Cenu Mluvčí roku 2021 získala za veřejný a neziskový sektor Kateřina Rendlová z...

Cenu Mluvčí roku 2021 získala za veřejný a neziskový sektor Kateřina Rendlová z Policejního prezidia, poblahopřál jí i policejní prezident Jan Švejdar. (1. prosince 2021) | foto: PR Klub

Mluvčími roku jsou Hrubý ze Spořitelny a Rendlová z Policejního prezidia

  • 8
Cenu Mluvčí roku 2021 získal za soukromý sektor Filip Hrubý z České spořitelny, za veřejný a neziskový sektor Kateřina Rendlová z Policejního prezidia. Titul PR tým roku patří týmu podnikové komunikace Škoda Auto. Ocenění za přístup ke komunikaci v době pandemie má skupina PPF a Petr Kellner in memoriam.

V kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru druhé místo obsadila Jana Pokorná, manažerka týmu externí komunikace a tisková mluvčí společností Air Bank a Zonky, třetí byla Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí CK Čedok, která získala uznání za externí komunikaci skupiny Letiště Praha.

V kategorii Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru se na stříbrné příčce umístila Lucie Dosedělová, tisková mluvčí ZOO Praha, bronz si odnesl Miroslav Čepický, ředitel komunikace v Nadaci rodiny Vlčkových.

Stříbrný post v kategorii PR tým připadl České spořitelně a bronz získala Air Bank.

Ve speciální kategorii kreativního přístupu v době pandemie porota ocenila skupinu PPF a Petra Kellnera in memoriam za aktivní pomoc v době pandemie, a to například za dodávku zdravotnických pomůcek či poskytnutí haly O2 Universum pro Národní očkovací centrum.

Profesní cena Mluvčí roku již od roku 2003 oceňuje ty nejlepší mluvčí, ředitele a manažery komunikace a vnějších vztahů a již třetím rokem také komunikační týmy. Jejím posláním je ukázat profesionální a etický přístup v rámci oboru.

„Reputace kterékoli organizace je hodnotou, která je mimořádně citlivá na profesionální komunikaci, budování vztahů a porozumění s cílovými skupinami. Oborové ocenění Mluvčí roku je tak prostředkem, jak ukázat ty nejlepší příklady takové dlouhodobé, kvalitní a efektivní práce,“ uvedl Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, pořadatele soutěže.

Porota složená z šéfredaktorů a seniorních redaktorů nejvýznamnějších médií a také zkušených odborníků na PR a komunikaci letos hodnotila kandidáty nejen ve třech tradičních kategoriích, ale přidala navíc zvláštní ocenění pro kreativní přístup ke komunikaci v době pandemie. „V porotě také rezonovalo úsilí organizací, které úspěšně zvládly složitou dobu pandemie, a získaly tak nominaci na ocenění ve více kategoriích současně,“ vysvětlil Vlček.

Vítěze ocenilo i vedení jejich firem

Vítěze jednotlivých kategorií během středečního galavečera v pražském hotelu Four Seasons ocenil také vrcholový management jejich firem.

„Filip Hrubý je moje opora, komunikační mozek a ozvučná deska. Bez něj a celého týmu komunikace by Spořka byla skvělým produktem, ale jen těžko vynikajícím brandem. U Filipa kromě jeho dostupnosti 24/7 velmi oceňuji jeho klid, nadhled, smysl pro humor a sportovního ducha. Našel jsem v něm parťáka pro chvíle pomíjivé slávy i krizové situace,“ ocenil svého Mluvčího roku 2021 a současně stříbrný PR tým roku generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon.

Podle policejního prezidenta jsou největší předností letošní vítězky Kateřiny Rendlové především jak její znalost krizové komunikace a schopnost dobře odhadnout situaci, tak také její lidské a morální kvality.

„Jednoznačně nejtěžší bylo v posledním roce komunikovat vládní opatření, která byla už při svém vzniku právně zpochybňována a policie je měla vymáhat. Kateřině se to vždy povedlo zvládnout a vysvětlit, a nejen za to jí patří mé díky a gratulace k zaslouženému ocenění,“ připojil Jan Švejdar.

Titul PR tým roku 2021 porota udělila týmu podnikové komunikace automobilky Škoda Auto. Gratulantem byl člen nejvyššího vedení automobilky Martin Jahn.

„Největší komunikační výzvou byla pro Škodu pandemie koronaviru a také s ní spojený nedostatek čipů v automobilovém průmyslu. V externí komunikaci byl velký tlak zejména na rychlost krizové komunikace při zastavování výroby,“ poznamenal Jahn.

„Zároveň s tím nedílně souvisela i interní komunikace. Hlavním cílem bylo udržet všechny zaměstnance informované, kdy a jak mají přijít při různých lockdownech a zrušených směnách do práce. Na druhou stranu jsme si díky tomu osahali a vyzkoušeli nové způsoby komunikace, které se následně staly standardem,“ připomněl.

Ocenění byli vybráni ze 114 nominací od novinářů a expertů v oboru komunikace a PR.

Loni cenu získali za veřejný sektor Jana Poštová z pražské zdravotnické záchranné služby, v soukromém sektoru Václav Koukolíček z obchodního řetězce Tesco Stores ČR. Titul PR tým roku si odnesl Plzeňský Prazdroj.


Video