V současné době vyjíždí poslední spoje v 20.45. Představitelé města si od toho slibují, že se jim podaří snížit počet aut, kterých sem večer přijíždí značné množství.
Návrh na prodloužení provozu lanové dráhy není žádnou novinkou. Již před dvěma lety o to žádala neúspěšně městská část Praha 1. "Chtěli to po nás studenti ze strahovských kolejí, kteří lanovkou jezdí často. Bohužel, tenkrát jsme nebyli úspěšní," řekl vedoucí odboru dopravy Prahy 1 Karel Žrout.
Dopravní podnik se delšímu provozu nebrání, ale zřejmě to spojí s méně populárním opatřením, a to zdražením jízdného.
Lanovka by měla být vyjmuta ze systému městské hromadné dopravy. Cena jízdenek by tak vzrostla o dvacet až pětadvacet korun. "Zvýšení by krylo prodloužení provozu. Museli bychom přijmout další zaměstnance," řekla mluvčí dopravního podniku Zuzana Knoblochová.
Vedení dopravního podniku zdůvodňuje své rozhodnutí tím, že lanovka na rozdíl od metra, autobusů a tramvají nezajišťuje základní dopravní obsluhu, protože ji využívají většinou návštěvníci Petřína. "Změny by se asi zavedly na začátku letní turistické sezony v příštím roce," dodala.
Na lanovce by se mělo platit komerční jízdné ve výši několika desítek korun. Dopravní podnik pravděpodobně nebude uznávat ani časové jízdenky měsíční, čtvrtletní a roční. (18. července 2001) |