- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za sebe se domnívám, že ten požadavek speciálního pedagogického vzdělání byl zejména u učitelů s praxí na druhém stupni a na středních školách naprostá hloupost prolobovaná určitými skupinami, které nestály "o konkurenci". Nějaký pedagogický kurz bych chápal, ale osobně bych na přírodovědné předměty upřednostnil třeba matfyzáka, pro technické předměty třeba člověka s elektrotechnikou, stavárnou, strojní apod. fakultou. Souhlasím, že kdo je znalec v oboru nemusí umět dobře učit..... ale požadavek papíru učitelské schopnosti nezaručí. U spousty předmětů bude vždycky to pedagogické vzdělání druhotné k tomu odbornému. Za sebe musím říct, že nejlepší učitelé, které jsem na všech stupních školství zažil, byli vždycky z praxe.....
Jj, určitě teď každý ředitel otevře dveře a tam mu bude v řadě stát několik matfyzáků, kteří by rádi učili.
Spíše to vidím tak, že tam příjdou lidé z ekonomky, mající zásadní problém s vypočítáním procent a budou chtít učit kuželosečky
Především se postarejte, aby se vyučovalo ...
Já mám poslední dobou pocit ,že učitelé vlastně vůbec nic neumí ,jediné co jim jde nejlépe ,je natahovat ruce pro výplatu. To je vlastně to jediné ,proč tu práci dělají a ještě kvůli prázdninám a neustálému volnu. Jinak jsou to absolutně nepoužitelní lidé a lenoši pro nic.
V pořádku. Děti jsou naše budoucnost a pořádné vzdělání je jednou z podmínek jejich prosperity. Nadprůměrný plat by mohl přilákat více kvalitních vyučujících.
Mě chemii učila chemická inženýrka, výpočetku inženýři strojaři a programátoři - a i když neměli diplom z pedagogické fakulty, naučili toho víc než přeškolení učitelé z jiných oborů.
Jak víte, že neměli pedagogické minimum?
A kdo na ty pravidelné valorizace bude vydělávat. A když průměrná mzda klesne, klesnou také platy?
Videl jste nekdy, ze by prumerna nominalni mzda v nejakem roce klesla?
Učitelé při 130% průměrného platu se dostanou na průměr vysokoškolsky vzdělaných profesí. Kde je problém? Proč se platově porovnává pokladní na kase s učitelem, a ne třeba bankovní úředník?
nedostanou se na prumer, ale pouze na median.
Garantovat plat učitele (ale i jakéhokoliv státního úředníka) zákonem, je donebevolající zhovadilost A je úplně jedno, od koho tento nesmysl pochází....
Nikdo uciteli plat negarantuje. Ten zakon urcuje, kolik penez ma jit na platy, ale ne to, kolik jednotlivy ucitel pak dostane.
Tak to bude super už tak ty děti toho ve škole moc nenaučí, platy jak na západě a k tomu teď je bude ještě učit kde kdo, no super. K tomu ještě kdejaké výhody, dlouhé volna atd.
Garantuji vám, že český kantorský plat by vám západní učitel hodil pod nohy a šel raději makat k pásu nebo pojišťovat.
Naprosty nesmysl. Muze mi někdo vysvětlit proč by měl být plat učitelú zrovna 130%? Proč ne 100% nebo 200%? Tento zákon štábu učitelé na roveň ústavním činitelům. Je to jediná profese s výškou platu garantovanou zákonem (nepočítám soudce).
Protože jsou něco víc, tak proto. A to jste ještě zapomněl na další privilegia, jako jsou 3 měsíce dovolené ročně, denně v průměru učí 5 hodin a v tom jsou již započítané 10 minutové přestávky každou hodinu. Na druhém stupni jim stačí znát pouze 2-3 předměty, kdežto žák musí umět všechny předměty.
V současné době mají ovšem učitelé maximální pohodičku, učí pěkně z domova a většinu výuky přesouvají na rodiče.
Problem je, ze ucitele jsou placeni dle tabulek. To je strasne nefer, protoze jsou dobri a spatni ucitele a tabulka jim zajisti stejny vydelek. Melo by se vice zohlednovat, jaky ma ucitel vysledek a podle toho odmenovat.
Od toho mají ředitele odměny. Jak s nimi nakládají je věc druhá