Diskuze

Ústavní soud: Hluk sice poškozuje zdraví, ale jeho limity zůstanou

Vládní nařízení o ochraně před nepříznivými účinky hluku a vibrací zůstane beze změn. Ústavní soud ve středu zamítl návrh deseti senátorů na zrušení několika pasáží. Napadená ustanovení zejména stanovují povolené hranice hluku v různých situacích a podmínkách, a to včetně výjimek pro pozemní a leteckou dopravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A jako by toho hluku nebylo dost, nekteri si ho vytvareji i pro vlastni poteseni. Chapu, ze nakladak musi nekam jet a chapu, ze na stavbe se vrta a kope. Co nechapu je hlasita hudba v mistech, kde nema co hledat. To neni uzitecny hluk.

0 0
možnosti

Soused nad námi se rozhodl, že bude v bytě kangovat. Trvalo to asi 2 měsíce, 1-4h denně. Navrhoval jsem mu ať použije nějakou alternativní metodu, třeba řezání diamantovým koučem. Prý by to bylo moc drahé .Nic jsme stím nedokázali udělat. :-(

0 0
možnosti

Hledala jsem na google co je to kangovani a ani google nevi. Mohl byste me poucit?

0 0
možnosti

V nedávné aktualizaci vládního nařízení ukázali "zákonodárci" extrémní podlost. Škodlivý vliv hluku na životy lidí zlegalizovali "přídavkem" 10 dB na "starou zátěž". Takže i 70 dB j legální.

Za to by se měli "zákonodárci" zodpovídat před soudem a jít na dlouhá léta za katr.

5 0
možnosti

Stačí, když je budete žalovat. Ve skutečnosti je stará hluková zátěž v legislativě zakotvena již mnoho let. Nedávná aktualizace posuzování SHZ naopak zpřísnila.

0 1
možnosti

Zas jsou alespoň kolem dálnic laciný byty a baráky.

0 0
možnosti

V Praze je jistá výpadovka, kolem níž leží tzv. "rakovinové domy". A je to v tzv. "lepší čtvrti".

0 0
možnosti

Pokud někomu tak vadí hluk z dopravy, tak ať se přestěhuje na vesnici. Stejně si jsem jistý, že tu dopravu využívají i oni.

0 5
možnosti

I79v78a26n 92M40i86n81á10ř

2. 1. 2019 14:53

"Nápravy často nelze zjednat" - uvádí závěrečný odstavec tohoto článku. ALE LZE !

Jen je třeba odstraňovat příčiny hluku postupně .. od nejmenších příčin.

Proč je například nutné, aby policejní vozy a sanitky, budily ohlušujícím jekotem občany v hlubokých nočních hodinách - kdy je dopravní provoz takřka na nule ?!

2 1
možnosti

J15a89n 91S67k84o27č33í25k

2. 1. 2019 15:17

Protoze ze zakona musi pouzivat zvukovou a svetelnou signalizaci. To ze se obcas jede jenom na majakach je dobra vule ridice.

0 0
možnosti

https://www.usoud.cz/aktualne/narizeni-vlady-stanovujici-limity-hluku-z-dopravy-je-ustavne-konformni/

(...)

Ústavní soud dále posuzoval, zda nařízení porušuje základní práva na ochranu zdraví a příznivé životní prostředí. Negativní vliv hluku na lidské zdraví nelze rozporovat. Stejně tak je ovšem očividné, že moderní lidská společnost není schopna zabezpečit svou existenci bez vytváření hluku – typickým příkladem budiž hluk pocházející z osobní nebo nákladní dopravy. Úkolem veřejné moci je proto nalézt mezi těmito dvěma oprávněnými zájmy rovnováhu. Jádrem posuzovaného návrhu je námitka, že významná část české právní úpravy takto rovnovážná není a ve výsledku upřednostňuje zájmy původců hluku před ochranou obyvatel.

(...)

Z praktického hlediska neplatí ani navrhovatelkou dovozovaná úvaha, že vyhovění návrhu (odstranění výjimek a korekcí) by v konečném důsledku automaticky zajistilo reálné snížení imisí hluku. Lze se důvodně domnívat, že tento krok by s ohledem na objektivní skutečnosti přinesl spíše masové zvýšení počtu porušení hlukových limitů, ústící buď typicky v nutnost pokutovat majitele komunikací (a tak jim odčerpávat prostředky pro případná protihluková opatření), nebo tyto komunikace rovnou uzavřít (a tak omezovat subjekty je využívající).

(...)

Ústavní soud má tedy za to, že napadená ustanovení nařízení sledují legitimní cíl a prostředky zvolené k jeho dosažení lze považovat za rozumné. Limity jsou v souladu s § 108 odst. 4 zákona o ochraně veřejného zdraví stanoveny s ohledem na hodnocení zdravotních rizik plynoucích z životních podmínek a způsobu života, soudobých vědeckých poznatků či doporučení WHO.

(...)

0 0
možnosti

Za mě souhlas. V praxi jsou stovky situací, kdy ty pevné limity nebude možné dodržet bez kompletního překopání měst, letišť, nádraží a podobně. Ta pražská magistrála je dobrý příklad - nedovedu si představit, jakým způsobem by bylo možné donutit stát a Prahu k dodržování hlukových limitů na takhle významné komunikaci, která s úrovňovými kříženími prochází bezprostředně vedle bytových domů.

Nějaký čas jsem vedle magistrály bydlel, její ztišení by mě potěšilo, ale je mně jasné, že nemůžu požadovat překopání Prahy, stejně jako je jasné, že zrušením toho nařízení vlády by se stejně nic nezměnilo.

0 0
možnosti

Jo,jo kde jsou ty časy kdy jsme slyšeli i houby růst.V dnešní době za nočního klidu když po dálnici jedou kamióny, to je paráda, co k tomu dodat.

0 0
možnosti

Já bych potřeboval, aby ústavní soud schálil limity hluku pro moje děti...

5 1
možnosti

Každý se chce přepravovat, ale běda když se to děje kolem jeho baráku:-(;-)

6 3
možnosti