Portál iDNES.cz začal přinášet internetové zpravodajství 12. ledna 1998. | foto: earchiv.cz

Deset let iDNES.cz: od kolapsu ke třem milionům čtenářů

Internetovému portálu iDNES.cz je deset let. Z původně celkem statické stránky s několika rubrikami vyrostl dynamický kolos s nejaktuálnějším zpravodajstvím, ale i moderními vyhledávacími, komunitními, zábavními a databázovými službami.

iDNES.cz je nyní internetovou dvojkou
Když se 12. ledna 1998 objevily na internetové adrese www.idnes.cz první zprávy, síťové propojení a servery očekávání čtenářů nezvládly a zhroutily se po několika minutách. Po deseti letech navštíví stránky iDNES.cz měsíčně více než tři miliony uživatelů internetu. To jsou téměř tři pětiny celé české internetové populace, která čítá zhruba 4,6 milionu lidí (podle měření oficiálního auditora NetMonitor za listopad 2007). - více zde

klikněte pro zvětšeníČtenáři iDNES.cz zhlédnou téměř tři sta milionů stránek. Inzerenti za reklamu zobrazenou na těchto stránkách zaplatí desítky milionů korun. iDNES.cz zkrátka na trhu něco znamená. "Když jsme na počátku sháněli informace nebo někoho zvali do redakce, museli jsme vysvětlovat, co to iDNES. cz je, kde ty informace budou publikovány a kdo je může číst," říká o začátcích práce v redakci Ivana Kchimelová, která je editorkou ve zpravodajské směně. "Teď stačí říct jen iDNES.cz a všichni jsou rádi, že se o nich píše," dodává.


Za 10 let své existence přinesl čtenářům více než 480 000 článků, na něž je navázáno téměř 3,6 milionu čtenářských komentářů. Proběhlo bezmála 1 700 on-line rozhovorů s nejrůznějšími osobnostmi, při kterých bylo položeno na 250 000 otázek.

iDNES.cz zná 64 % čtenářů
Na českém internetu existuje několik zpravodajských serverů, z nichž nejvlivnější je iDNES.cz. Znají jej dvě třetiny internetové populace.
graf

iDNES.cz navštěvuje polovina internetové populace
Nadpoloviční většina, přesně 52 %, lidí pohybujících se na internetu navštěvuje iDNES.cz.
graf

iDNES.cz je druhý v návštěvnosti
iDNES.cz je dvojkou na českém internetu, měsíčně jej navštíví 3 miliony čtenářů.
graf

Za oněch deset let se z malé elektronické prezentace stalo jedno z nejsilnějších médií v zemi. "iDNES.cz je vlastně spousta médií v jednom," hodnotí mediální analytik Milan Kruml. "Jsem na jednom místě a můžu sledovat horké zpravodajství z domova, ze světa i ze sportu, internetovou televizi, hned vedle kliknu na zábavný magazín nebo projdu novinky na trhu mobilů v odborném časopise. To je obrovská výhoda," říká.

Součástí mediální skupiny
Vydavatel iDNES.cz rozhodně nelituje, že před více než deseti lety dal tehdy ještě trochu riskantnímu podniku zelenou. "Ze zpočátku malého projektu se stala velká divize našeho vydavatelství. A to nejen s ohledem na velikost kanceláří a počet redaktorů a spolupracovníků, ale zejména hospodářským výsledkem je iDNES.cz v současnosti důležitou a neodmyslitelnou součástí mediální skupiny MAFRA," uvedl člen představenstva mediální skupiny MAFRA Roman Latuske.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video