- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm, Svedsko ma posledni roky asi 250 mrtvych (+-10-15) a narikaji, ze je to moc. Uz spoustu let maji nulovou vizi, coz samozrejme nikdy nedosahnou. Za je to tak malo ve srovnanim s Ceskem bude asi tim, ze Svedi prisli na to, ze rychlost zabiji. Proto nejezdi tak rychle, jako Cesi.
Hlavně za to mohou změny vozidel. Obnova autoparku koresponduje s klesajícím počtem úmrtí. Nová auta jsou bezpečnější i pro chodce. Škoda na majetku je sice vyšší, ale na zdraví a životech menší.
Policie nijak nehodám nezabrání, akce moc velký dopad na řidiče nemají (jsou vnímány jako buzerace)
Řidiči jsou naopak víc agresivní než dříve, ale auta jsou svižnější a mají víc prvků, kdy je upozorní a nebo zasáhnou do řízení. Už i v pár případech zachránili život díky integrovanému systému pro přivolání pomoci.
Také víc aut má už advanced collision warning system a nebo colision avoidance system, kdy za Vás auto samo spomaluje, když děláte něco co nemáte a nebo jsou vaše reakce pomalé.
Nezapomeňte také na mobilní telefony a mnohem hustější provoz - kde dříve zraněný v havarovaném autě čekal na pomoc i hodiny, tam dnes může být třeba vrtulník za několik minut. Protože si někdo včas všimne a zavolá záchranáře hned z místa nehody, nemusí po všech čertech shánět pevnou linku.
cca 5 mrtvých na 100 000 obyvatel je velmi, ale velmi slušná hodnota
no prostě lidi mění postupně šunky za trochu lepší šunky a tak jsou odolnější. Nebo snad ubylo nehod? Jo pardon, ona je to vlastně zásluha policie a jejich lovení, těch hrozných pirátů, v neoznačených autech...
Je mnohem víc aut. A piráty - bohužel - nikdo neloví, těch pár medializovaných případů nic neřeší. Pirátem myslím toho, kdo svou vlastní domýšlivostí a bezohledností vytváří rizikové situace.
"Trend je jednoznačně pozitivní."
No, s ohledem na to jak pokročila moderní auta v aktivní i pasivní bezpečnosti a jak se zlepšila technika i organizace záchranářů při dopravních nehodách, tak si myslím že i přes nárůst provozu by měl být pokles následků o hodně citelnější.
Bezpečnost v autech se samozřejmě lepší, ale většina aut na silnicích nejsou rok nebo dva stará. Typické auto českých silnic je stále Octavia první generace.
To už tu bylo, ne?
https://zpravy.idnes.cz/nehody-statistika-doprava-policie-d55-/krimi.aspx?c=A171231_162642_krimi_hm1