- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I když se v Brně zdražuje jízdné, pořád mi to přijde celkem únosné za služby, které DPMB poskytuje. Technologie IDS JMK a DPMB je úžasná a mám tu čest osobně znát lidi, kteří jízdní řády vytvářejí. Jsou to lidi, kteří jsou v provozu dnes a denně, takže vědí, co dělají. V Praze jsou bohužel saláti, kteří Brňákům nesahají ani po kotníky (jen pro informaci: bydlím v Krnově, studuju v Pardubicích, pracuji v Liberci). A že má Brno pestrý vozový park? Je to na škodu, co se týká ovládání a údržby, ale ta pestrost dělá brněnský provoz Brnem.
Ta pestrost vozového parku je (a zejména v příštích letech bude) opravdu z hlediska údržby asi na obtíž. Když ale vidím, jak jsou ty vozy nasazovány z hlediska "pečlivě vychytané" kapacity, a na všech linkách je velmi příjemný krátký interval, tak si myslím, že ty vozy byly nakupovány uvážlivě. Na brněnské MHD si cením, že nemusím studovat jízdní řád ani dobíhat k tramvaji na zastávce. Kdykoliv přijdu na zastávku, nejpozději do 5 minut něco jede.
S tím souhlasím. Když jezdím Brnem já, nikdy nečekám déle než 3 minuty. V Praze bohužel čekám kolikrát na spoj několikanásobně déle. Brno má vážně úžasnou technologii. Když jsem studoval vypravení autobusů, zjistil jsem, že režijních jízd, kdy autobusy nevozí cestující, ale zatahují třeba do garáže nebo přejíždějí na jinou linku, je skutečně málo. Snaží se z nich vytěžit maximum a víc už není kde ušetřit. Druhá možnost by byla za stávající ceny snížit počet spojů. A to by nikdo z nich nedovolil.