Diskuze

Na motorkách se umírá, na řidičák ale stačí pár hodin jízd

Řidiči motorek jsou nejohroženější skupinou na českých silnicích. Pravděpodobnost, že se při nehodě zabijí, je sedmkrát vyšší než u řidičů osobních aut. K získání řidičáku na silnou motorku ale musíte v autoškole absolvovat jen třináct hodin cvičných jízd. U auta potřebujete více než dvojnásobek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

killy

12. 8. 2008 14:41
No, něco z historie.

Kladenská průmyslovka měla kdysi svoji autoškolu. Auto Škoda Superb z r.39 a Jawu 250 péráka. Protože jsme ji, za 600.- auto a 200.- moto, dělali ve čtvrťáku, nemusel nám v podstatě nikdo už nic o údržbě a technickejch věcech říkat. Auťák, kterej se rozjel na jakejkoliv kvalt, měl navíc pravý řízení... Motovýcvik probíhal většinou tak, že jsme péráka proháněli sami za školou na uzavřeným školním atletickém hřišti.  Když instruktor zjistil, že už se s náma nemusí bát na silnici...jezdilo se (bez helmy).  Po získání papírů se navzájem půjčovalo na svezení, co kdo měl: ČZ 150 C, Čezeta, Jawa 500 OHC, Java 350.... Já vím, moc to nejezdilo (až na půllitra), ale na takovejch silnicích s kočičíma hlavama a pískem u krajnic...!!!  Než jsme se pořádně zaběhli, párkrát jsme si ustali ve škarpě... ale ne v rychlosti kolem 200. Proč to píšu ? Protože se domnívám, že je nanejvýš nutné čerstvý adepty nechat legislativně se omlátit na menších kubaturách a ne je nechat jezdit na litrovejch mašinách.

0 0
možnosti

aljav

12. 8. 2008 13:15
LOGIKA PODLE....

zástupce Asociace autoškol Ondřeje Horázného:"nezáleží na počtu hodin ale na osobnosti" !

OK, tak v autoškole dělejme jen psychotesty, ukažme na obrázcích funkci pedálů a pár křižovatek, a hurá za volant !!!

8-o 8-o 8-o

0 0
možnosti

orrange

12. 8. 2008 13:16
Re: LOGIKA PODLE....

Ukázat nestačí, musíš si to vyzkoušet to je snad jasný ale ve zbytku má Ondra pravduR^

0 0
možnosti

zoufalec1

12. 8. 2008 11:08
diskuze

"Při řízení podle něj nezáleží na počtu hodin strávených v autoškole, jako spíš na osobnosti řidiče. "

Tak s tímto názorem lze myslím docela souhlasit. A tak debata o tom, zda dané hodiny k výuce postačí či nikoliv je zbytečná. ( Kdo z lidí, kteří jdou do autoškoly neumí řídit a nikdy neřídil?)

0 0
možnosti

aljav

12. 8. 2008 13:16
Re: diskuze

třeba já ! A věř že nás je většina !

0 0
možnosti

pvl1

12. 8. 2008 10:53
Nesmysl.

V autoškole stejně nenaučí nikoho jezdit 200 po okresce a jezdit zatáčky s kolenem na zemi. A právě tak se umírá. Kdo jezdí rozumně a ne na hranici schopností a stavu silnice žádné další jízdy nepotřebuje.

.

V autě je to jiné. To si člověk nevyzkouší, max na motokárách.

0 0
možnosti

pvl1

12. 8. 2008 10:58
Přečetl jsem si dole, že to prosazuje

předseda svazu autoškol. Tak pak je jasné, že nejde o bezpečnost ale o prachy.

0 0
možnosti

P8000

12. 8. 2008 9:43
Pár hodin jízdy..?

Nebuďme naivní, ani do autoškoly jít nemusím a papíry dostanu. Stojí to sice maličko více, ale neztrácím čas a mám to jisté..

U motorkářů je mi to šumafuk, Ti většinou zabíjí sami sebe, šílím, když tohle vidím u zájemců o papíry na kamiony..

0 0
možnosti

CuoreSportivo

12. 8. 2008 10:00
Re: Pár hodin jízdy..?

Souhlasím s tím, že řidičák lze koupit. Ale tak už to v banánových republikách chodí. Motorkář se nezabíjí sám , ale zabíjí ho bezohlednost ostatních. 67 % nehod motorkářů je způsobeno ostatními účastníky. Takže neumíš pracovat s fakty pouze blábolíš a vyjadřuješ spíš svůj osobní pocit. Z tohoto pohledu je tvůj názor legitimní, ale naprosto bezcenný. :-/

0 0
možnosti

chose80

12. 8. 2008 9:27
Všechno je to o lidech

Podle mého názoru stroje za nic nemůžou. Ať se jedná o motorku nebo o auto.

Rozdělení do kubatur a podle věku má svoje malé plus, ale není problém se se 125ccm motorkou rozmlátit o strom stejně jako s litrem. Stačí vjet na štěrk a je to.

