- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektrokola mohou jezdit víc jak 25 km za hodinu - a nikdo je upravovat nemusí. 25 km/h moje elektrokolo udělá motorem (víc mám blokováno), ale dalších 20 km můžu rozšlapat sám. Z mírného kopečka žádný problém.
Problém elektrokol není jejich rychlost, ale hmotnost. To na silnici tolik nevadí.
Problém elektrokoloběžek a segvejí je v tom, že většinou jezdí mezi lidmi. A že na nich (na sdílených) jezdí lidé, co to neumí. Viděli jste někdy někdo koloběžku na silnici, když je to vlastně kolo? Jenomže na kole nějakou kočičí hlavu přežiju, na koloběžce mi i docela malá díra rozbije čumák. Takže to raději risknu po rovném chodníku.
Já jako student jezdil po Praze na koloběžce i po ulici, a policajti mě sprdli. Na chodníku jim to bylo šumafuk. Časy se mění.
"..může platit i pro elektrokola..." ?!?
To je hloupe az to bubnuje! Na elektrokol by to melo platit jako prvni ! Tam je nejvyssi moznost zpusobit/zavinit nehodu. Ale take nejaka identifikace. Co kdyz me srazi, v momente soku mi rekne "pardon" a jede pryc ?? Obavam se ze ty vase "zakony" jsou na dve veci: na nic a na prd.
Omezení rychlosti se dá udělat jen na motor. I na nemotorovém kole udělám 45 km/hodinu - z kopce.
Buď má člověk pojištění odpovědnosti, takzvanou pojistku na blbost, nebo prostě odpovídá za škody ze 100 %. Jednoduché.
Jenže PO nefunguje tak jak si myslíte. Pokud čipnete kolo pojišťovna od toho dá ruce pryč a poškozený se musí soudit. U PR to pojišťovna zatáhne a pak vás sedře kůže jako škodnou.
Asi jsem se zbláznilKliknu na:
Válka na východní frontě vypadala jako snadný podnik. Co podcenil Hitler?
A vždy se mě objeví koloběžky
Ještě nedávno jsem vlastnil nákladní tříkolku MERA, pochopitelně jsem měl pojištění odpovědnosti z motorového vozidla, protože jsem občas jezdil po silnici, cena 146 Kč za rok. Můj soused má pojištěný jednoosák VARI, protože jezdí taky po silnici.
Mám elkoloběžku - elskútra, max 25 km/h, ale po silnicích nejezdím, jen polní cesty. Až budu mít takovou potřebu, určitě si přibližovadlo pojistím.
Dneska jsem už tlustej a línej, ale v pětadvaceti jsem bez nějakého tréninku ještě na rovinaté trati jel průměr 30 třeba dvě hodiny. Bez elektriky. Pětatřicet po rovině nebyl problém. O jízdě z kopce nemluvím. Myslíte si, že pokud bych někoho nabral, tak těch 8 kilo elektromotoru a baterky navíc by k těm osmdesáti mělo nějaký zásadní vliv? Problém není v elektrice, ale v řidiči. Co takhle raději zavést, že jízda po chodníku rychlostí přes 20 je trestný čin?
Ja jsem kardiak a bez elektrokola si netroufnu vyjet ven.
A párovat se to bude s čím s RZ a pak musím na STK? Docela bych čekal že nehodu na kolobrnde na kole by mě krylo pojištění odpovednosti
No třeba v Německu, je u elktrokol a koloběžek které mají podporu elktromotru i při rychlosti vyšší než 25 km/h registrace povinná a ano dostanete i registrační značku
Tuhle jsem vycházel z budovy a místo abych normálně pokračoval po chodníku, jsem se intuitivně zastavil a podíval se doleva. No a vzápětí kolem mě profrčela paní na koloběžce. Naplno. Fakt prima pocit. Ani jsem neměl šanci popřát ji hodně štěstí.
Hlavně by měl někdo vysvětlit elktrokoloběžkářům, že motorová vozidla, včetně jejich jednostopý elektrovyhklů, rozhodně nepatří na chodník !
Šejnoho, ani kolo na chodník nepatří, tuším vyjma děti do 10 let.