Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura MSL se sedmi oceněními, o jedno méně získala druhá agentura Havas Worldwide Prague a na třetím místě se s pěti projekty umístila agentura AC&C Public Relations následovaná agenturou PRAM Consulting, která navíc získala ocenění nejvyšší – cenu Absolutního vítěze soutěže.
Tuto cenu si agentura PRAM Consulting odnesla s projektem Investice nejsou jen pro milionáře. Agentura navrhla edukační kampaň pro společnost Portu, první automatizovanou investiční platformu u nás. Projekt uspěl v konkurenci dalších 108 projektů, které byly prostřednictvím 269 přihlášek hodnoceny v 26 kategoriích.
Letošní ročník soutěže LEMUR byl v mnohém inovativní. „Lemur se stal exkluzivním partnerem prestižní soutěže Sabre Awards, do níž získají výherci kategorie Komunikační disciplíny přihlášku,“ uvedl člen výkonné rady Asociace public relations (APRA) a ředitel soutěže LEMUR Václav Pavelka.
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Vladimírovi Bystrovovi, který nerozlučitelně patří k image agentury Bison&Rose. „Vladimír je ztělesněním oboru public relations v Čechách, udělal pro něj mnoho, a díky jeho přesahu jej posouvá stále dál,“ připojil k ocenění předseda výkonné rady APRA Patrik Schober.
Vladimír Bystrov je jedním ze spoluzakladatelů APRA a v současné době působí jako předseda její Etické a smírčí komise. „Vladimír pracoval v různých oborových organizacích v ČR i na mezinárodní úrovni, a díky tomu je uznávaným odborníkem i v zahraničí,“ doplnil Schober.
K nejsilněji zastoupeným kategoriím soutěže i letos patřila již tradičně Integrovaná komunikace s 19 přihlášenými projekty a Akce a události s rovněž 19 projekty spolu s kategoriemi B2C a Media Relations (18 projektů). O jeden přihlášený projekt méně zaznamenala kategorie Společenská odpovědnost a filantropie i Digitální komunikace.
Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno osm hodnotících komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci z agentur, firem a státních i neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty ve třech kolech.
Slavnostního vyhlášení výsledků v komplexu Gabriel Loci se zúčastnilo 300 hostů, další diváci předávání cen sledovali online. Večerem provázel moderátor Petr Suchoň.
Loni se absolutním vítězem a držitelem zlatého Lemura stal projekt ČT edu České televize. Cenu za přínos oboru loni získal Jiří Hrabovský z agentury Ewing.
Cenu LEMUR má ČT edu, ocenění za přínos oboru si odnesl Jiří Hrabovský |
Profesní soutěž je pravidelně vyhlašována od roku 2006. Letos byly oceňovány PR projekty realizované v období roku 2020 až do března 2021, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.
Soutěž pořádá APRA, která vznikla jako odborné sdružení v roce 1995. Hlavním posláním asociace je mimo jiné reprezentovat obor PR veřejnosti, kultivovat činnost agentur a budovat dobré jméno oboru. Členové procházejí opakovaně procesem certifikace.