Testovací období nové titulní strany iDNES.cz probíhalo několik týdnů. Programátoři průběžně reagovali na požadavky a chování čtenářů na stránce.
Důležité bylo zpřehlednit titulní stranu webu. „Vycházeli jsme z toho, že čtenáře zajímá aktuální dění. Po příchodu by tak měli mít okamžitý přehled, co se právě děje,“ popisuje šéfredaktor iDNES.cz Ondřej Tolar.
Na nové titulní straně přibyla výrazná plovoucí lišta s navigací a na první pohled viditelné nejnovější články. Výrazněji se rozdělily rubriky, větší prostor dostal výběr nejdůležitějších článků. V původním návrhu jich bylo dokonce 23, zůstalo jich ale deset místo dosavadních šesti.
Redesign neměl být radikální změnou, spíš zachováním fungujících prvků s několika novinkami.
„Nechtěli jsme změnit podobu iDNES.cz za každou cenu. Hlavní motivací byla snaha, aby stránka lépe vyhovovala požadavkům čtenářů. Návštěvníci získají nejen přehled, co se děje důležitého, ale i snadnější možnost si vybrat, co je zajímá,“ vysvětluje Tolar.
Návrh titulní strany byl podroben testu oční kamerou, prošel i průzkumem skupin čtenářů i nečtenářů iDNES.cz. Nakonec ho tým vývojářů představil širší skupině uživatelů, které požádal o připomínky.
Své postřehy můžete posílat na adresu pavel.kocicka@idnes.cz |
„Čtenářům chyběla jasnější struktura a připadalo jim, že mají na výběr méně zpráv. Při ladění konečné podoby jsme se snažili jejich názor zohlednit,“ popisuje nejčastější připomínky projektový manažer Pavel Kočička.
Práce na nové titulní straně podle něj ovšem ještě neskočila: „Plánujeme další drobné změny, aby titulní strana splňovala nároky na rychlý informační servis.“
Podíl reklamy se nezměnilNěkteří čtenáři si stěžovali, že na titulní straně iDNES.cz zaznamenali vyšší podíl reklamy. Počet inzertních sdělení na webu se ale nezměnil. Na titulní straně se prostor pro redakční obsah a reklamu pouze více oddělil, aby byly obě části pro čtenáře od sebe snadno odlišitelné. „Můžeme konstatovat, že podle závěrů vizuálního testu reklama na titulní stránce čtenářům nevadí. Nová oblast aktuálních zpráv okamžitě upoutává jejich pozornost a obsahová struktura je jednoduše stravitelná,“ shrnuje Miroslav Suchý ze společnosti UXFocus.cz závěry průzkumu oční kamerou. Zpravodajství iDNES.cz je pro čtenáře zdarma a příjmy z inzerce jsou pro redakci klíčovým zdrojem pro její fungování. |