- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To působí, jako by strojvůdce po rozjetí zapomněl na to, že jede v autobloku - rozjel se a jel jako na volno..
Pamatuji si slogan ČD. "Auta stojí, vlaky jedou". S malým doplnění platí i dnes. "Auta stojí, vlaky jedou, ale nedojedou".
No ony se na této trati, konkrétně právě kolem Českého Brodu, toho dne vůbec děly podivné věci. Jezdím tudy prakticky denně, takže nějaké anomálie si snadno všimnu. Např. kolem 18:30 stál před zastávkou Rostoklaty nějaký krátký náklad, myslím že Metransu, opravdu těsně, nějakých max. 10 metrů, za elefantem, který pravděpodobně zrovna zastavil (stál?) v zastávce. Při běžných pobytech v zastávkách, které zde činí pár vteřin, nechápu, jak na něm mohl být ten náklad tak těsně "nalepený". To snad musel i jet úplně těsně za ním. Samozřejmě tam ten osobách mohl z nějakého důvodu stát déle, to samozřejmě netuším. Na stejné koleji pak stál u Tatců údajně neschopný rychlík. V té souvislosti mi napadá otázka, proč vlastně ten poštovní vlak, do kterého následně najel osobák, stál kolem půl desáté večer na vjezdu do Českého Brodu. Na tříkolejné trati a touto dobou? Docela zvláštní. Jen tak mi napadá, zda tam náhodou nebyla nějaká porucha zabezpečovacího zařízení (na této trati, alespoň soudě podle častých staničních hlášení v Kolíně, nic vzácného, naopak). To by pak mohlo leccos vysvětlovat. Nicméně ani za takové situace by se neměly srážet vlaky. Spíš jestli náhodou někdo nechce ututlat úplně jiný problém a nesnaží se svalit veškerou vinu na zemřelého...
Proč tedy mají na dráze semafory s červenou, když může strojvedoucí jet pak klidně dál až 100 km/h rychlostí a nikdo ho nekontroluje? Lidi přeci musí hlídat automatika, od toho tam je !
Tohle nařízení platí jen na autobloku, ne na každém "Stůj". Ta stovka je samozřejmě blbost a měla by se snížit na 40km/h, protože "jízda podle rozhledu" zjevně nefunguje, jak má. Spíš mě zaráží, že vlak vůbec nebrzdil. Sice je těsně před vjezdem do Brodu oblouk, takže toho pošťáka viděl až na poslední chvíli, ale stejně se mi ti nezdá.
Pokud projel návěst Stůj a nebrzdil, pak ho měla zastavit automatika. Nebo ne?
Ano i ne. Pokud by projel Stůj bez potvrzení, vlak by zastavil. Na autobloku funguje trochu jiné pravidlo, kde se po zastavení u Stůj smí pokračovat podle rozhledových poměrů k dalšímu návěstidlu rychlostí až 100km/h (a to je na tom pěkná volovina)
Je tu nějaký strojvedoucí?
Zajímalo by mě, jestli je možné aby za tmy strojvedoucí přehlédl poštovní či jiný vlak stojící před ním.
Jaký je výhled v noci z mašiny, při běžné rychlosti při jízdě na červenou?
Strojvedoucí nejsem, ale tyhle Post-w měly místo koncových světel spíš jen taková blikátka, viditelnost ne moc dobrá. Větší problém vidím v tom, že se ten poštovní vlak "schoval" do oblouku před vjezdové návěstidlo do stanice Český Brod, tudíž ho strojvedoucí z Elefantu viděl vážně až na poslední chvíli...
Už doháníme USA, sice zatím na dráze....další dnešní titulek z jiných novin " V USA již havarovala za dva měsíce pátá stíhačka!". ;-)))
Ukazuje to na jasnou sebevraždu. Trochu blbý, měli by těm řidičům koukat také na psychiku!
V historii už se sice objevilo pár sebevražedných pilotů civilních letadel (Silk Air, 1997; Germanwings, 2015), ale o strojvedoucím sebevrahovi jsem ještě neslyšel. Zkuste připustit i variantu náhle zdravotní obtíže...
Vždyť tu na iDnesu psali, že na červené vlak zastavil a strojvedoucí ho pak rozjel...
Proč je to premium, on Babis potřebuje na tomto neštěstí vydělat?