Diskuze

Nejen kvóty, žaloba z Bruselu Česku hrozí i za špinavý vzduch, varuje expert

Začalo období roku, kdy se zase budeme dusit. Ačkoli stále slyšíme, že je nutné hlavně ve městech dělat pro zlepšení ovzduší víc, požadavek ministerstva na zavedení nízkoemisních zón největší česká města vytrvale ignorují. „Politici se jen vymlouvají,“ říká lékař a odborník na špinavý vzduch Miroslav Šuta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Začal bych tím, že politici budou jezdit do práce MHD, to bych uvítal

0 0
možnosti
OH

O39n62d53ř27e69j 20H43o34l45ý

18. 12. 2017 16:35

Stačí dočíst k odstavci, kde se dává za vzor Polsko a dále již netřeba číst. K čemu je zákaz v rámci jedné městské aglomerace, když v Dolním Slezsku lidé běžně topí kaly či nekvalitním uhlím v nekvalitních kotlích...

0 0
možnosti
JH

Zkráceně řečeno, je nás příliš mnoho. Vzpomínám, že před 50 léty žily na Zemi 4 miliardy lidí a už tehdy mi to připadlo mnoho. Dnes to bude bezmála 8 miliard. Jakým tempem to poroste dál?

1 0
možnosti
JV

Ale za smog v českých městech nemůžou Indové nebo Číňané a v ČR se počet obyvatel nějak dramaticky nenavýšil.

3 1
možnosti
DK

Populistický krok MHD zdarma ve dnech smogu tedy podle vás nestačí

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/znecisteni-ovzdusi-opatreni-pristupy-rozhovor-miroslav-suta-pvc-/domaci.aspx?c=A171214_092130_domaci_mav#

MHD zdarma pro automobilisty ve dnech se smogem mi přijde jako podraz nejhrubšího zrna na lidi, co mají měsíční nebo roční předplatné na MHD. Tzn., že oni ve dnech se smogem poctivě platí jako každý den a ti, co normálně MHD nevyužívají, jedou hezky na jejich účet zdarma. Aby to mohlo fungovat, museli by předplatitelé dostat 1/365 ročního předplatného, resp. 1/30 měsíčního předplatného za tento den zpět.

1 2
možnosti
JV

Pokud by Váš roční kupón stál stejně jako 365 celodenních jízdenek, tak by mělo smysl o tom diskutovat.

4 0
možnosti
JH

Hlavně že na obrázku je Katedrála Božského spasitele v Ostravě. Zase negativní reklama. Netvrdím, že jsme na tom bůhvíjak dobře, ale proti tomu, co bylo před 50 léty, kdy jsme jěště byli ocelovým srdcem republiky, je to diametrální rozdíl. Snoubí se tady mnoho faktorů, průmysl, doprava, převládající větry z polské průmyslové pánve. Každému, kdo nadává na Ostravu bych přál zažít třeba Manilu nebo i daleko menší města na Filipínách. Tam si nikdo s nějakými emisemi nedělá hlavu a na hlavních ulicích se prostě nedá dýchat. Zato džungle v horách jsou tam nádherné.

1 1
možnosti
JV

Jenže nežijeme před padesáti lety a pokud musíte pro srovnání používat Asii, tak to o situaci v Ostravě říká dost...

2 0
možnosti
JP

J34a35n 39P50u58l62e39c

18. 12. 2017 11:22

Z diskuze mám dojem, že kdyby EU vydala nařízení, že se nemá skákat pod vlak, tak mnozí na protest pod ten vlak skočí. ;-D;-D

5 1
možnosti
JV

EU nám chce zakázat už i smog? ;-O

Doufám, že naši politici vydrží a náš smog ubrání i pro další generace [>-]

6 2
možnosti
VZ

Bude se muset něco udělat a půjde se typicky po starších autech, jak je to ostatně zmíněno i v samotném článku. Klasický tupý úřednický přístup. Co na tom, že po technické stránce je na tom dobře udržovaná 15 let stará benzínová atmosféra s emisemi lépe než kdejaký dnešní oturbený litrový tříhrnek. O naftových sazometech s vyhozeným DPF už ani nemluvě. Co na tom, že dnes už se všude celkem jasně hovoří o tom, že údaje ohledně spotřeby a emisí, které jsou v TP, jsou zejména v posledních letech naprosto mimo realitu. Podívat se na reálné znečišťování by prostě stálo námahu a tak se to šmikne od stolu. Že si pak někdo lacině nahrabe politické body u početného zástupu nespokojených majitelů starších vozů, to už se neřeší.

3 0
možnosti
JH

Moje benzínová atmosféra je i po 19 létech na tom velmi dobře, za celou dobu a to mám schované všechny protokoly z technických kontrol, nebyl nalezen jediný problém, který by se týkal emisí a pokud by normy emisí byly pro všechna auta stejné, tak jezdíme jen my a ty diesely by čekaly na vrakovišti na sešrotování.

2 0
možnosti
DM

D31a15n42i34e50l 17M79a42l63y

18. 12. 2017 9:40

Teď jsme se vrátili z vánočních trhů z Mnichova,musím říct,že neskutečný rozdíl vzduchu a to prosím je Mnichov větší než Praha..něco se s tím dělat rozhodně musí,jedna známá co žila ve Strasbourgu po přestěhování zpět do Prahy byla pořád nemocná,ucpaný dutiny atd. a přímo doktor jí řekl,že to má ze špatného ovzduší...samozřejmě např. Ostravsko je na tom mnohem hůř,ale co s tím když politici už přes 10let dělají,že to nevidí a vymlouvají se pořád na nějaký diktát z Bruselu..přitom jsme se k tomu jasně zavázali..platí pro nás vůbec nějaké smlouvy a podpisy?:-/

3 1
možnosti
PK

P63e31t42r 17K69e16ř

18. 12. 2017 8:44

Jistě, nejzávažnějším problémem je žaloba, nikoli zdraví. Krom toho, pokud kdokoli udělá analízu dopravy, zcela jednoznačně musí dospět k jednoznačnému výsledku. Zástupci města, nutí vjíždět do centra i vozy jež tam vůbec nemusí. V Praze např. nefunguje ani jedna cesta, jíž by bylo možné centrum objet a to i po mld stavbách, které to měli zajistit. Kolony aut se táhnou stále na shodných místech co dříve, jen jsou delší. Mnoho dalších ještě díky provedení staveb vzniklo. Nastavení světelných křižovatek je vysloveně kolony podporující a stavby a opravy vozovek nikdy neřeší provoz. Neexistují havarijní plány ani objízdé modely pro nehody v klíčových místech. Kdy naposledy PČR řešila u nehody provoz?? Které ze světových měst má objezd pro LKW centrem?? Praha zde má díky stavebnímu provedení některých úseků i "parkoviště". Kam chtějí vlastně zakázat vjezd?? Vždyť centrum je již jedna velká pěší zóna. A jinudy než kudy proudí kolony již Prahu objet nelze.

9 0
možnosti
PK

P56e85t62r 52K63e63ř

18. 12. 2017 8:46

A teď jsem ještě za analfabeta;-(. Zatracený napovídač.;-€

1 0
možnosti