Brněnský magistrát vypsal na říjen o přesunu referendum.
Současná vláda svůj postoj k přesunu brněnského hlavního nádraží přehodnotí. Ministři Zemanovy vlády před dvěma lety při výjezdním zasedání projekt podpořili a "přiklepli" mu 28 miliard korun.
Místopředseda vlády pro ekonomiku Martin Jahn má ale jiný názor. "Tak nákladná investice, která vlastně nepřinese výrazné zlepšení dopravní infrastruktury pro stát, musí být přehodnocena," prohlásil během návštěvy brněnské společnosti Zetor.
Přesun nádraží vyvolává v Brně velký rozruch. Proti je několik občanských sdružení, podařilo se jim shromáždit přes dvacet tisíc podpisů pro vyhlášení referenda.
Radnice, která stavbu nového nádraží prosazuje, musela tlaku ustoupit a vyhlásit referendum na říjen. Plebiscitu se může účastnit až tři sta tisíc lidí. - více zde
"Vláda se k projektu bude muset vrátit a přehodnotit své priority. Je doba výrazných škrtů a problémů financování v oblasti dopravní infrastruktury," argumentuje Jahn.
"Pokud máme zásadní problém v napojení na Německo, když není dokončena dálnice na Ostravsko a chybí obchvat kolem Prahy, tak je otázka, zda má být takto nákladný přesun brněnského nádraží naší prioritou," vypočítal Jahn důležitější úkoly.
Přesunutí nádraží by mělo stát kolem třiceti miliard korun, celá stavba by trvala deset až patnáct let. Podle vicepremiéra je ale pro Jihomoravský kraj daleko důležitější dokončit kvalitní silnici směrem do Vídně.
Hlavní brněnské železniční nádraží, o jehož možném přesunu budou občané hlasovat v referendu. (7. září 2004) |