Všechno je jenom o řidiči. On ovládá rukojeť či pedál plynu. Pokud nemám dost zkušeností mám jezdit podle toho.

Na litrovou motorku si můžu udělat řidičák myslím v 21 letech, ale řídit auto s 200 a více koňmi pod kapotou mohu už od 18.

Je mi líto těch kluků, kteří zahynuli né vlastní vinou, ale ať klidně pochcípou ti, co si natáčejí co nejrychleší průjezd z bodu A do bodu B.

0 0
možnosti

Inazuma

12. 8. 2008 8:39
Jízdu si užívám a nemusím jezdit rychle

O hodinách v autoškole to určitě není. Sám jsem dělal autoškolu na A u známého a žádné jízdy jsem nepodnikal, přestože jsem nikdy motorku neřídil. Krátce potom jsem si pořídil Suzuki GS 500 a učil jsem se opatrně jezdit. Rok potom jsem si pořídil 1200 Suzuki (je to sice "naháč", ale 150 by se v pohodě jedit dalo bez větších problémů), kterou mám dodnes. Jezdím pro radost, předpisy většinou dodržuju - při předjíždění občas jedu rychleji, ale to hlavně z důvodu svojí bezpečnosti. Předjet náklaďák, který jede 85-90 a "mrdí" na stovky metrů za sebe, prostě nejde nepředjet. A předjíždět jen o 5 km větší rychlostí a stresovat se, jestli proti mě nevyjede někdo v BMW 160 KM/h, za to nestojí. Po předjetí se vracím na předpisovou rychlost. Na dálnici je asi lepší při předjíždění kolony kamionů "srovnat" rychlost s řidiči, kterí jedou za mnou (třeba i 160 Km/h), než stále kličkovat a řadit se mezi kamiony s minimálními rozestupy.

0 0
možnosti

Jarrod

12. 8. 2008 8:23
Autoškola nikoho nenaučí řídit!

Naučí člověka způsob ovládání auta/motorky, ale k dobrému zvládnutí vozidla jsou potřeba desítky nebo spíše stovky hodin praxe.

Zvládnout auto mne nenaučila. Až teprve po roce řízení jsem si mohl říct, že to jakž takž jde. V tom období jsem ale jezdil pomalu, s klidem, dodržoval předpisy. Pár okamžiků "o hubu" se dostavilo, ale v nízké rychlosti to šlo zvládnout.

Teď jsem si koupil mašinu a přístup je úplně stejný. V autoškole mi dali je hodně základní náviky. Mám k motorce respekt, a proto se nepřeceňuji. Jezdím 60-70 na okreskách, 80-90 na hlavních tazích. Lidi okolo si o mě musí myslet, že jsem úplný idiot, ale co... ať si to myslí. Dokud to nezvládnu, budu jezdit pomalu.

Podle mne problém není v počtu hodin v autoškole, ale v myšlení lidí, co si motorku koupí. Posunout věkové hranicé u jednotlivých kubatur a pak psychotesty jako součást testů. Při nepříznivém výsledku smůla, další možnost až za rok.

0 0
možnosti

sCZECH

12. 8. 2008 8:41
Re: Autoškola nikoho nenaučí řídit!

R^

0 0
možnosti

Slaine55

12. 8. 2008 8:15
Pan Hrázný je opravdu...

Tenhle druh názorů je tak scestný, že by měl chodit za rodiči těch mrtvých a informovat je o úmrtí jejich dětí.

Důvodem bouraček je kolikrát "co teď s tím"! Ty mrtví nevěděli, co motorka udělá, když...

Je to nedostatkem výuky a kvalitních instruktorů.

0 0
možnosti

fido7787

12. 8. 2008 8:20
Re: Pan Hrázný je opravdu...

nejsmutnější na tom je, že předsedá asociaci autoškol. Za tohle by ho měli okamžitě vyrazit ... :-©

0 0
možnosti

Neumětel

12. 8. 2008 8:03
Zrovna včera jsem měl jeden zážitek s motorkářem

Jedu 90 km/hod mimo obec na rovnějším úseku, za mnou nikdo, proti mně jede auto. Za ním motorka a začne se mezi nás cpát zrovna, když se míjíme. Tak jsem blikl dálkovými a hezky si zatroubil a bylo vidět, že ho to překvapilo, d.ebila. Za mnou nic NEJELO. Kdyby počkal 5 sekund, mohl to auto předjet v pohodě. Motorkáři jsou psychopati. Když trefí strom - OK, ale nechci, aby z frajeřiny trefili mě v autě.

0 0
možnosti

pvl1

12. 8. 2008 11:02
Re: Zrovna včera jsem měl jeden zážitek s motorkářem

Mě zrovna tak ráno málem sejmulo auto a ještě u  křižovatky. A co z toho vyplývá?

Bllba prostě najdeš v každé skupině.

.

Kromě toho nemůžeš říkat motorkář ani autař. Kdo se někdy svezl na motorce? Většina.  A kdo jezdí na motorce častěji než autem? Skoro nikdo.

0 0
možnosti