„Vzhledem k tomu, že tématem číslo jedna v jarním období byla celosvětově pandemie koronaviru, podle výzkumu Unie vydavatelů o mediálním chování v době covidové krize lidé ocenili práci novinářů a reportérů.
Jak potvrdilo 71 procent respondentů výzkumu, v době trvání nouzového stavu měl tisk nezastupitelnou roli. V přehledném a komplexním zpravodajství si svůj významný podíl udržely deníky i celostátní zpravodajské týdeníky.
V souvislosti s vynucenou změnou životního stylu bodovaly především společenské časopisy, programové tituly, tituly o vaření a luštění a také časopisy životního stylu pro ženy,“ uvedla ředitelka Corporate Affairs pro Česko a Slovensko mediální skupiny MAFRA Miloslava Nováková.
Prostřednictvím deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro tato mediální skupina oslovuje pravidelně 911 tisíc čtenářů, oznámila MAFRA v tiskové zprávě.
Mladá fronta DNES je s 479 tisíci čtenářů na vydání aktuálně i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem, počet čtenářů deníku Lidové noviny dosahuje 178 tisíc. Deník Metro s 359 tisíci čtenářů zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.
Týdeník TÉMA má v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků dlouhodobě nejvyšší prodej tištěného vydání a svoji velmi silnou pozici potvrzuje nárůstem čtenosti a překonáním hranice dvě stě tisíc čtenářů.
Týdeník Rytmus života nadále obsazuje přední místo mezi společenskými časopisy s 376 tisíci čtenářů, a podobně si vede také týdeník Pestrý svět s 215 tisíci čtenářů.
Krize k nám přivedla čtenáře, říká člen představenstva Michal Hanák |
Silnou pozici si mediální skupina MAFRA dále udržuje i mezi nejčtenějšími tituly vůbec, kdy prostřednictvím týdeníku zdarma 5plus2 oslovuje 650 tisíc čtenářů. V segmentu titulů životního stylu pro ženy se díky čtrnáctideníku Žena a život drží na první příčce s 230 tisíci čtenářů a roste čtenost měsíčníkům Cosmopolitan (na 118 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 54 tisíc čtenářů).
Mezi programovými tituly pak udržuje silnou pozici s vedoucím a rostoucím čtrnáctideníkem TV Max (466 tisíc čtenářů) stejně jako mezi časopisy o vaření s výrazně rostoucím časopisem Chvilka v kuchyni (142 tisíc čtenářů).