- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty první stupně chápu, to musí být pro rodiče šílený stres.
Sám mám dva syny, jen v tercii na osmiletém gymnáziu, druhý v septimě (tedy třeťáku) jiného gymnázia. Obě školy jedou a makají, žádná flákárna. Rozhodně toho mají hodně i na distanční výuce.
Nicméně oba kluci mají sami jasno - pokud by si mohli volit z variant distanční výuka nebo sedět ve škole celý den v roušce, tak by dali přednost distanční výuce.
Tak já se přidám. Moje děti nepotřebovali naprosto žádnou asistenci. V pohodě to zvládli. Mám pocit, že je to strašně individuální. Mladej si online školu vyloženě pochvaloval.
A kolik bude domácího násilí na dětech za tohle období, jen si je ty vaše zlatíčka hezký užijte, alespoň poznáte co máte doma za nevychovance (samozřejmě ne všichni).
Znám maminku 3 dětí, starší ve 3. třídě, dvojčata v první. Všechny děti těžké ADHD. To je mazec s výukou doma, tedy byl. Maminka by mohla vyprávět....
U malých dětí to chápu. Ale pokud je 90% práce na rodičích i u páťáka (nebo staršího dítěte), tak je chyba na straně učitele, nebo si rodiče vychovali nesamostatné a rozmazlené děcko. A za to můžou děkovat jen sobě...
Mám dceru v 8.třídě a výuka fyziky byla úžasná. Učitelka něco promítala přes meotar a děckám to domů přenášela online asi přes 1.3Mpx kameru.
Sám děti nemám, ale mám několik známých učitelů, kteří tohle sami přiznávají. A zároveň říkají, že děti z nízkopříjmových rodin se od března nenaučily prakticky vůbec nic, protože rodiče logicky po 8 až 12 hodinách hákování u pásu nebo ve skladu nemají energii na to suplovat práci školy. U těch lépe zajištěných rodin je zas jasné, jak asi vypadá ten slavný home office, když musí člověk vedle práce zároveň dělat učitele... To množství dopadů, jaké ty restrikce mají na lidské životy, je ohromné, jen ještě nikdo nevymyslel jak je vyjádřit skrze nějaké magické číslo R, a ve výsledku se tím nikdo odpovědný nezabývá.
Tak a zítra prosím rozhovor s jinou maminkou a s jinými procenty v nadpisu. To by bylo, abychom to nakonec statisticky nezhodnotili
A taky samozřejmě prosím novou anketu, stejně vtipnou...
Ja třeba nerozumím jedné věci jo. Když kdysi byly články, jak se přidává učitelům, tak všichni nadávali, že je stejně nic nenaučí a že je to špatně.
Když si pročítám diskuze o školství, tak všichni píši jak škola je zbytečná, že jenom život člověka naučí atd...
Ale jak se zavřely školy, tak všichni nervózní, že deti budou hloupé apod. Přitom spoušť lidí nepovažuje školu za důležitou. Tak.ja teda nevím :D
Mimochodem, jestli mi tahle dementní doba přinesla něco pozitivního, tak je to "objev", jak jsou malé děti úžasně dychtivé a jak vyložení těší, co se nového naučí.
Kdyby probíhala normální výuka, odvezl bych ráno děti do školy a odpoledne nebo večer se zeptal na obligátní "co bylo v škole?", případně bychom se učili to, čemu nerozumí. Když to ale člověk má z první ruky, vidí, jak takový prvňák saje jak houba a pořád se chce něco učit a vyžaduje další a další zadání - tady a teď je to sice dost otravné, když u toho člověk musí řešit i vlastní práci a dělat oběd, ale když si večer sednu, tak jim vlastně tuhle dychtivost, kterou jsem sám dávno ztratil (jestli jsem ji vůbec někdy měl, protože už si to nepamatuju), normálně závidím a obdivuju ji. Děti jsou vážně úžasný.
Pracuji z domova a dvě školní děti na krku a byl to fakt záhul to dohromady stíhat, ale 90% je přehnaných. Po zaběhnutí a zaškolení dětí (šikovných) to bylo tak 20%, ale i tak to byl velký časový stres to při práci stíhat.
otázka zda mluví jen o 1.stupni, nebo obecně, já s klukem. 7.třída, tak cca hodinu denně, a to jsem dělávala i při prezenční výuce. Prostě si to šéfuje sám, já jen dohlížím, případně dovysvětlím, vyzkouším, tak jako vždy.