V uherskohradišťských Mařaticích silničáři vyměňují i podloží pod cestou, u Starého Města se chystají jen na povrch. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Uherské Hradiště oblehnou silničáři, zdrží se cestování z i do Zlína

  • 3
Lidé cestující mezi Zlínem a Uherským Hradištěm se musejí připravit na zdržení. Kvůli opravám totiž budou částečně uzavřené obě cesty z Hradiště do krajského města. Kromě směru na Březolupy začnou silničáři vyměňovat i povrch vozovky vedoucí ze Starého Města na Otrokovice.

Za pár dní už si nikdo nevybere rychlejší trasu. Cestování z Uherského Hradiště do Zlína bude trvat delší dobu, ať si řidiči zvolí směr na Březolupy, nebo ten druhý na Staré Město.

Jedna vozovka se opravuje už nyní, na druhou se silničáři zase chystají začátkem října.

Silnice první třídy od Starého Města na Huštěnovice a dál z Babic na Spytihněv totiž potřebuje opravu.

"Jsou tam vyježděné koleje, trhliny i nerovnosti," vypočítal šéf zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Současně ovšem krajští silničáři už třetí měsíc opravují povrch cesty ve druhém směru na Zlín, tedy přes Březolupy. Konkrétně úseky v hradišťské části Mařatice.

Uzavřou vždy část jednoho jízdního pruhu a auta pak v intervalech pouští semafor.

Ve špičce deset i patnáct minut

Ti, kteří každý den jezdí do krajského města nebo naopak, už si proto na zdržení museli zvyknout. Včetně studentů a pracujících, kteří využívají autobusovou dopravu.

"V ranní i odpolední špičce nabíráme zdržení deset patnáct minut. Jednou ve směru ze Zlína, podruhé zase do Zlína," připomněl vedoucí autobusové dopravy ČSAD Uherské Hradiště Vladimír Oswald.

Řidiči, kterým se ve frontě stát nechtělo, si mezitím našli objízdné trasy. A jednou z nich je právě cesta ze Zlína do Otrokovic a přes Staré Město do Hradiště.

Jakmile se však dělníci vrhnou i na tento směr, zdržení už se řidiči nikde nevyhnou.

"Vzájemně překrývat by se stavby neměly, ale v tomto případě nepůjde o úplnou uzavírku, to bychom ji souběžně s jinou opravou nepovolili," ujistil Ladislav Axler z krajského odboru dopravy.

Zdržení by mělo být zhruba stejné jako ve směru na Březolupy. Silničáři i v tomto případě nechají vždy průjezdný jeden jízdní pruh a dopravu bude řídit semafor.

"V každém případě je to zpomalí," připustil mluvčí hradišťské policie Aleš Mergental. "Ale nebude to tak zásadní, abychom nařídili objízdné trasy," vysvětlil.

Do oprav na silnici 1/55 u Starého Města by se měli dělníci pustit začátkem října. Přesný termín zatím jasný není. V každém případě ovšem všechny práce chtějí silničáři stihnout do konce října.

"Není to časově náročné, navíc v tomto ročním období nám nové vrstvy schnou rychleji," uklidnil Chudárek.

Ve Starém Městě opraví i tah na Brno

Práce jsou rozdělené na tři etapy. V jedné vymění špatný povrch silnice v obci Babice v délce přes půl kilometru, ve druhé stejné práce zopakují na dvou kilometrech mezi Huštěnovicemi a křižovatkou do Starého Města.

Nejnáročnější na provoz bude zřejmě část cesty přímo ve Starém Městě. Tam budou silničáři vyměňovat povrch na hlavní příjezdové trase od Brna, tedy na silnici 1/50.

Na úseku mezi firmou Colorlak a křižovatkou na Nedakonice dlouhém necelého půl kilometru opraví postupně všechny čtyři jízdní pruhy. A se zdržením budou muset počítat nejen obyvatelé obcí v okolí Starého Města.

"Zasáhne to do příměstských linek i dálkových spojů do Brna," upozornil Oswald.

Už na konci října by ale měla být znovu průjezdná celá cesta přes Mařatice. Silničáři se totiž rozhodli, že skončí dříve a poslední etapu oprav přesunou na jaro příštího roku.

Silničáři už delší dobu opravují jeden z tahů do Zlína v uherskohradišťské části Mařatice (modrá), nyní se chystají i na druhou spojnici měst přes Staré Město (červené).

Silničáři už delší dobu opravují jeden z tahů do Zlína v uherskohradišťské části Mařatice (modrá), nyní se chystají i na druhou spojnici měst přes Staré Město (červené).


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video