„V podílu na sledovanosti stanic skupiny Prima se zákaz přetáčení nijak neprojevil. V září byl share skupiny Prima dokonce vyšší než v květnu,“ sdělila iDNES.cz mluvčí Primy Gabriela Semová. V květnu byl share Primy u diváků v cílové skupině 15 až 69 let 26,51 a v září 28,30.
To potvrzují i data Asociace televizních organizací (ATO), která dále ukazují, že zákaz přetáčení reklamy neodradil ani diváky v cílové skupině 15+. Tam byl share Primy v květnu 27,37, v červnu pak 29,09 a v září 28,77. Pokles sledovanosti se v obou cílových skupinách projevil během prázdninových měsíců.
Data ukazují, že si Prima polepšila i v meziročním srovnání. Loni v květnu byl její share ve skupině diváků 15 až 69 let 25,46 a v září 2021 to bylo 27,16.
Zákaz přeskakování reklamy na programech Primy u zpětného přehrávání se dotkl i všech operátorů, kteří nabízejí sledování televize prostřednictvím internetu.
Konec přetáčení reklam. Na televizi Prima je musíte přetrpět, nebo zaplatit |
Prima nabízela možnost přikoupit si přeskakování reklam (69 korun měsíčně za jeden uživatelský účet), většina operátorů ji ale v nabídce nemá, protože o ni lidé nemají zájem.
Ve všech pořadech Primy se při zpětném přehrání objeví tři žlutě označené bloky s reklamou, každý má zhruba šest minut.
V letním období, kdy každoročně sledovanost klesá zhruba o desetinu, klesl podle dat televizního operátora Telly u devíti kanálů Primy z červnových 21,9 procent podílu sledovanosti v červenci a v srpnu pod 19 procent.
„Během července a srpna je běžné, že dochází k poklesu sledovanosti. V případě Primy to ale bylo na úkor České televize, která v našem vysílání rostla a dosáhla přes 23 procent a zejména Novy, jejíž share během prázdnin neklesl a stabilně dosahoval 30 procent,“ uvedl pro iDNES.cz Jan Schöppel za operátora Telly.
„Diváci využívají zpětné zhlédnutí na programech skupiny Prima o něco méně, než tomu bylo před blokací přeskakování reklam,“ připojila Charlota Dědková z tiskového oddělení Vodafone.
Sledování televize se v domácnostech elektronicky měří pomocí TV metrového systému. Základem technologie měření je tak zvaný audiomatching, tedy porovnávání zvukových otisků z měřených televizorů se sadou referenčních zvuků měřených TV stanic. Měření je nezávislé na způsobu šíření TV signálu (pozemní, satelit, kabel, IPTV, internet), uvádí ATO.