamovacích serverů s filmy a seriály mělo dopad na 17 procent tuzemských internetových...

Pravěk v lavicích. Až každý druhý středoškolák nerozezná reklamu od zprávy

Úroveň informační gramotnosti českých středoškoláků, která zahrnuje i využití digitálních technologií, přešlapuje na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz