Zahrada od roku 2002 zažívá velký stavební boom, i když ve srovnání se sousední zoo je stále spíše "loudou". Staví se nová provozní budova, zahradníci se těší novým zásobním skleníkem, ale zahrada má také třeba vlastní čerpací stanice nebo myčku aut a pracovních strojů.
Restaurace místo stánků s vuřty a pivem
Návštěvnost podle let
|
Ti by se měli dočkat restaurace, dalších expozic, lepších cest. Všechno má vést k tomu, že celý rozlehlý areál, který má expozice roztroušené a osamocené, bude propojen v jeden celek, kde se nebudou návštěvníci nudit dlouhými nezajímavými procházkami mezi jeho jednotlivými částmi.
Celkem má být v areálu botanické zahrady do roku 2017 investováno na 150 milionů korun.
Lidem z Bohnic vadí plot
Ne všem se rozvoj zalesněné stráně s loukami nad Vltavou zamlouvá. Velká část pozemků patřících zahradě byla totiž ještě donedávna volně přístupná. Lidé z Bohnic, Čimic a Kobylis sem chodili na procházky s dětmi či psy.
Jenže botanická zahrada začala své parcely oplocovat a připravovat k přebudování na exotický přírodní park.
"Tyto pozemky jsou rekreační plochou rostoucího sídliště, kde bydlí desítky tisíc lidí a stále se stavějí nové obytné budovy," tvrdí za petiční výbor obyvatel Bohnic Pavel Činčera.
"V době, kdy vzrůstá návštěvnost i v jiných pražských lesích, je absurdní nahradit pěkný les botanicky sebezajímavější mexickou pouští a sterilním parkem," pokračuje.
Jiní kritici se nebojí nové vysoké oplocení nazývat vězeňským plotem.
Vedení zahrady postupuje v souladu s plány na rozvoj areálu, které v roce 2002 schválilo pražské zastupitelstvo. To chce celé území sjednotit do jednoho velkého celku, který by navíc měl druhý hlavní vstup ze severu, to jest od Bohnic. Zde je již vybudováno parkoviště pro návštěvníky a otevřely se i nové pokladny.
Návštěvníci, nejezděte do Troje, ale do Bohnic
Město by totiž rádo přesvědčilo Pražany i turisty, aby volili při výletu do botanické zahrady právě tento vstup. Je totiž mnohem lépe přístupný jak automobilovou, tak hromadnou dopravou.
Nynější "důležitější" jižní vstup je totiž napojen na Trojskou ulici, která je každý den zahlcená auty návštěvníků trojské zoo.
Na rozdíl od Troje také do Bohnic jezdí o poznání více autobusů.
Zatímco od Holešovic jedou k zoologické i botanické zahradě jen dvě linky, na severu od stanice metra Kobylisy jich jede trojnásobek.