- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako cyklista i motorista si myslím, že když cyklista jede tak blízko auta, že ho může sejmout otvírání dveří, tak je na vině cyklista. Když motoristům vymysleli 1,5m odstup od cyklisty, tak to samé by mělo platit pro cyklisty. Stejně si myslím, že nejdůležitější je ohleduplnost jedněch k druhým bez nějakých hloupých příkazů.
A uz jste si predstavil co ten vas napad udela? Asi ne, ze? Cyklista jedouci 1.5m od vozu jede prostredkem pruhu a za nim kolona...
Ps. Autu kdyz otevrete dvere a to vam je urazi, tak je vinikem to auto co jede nebo Vy?
Holandský chvat je fajn, ono teda úplně stačí si zkontrolovat zrcátko a neotvírat dveře, když nemám přehled, na to není třeba žádné speciální chvaty.
Stejně tak by bylo fajn, když už motorista má dodržovat odstup od jedoucího cyklisty, kdyby si cyklisté dodržovali bezpečný odstup od stojícího vozidla.
Pokud se budou snažit obě strany, tak pak těch nehod bude výrazně méně. Ostatně chyby jsou na obou stranách. A v případě nehody by výrazně pomohlo, kdyby cyklisté měli přilbu.
Ostatně by mne zajímalo, jak rodiče dětem vysvětlují, že musí mít na kole přilbu, když pak sami vyrazí na kolo bez ní. To mne celkem udivuje.
Jak chcete dodržovat odstup když máte cyklopruh nalepený na ten odstavný a zároveň neporušovat zákon ohledně jízdy u pravého okraje? Dobrým zvykem je podívat se a když tam nic není pootevřít lehce dveře, jen aby byl vidět jejich pohyb a ne je hned dát na full.
Další problém je když vám auto zastaví proti a spolujezdec prostě otevře dveře a nečumí co proti jede. V tomto případě už mám dva testy prstů ve dveřích a dámy si to budou pamatovat, že se nejdříve čumí a pak otevírá, nehledě na to, že od řidiče je to přestupek.
No kdy se dočkám článku cyklista versus chodec?
Jen abychom se podívali i na druhou stranu mince. Pokud vím tak v mnoha městech už cyklisty poslali mimo pěší zóny a to protože se k chodcům chovají jako smyslu zbaveni.
Jo to by mně také zajímalo.
Ono to je takové zajímavé, chodci si myslí, že tam kde je zákaz vjezdu motorových vozidel nemůže nic jet a chovají se tam jak urvaní ze řetězu. Přitom jde stále o silnici s provozem i když omezeným.
Není to tak dlouho co jsem šel do smyku díky ukrajindě co prostě najednou vyrazila přes, dostala pěkného berana, ale nic z toho nebylo, kromě seřvání od její matinky. Ale chybu uznala ihned a ještě se omluvila, že měla se pořádně podívat. Na rozdíl od náplav z Brna co se hned rozčilují když dostanou trubku při chůzi přes celou šíři cesty.
Chci jen upozornit, že řidiči opravdu neznají paragraf 57 odstavec 4 Zákona o silničním provozu číslo 361. V kterém se doslova píše "Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidlel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti". Tak nechápu, proč mají z toho řidiči druhé Vánoce, když je někdy, například před křižovatkou, takto obědu.
Mělo být "objedu".
A kdyby toto zákon neumožňoval, tak se cyklista ani nedostane na vymezenou část pro cyklisty před semaforem.
Lidi jezdi podle sveho ega a podle toho jak se maji radi a jak maji radi ostatni lidi. Podle me je jedna s nejdulezitejsich veci ukazovat smer at na kole a nebo v aute, aby byl clovek predvidatelny. Protoze zacit blikat v pulce zatacky to je neco hroznyhoa spousta ridicu takto jezdi.
Článek se jmenuje "Češi neznají dopravní předpisy o cyklistice." ale v článku se o ničem taklovém vůbec nepíše.
Tak hlavně ona jsou jedna pravidla silničního provozu platná pro všechny. Ten zákon platí pro všechny. Není žádný zvláštní zákon jen pro cyklisty.
Článek s všeobecnými frázemi a s vysvětlením situací a ponaučením nula.
V zemích, kde je cyklistika mnohem rozšířenější, není větší ohleduplnost. Jen motoristé si už zvykli, že pumpičky si dělají co chtějí a slovo ohled je pro ně neznámý pojem. Cyklista v těchto zemích je něco jako krávy v Indii. Normálně byste ty zvířata umravnili, ale prostě když vám to víra zakazuje, tak si je klidně necháte lézt po hlavě.
Odkopal jste se. O těch zemích a o tom co píšete nevíte nic.
Chtělo by to trochu deeskalovat tu snahu stále tlačit někoho proti někomu. Ano, řidiči aut nejsou samá neviňátka, ale to ani cyklisté. Že někde jedou dva cyklisté vedle sebe? Čert to vem. Za mě dvě nejhorší situace jsou, když cyklista jede po vedlejší, chce křižovat hlavní, ale protože by musel dát přednost, tak plynule vletí z vedlejší na přechod. A druhá, podobná situace, ale cyklista chce odbočit vpravo, a tak to tam prostě bez ohledu na přednost střelí, a řidič ať to nějak pořeší.
A ano, když jedu sám, také mi kolikrát vadí co dělají řidiči. Například že nedají přednost když jedete rovně, a oni odbočují vpravo (a tedy vás křižují).
Ale ten primární problém je, že městům prostě chybí městské okruhy, v důsledku čehož jsou auta "všude". Protože víc aut na okruhu = méně mimo okruh, a tam je pak bezpečněji.
"Například že nedají přednost když jedete rovně, a oni odbočují vpravo (a tedy vás křižují)."
Nějak tomu nerozumím. Kde jede ten cyklista? Zleva? Nebo jako myslíte, že když odbočuje auto vpravo a za ním jede cyklista, tak mu má nejprve dát možnost podjetí zprava? To snad proboha ne...
No co by se stalo,kdyby museli cyklisti absolvovat autoškolu?Stačilo by základy křižovatek a předpisů.A mnoho řidičů by nemělo mít ani řidičák,jak se chovají vůči svému okolí!!