Premiéra Jiřího Paroubka a ministra vnitra Františka Bublana na nich ODS tituluje "dýdžeji" (lidé, kteří se na tanečních party starají o muziku) a jejich výkon glosuje hesly jako "drsná zábava", "pořádnej nářez", "ten do toho umí praštit"...
Už před měsícem stála ODS za žertovnými billboardy kritizujícími stav brněnské dálnice ("Šimonovského díra"). Tehdy se k spoluautorství billboardů přihlásil alespoň místopředseda ODS Ivan Langer. - více zde
Jenže tentokrát se ODS oficiálně tváří tajemně. "Bez komentáře," odpovídá Langer na otázku, jestli i tentokrát stojí za plakáty, které mimochodem visí na úplně stejných místech jako před měsícem.
- vše o technoparty a policejním zásahu
- články, názory, fotografie, infografika
Čtěte přílohu www.idnes.cz/czechtek
A mlčenlivá zůstává i reklamní agentura Dorland, která – stejně jako v případě "Šimonovského díry" – billboardy zpracovala, vyrobila a nechala vyvěsit. "Výslovným požadavkem našeho klienta bylo, abychom jeho jméno nezveřejňovali," říká ředitelka Dorlandu Lucie Češpivová.
Mimo mikrofon se však představitelé ODS vyjadřují úplně jasně. "Samozřejmě, že je to naše práce. Ty billboardy platila přímo ODS," říká člověk blízký vedení ODS, který se v reklamní akci, která podle odhadů expertů nevyšla dráž než na čtvrt milionu, osobně angažoval.
A tvrdí, že to rozhodně není naposledy, kdy se vtípky z dílny favorita příštích voleb na dálnicích objeví. ODS totiž ve své volební strategii, o níž se mluvilo na pondělní výkonné radě, počítá s tím, že před příštími volbami využije i takzvanou negativní kampaň proti svému hlavnímu rivalovi z ČSSD. "Budeme se ale snažit dělat to pokud možno vtipně," říká už citovaný zdroj. Záleží prý jen na tom, jaký materiál "dýdžej Paroubek" dodá příště.