Diskuze

Vysoká škola doučuje budoucí studenty, mají stále méně znalostí

Radši nastávající studenty prvních ročníků doučíme, než aby po pár měsících kvůli špatným výsledkům odcházeli. S tímto vysvětlením začala Vysoká škola báňská - Technická univerzita v Ostravě připravovat některé středoškolské absolventy, protože zvláště v matematice a chemii jsou vědomosti absolventů středních škol stále horší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PL

dratenicek

30. 8. 2011 7:42
Co tam taháte průmyslovky?

Mám chemickou průmku v Ostravě, derivace se braly ve třěťáku, integrály ve čtvrťáku. Na VŠB jsem se 2 roky dloubal v nose, než vůbec učivo doběhlo znalosti ze střední školy. To že se dnes každý učňák z Vítkovic a NHčka nese přízvisko průmyslovka znamená pouze, že je dotuje někdo z průmyslu, jejich absolventu jsou totiž většinou matlalové, ti by nemohli jít po škole ani do práce! Většina absolventů Ostravských průmyslovek (stojní, stavební, chemická, elektro) na báňskou chodí jen pokud se nedostanou někde do Prahy či Brna a i tak patří ke špici...ať si každý udělá obrázek sám :-P

0 0
možnosti
A

akleen

30. 8. 2011 8:46
Re: Co tam taháte průmyslovky?

No ja vas par ucil na VSB a rozhodne nejste na tom tak dobre jak si myslis. Vypocet obsahu nepravidelneho ctyruhelniku nezvladlo pres 30% studentu 2. rocniku, at z prumyslovek nebo z gymplu.

0 0
možnosti
N

nesnašimlobisty

29. 8. 2011 18:41
čím to asi bude

určitě mají málo časo a málo informací;-D

0 0
možnosti
OL

osk

29. 8. 2011 15:52
No tak já nevím

chodím na Fakultu jadernou ČVUT a kdo na to nemá letí a že letí hodně lidí když berou bez příjmaček, sice byly taky takový předmět matematické minumum pro ty blbé (asi tak na úrovni matiky na bani, infomrce od spolužáklů z gymplu) ale většina lidí který tento předmět navštěvovala nakonec stejně letěla, což naznačoval vyučující od začátku že ten předmět je jenom tak aby se neřeklo a nebo možná že se někdo chytí jeden ze sta.

99% lidí z gymplu to není nějaká typovačka t oje seriozní statistika.

0 0
možnosti
A

akleen

30. 8. 2011 8:50
Re: No tak já nevím

Jen dotaz, myslite, ze matematika je na stejne urovni jak pro tzv. geovedni a mnotanni turismus jako pro mikroprocesorovou automatizaci? A jeste jeden dotaz co ej del vas ta tezsi matematika, ja myslel, ze je jen jedna.

0 0
možnosti
NVOCM

ndee: victim of censorship mk.XI

29. 8. 2011 15:06
ono si za to muze trochu banska sama

kdyz tam vezmou kazdeho kdo prijde, tak se jaksi nemuzou divit...

0 0
možnosti
RP

Rodilý Polynézan

29. 8. 2011 16:16
Re: ono si za to muze trochu banska sama

Tak dostanou dotaci za každého studenta, ještě aby nenabírali ve velkém;-D

0 0
možnosti

vencac

29. 8. 2011 14:34
Tento článek jasně ukazuje ubohost našeho vysokého školství

Nalejme si čistého vína, a přiznejme že Vysoké školy tak jak jsou postavené jsou pro některé průmyslováky  jen strátou času soudě podle získaných znalostí. Proč? Zatím co studenti Průmyslovek skutečně často nestačí v Matice a Chemii (naštěstí nebyl můj případ ve Volyni jsme měli ve 4. ročníku spec semináře.) Tak po absolvování 2.ročníku VŠ většinou průmyslováci zjistí, že jen opakují to co probírali mnohdy daleko podrobněji už na Průmyslovkách. A povim vám donutit naše profesory aby si trochu umyli hlavu a začali hlouběji studovat daný problém je těžké. Aby ne když se ve většině případů jedná zas a jen o bývalé studenty gymnázií, kteří prostě nemají ani zdání o tom co a jak se učí na Středních školách.

0 0
možnosti
B

BlackMax

29. 8. 2011 15:21
Re: Tento článek jasně ukazuje ubohost našeho vysokého školství

Muže byt, na jake technice jste to studoval, jestli to není důvěrně?

0 0
možnosti
K

Kecálek

29. 8. 2011 13:49
Dnes chce každý diplom

Ale k čemu je diplomovaný b-l-b? - hlavně, že chybí lidé pro praxi.

0 0
možnosti

vencac

29. 8. 2011 14:36
Re: Dnes chce každý diplom

co jen do praxe obecně všude chybí technicky a manuálně vzdělaní lidé. Ale hlavně že máme extremně gymnaziánů, ekonomů a dalších humanitně vzdělaných jedinců

0 0
možnosti
EH

Wranow

29. 8. 2011 12:37
Ačemu se divíme?

Panstvo nahoře se stará pouze o sebe, ale ne o národ. A pan ministr Dobeš? To je národní tragedie!! Pracuju celý život ve školství a když vidím kam to jde....... tak mám stále větší pocit zbytečnosti.;-(

0 0
možnosti
V

villík

29. 8. 2011 13:56
Pane pedagogu ! A......

...není hlavní chyba v chování a přístupu žáků ke vzdělání?  Nebo jste horší oproti dřívějšku i vy ?

0 0
možnosti
JT

drevak_patlak

29. 8. 2011 12:24
Nic nového

U nás na UJEP se takovéto přípravné kurzy dělají už dlouho. I tak mi pak chodí prvácí a mají problémy s trojčlenkou, o logaritmu nemluvě. Chyba už je na nižších stupních studia.

0 0
možnosti
B

bruselátor

29. 8. 2011 12:41
Re: Nic nového

zdravím na ujep, hlavně mého bývalého učitele ze střední (dnes je snad prorektor), T. Loučku a pak A. Mucka, u kterého jsem skládal zkoušku z anorganické chemie 1:-)

0 0
možnosti
W

WoCoGo.v2

29. 8. 2011 12:12
coze?

"Kvadratické rovnice se před časem učily v posledních

ročnících základní školy, dnes se s nimi studenti seznámí až v prvním

ročníku u nás" - jako tricatnik se smeju,na nasi skole jsme to brali v tretaku (SPSE) - zlata Stuzkova, kdo znal, vi sve..tech dnesnich srandistu ala studentu je mi svym zpusobem lito,kdyz to clovek vidi a slysi,je mu do breku

0 0
možnosti
W

WoCoGo.v2

29. 8. 2011 12:13
Re: coze?

jezis ja su taky ocas,rec byla samozrejme o integralech a derivacich, spatna kopie...rejpalci do me;-D

0 0
možnosti
ŠČ

Sarka-3

29. 8. 2011 11:51
je to o tom, co je v hlavě

Mám SPŠ a univerzitní diplom z matematiky z MFF UK. Ovšem než jsem nastoupila na VŠ dřela jsem matiku sama, abych dosáhla úrovně gymnázií. Jde o to chtít studovat a nevymlouvat se na rozsah výuky na té které škole. A jít na VŠ z nějaké nástavby po učebním oboru bez doplnění základních znalostí matiky, fyziky, chemie, ... co si myslet o takovém naivkovi ?

2 0
možnosti