Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Roste sledovanost hlavních zpráv, proti roku 2019 stoupla o šest procent

  • 4
Sledovanost hlavních zpravodajských relací celoplošných televizí se letos proti předcovidovému roku 2019 zvýšila o šest procent na 2,6 milionu diváků starších 15 let. Loni sledovanost stoupla o čtyři procenta. Oznámila to Asociace televizních organizací (ATO).

V deseti měsících letošního roku sledovalo televizi každodenně v obecné cílové skupině lidí starších čtyř let přes 6,8 milionu diváků. 

Průměrný Čech starší 15 let pak strávil u obrazovky průměrně tři hodiny a 57 minut. Doba strávená u televize přitom neustále roste, před deseti lety byla o 37 minut kratší. Mladší věkové skupiny mezi 25 a 44 lety stráví u televize dvě až tři hodiny denně, uvedla ATO.

https://www.idnes.cz/zpravy/mediahub/televize-sledovanost-rekord-za-24-let.A210208_111951_mediahub_jpl

„Data posledních dvou let vykazují jasné stopy dopadu pandemie na televizní chování běžné populace. V době covidových omezení výrazně narostl čas strávený sledováním televize, nejzřetelněji pak v období lockdownu. Pandemie ale nebyla jediným zdrojem tohoto nárůstu. K nárůstu celkové doby sledování televize přispívá například rostoucí fragmentace trhu s lepším cílením na jednotlivé cílové skupiny, vznikají nové žánrové stanice, programová nabídka je celkově bohatší, nezanedbatelným benefitem je i stále více vyhledávaná možnost odloženého sledování,“ uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

Zhruba 45 procent domácností využívá pro příjem televize pozemní digitální signál DVB-T2, 19,7 procenta sleduje vysílání přes satelit, 13,4 procenta je kabelově vybavených a téměř 22 procent domácností sleduje televizi prostřednictvím internetu (IPTV). Internetová televize přitom letos zaznamenala největší nárůst o jeden procentní bod, kabelová TV naopak 1,1 procentního bodu podílu ztratila.

Premium Děti se učí opět doma. Desetitisíce žáků mají znovu kvůli covidu domácí výuku Premium Tři dávky od státu, které pomohou domácnostem s účty za energie Premium Koukalová & Konečný: Vydírání Marka Ztraceného. Musel zaplatit výpalné Johanně Nejedlové Odložená sledovanost stoupá, výjimkou jsou sportovní přenosy

,
Témata: televize, IPTV

Video