Tomáš Vondráček | foto: Archiv: Zindulka

Iniciátor e-shopu zdarma už má se státem zkušenosti. Tvořil pro CzechTourism i Prahu

  • 152
Tomáš Vondráček, který zapojil programátory, aby udělali e-shop na prodej dálničních známek zadarmo, vydělává na státních zakázkách. Informuje o tom server Týden.cz. Portál Hlídačstátu.cz totiž v souvislosti s jeho firmami eviduje devět smluv s CzechTourismem a pražským magistrátem.

Jméno Tomáše Vondráčka je spojené například s českou pobočkou reklamní agentury WMC Grey a digitální agenturou Actum. Prvně jmenovaná získala v minulosti několik zakázek financovaných z veřejných zdrojů. Jde konkrétně o společnost WMC Praha, která ze sta procent patří pod křídla WMC Group, jejímž jediným akcionářem je právě Vondráček.

Portál Hlídačstátu.cz eviduje na jméno WMC Praha devět smluv s Českou centrálou cestovního ruchu - CzechTourism nebo s Hlavním městem Praha, v jejichž rámci Vondráčkově firmě náleželo plnění v objemu necelých deseti milionů korun. 

Smlouvy byly uzavřeny v letech 2016 až 2019. Za tyto peníze WMC Praha vytvářela komunikační strategie pro incomingový cestovní ruch (CzechTourism) nebo zajišťovala kampaň „Prodej čistého vzduchu“ v rámci projektu Čistou stopou Prahou. 

Z veřejných peněz si však berou i jeho další firmy, třeba společnosti Engine Room nebo Young Blood. Server Týden.cz článek uzavírá tím, že v lednu 2018 agentura WMC Grey, kde Tomáš Vondráček působí, získala čtyřletý tendr Jihomoravského inovačního centra. 

Podle oborového magazínu Marketing&Media má jeho společnost do roku 2022 změnit vnímání Brna. Za téměř 50 milionů korun má totiž ukázat Brno a jeho okolí jako rychle rostoucí a technologicky vyspělý region, kam se vyplatí se přestěhovat z ciziny.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video