- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No ještě trochu máknout a budeme na úrovni bývalého Československa.
Matematika je zaklad všeho. Každý, kdo to popírá je zabedněný a s velkou pravděpodobností nedosahuje průměrné mzdy.
Ano, hlavně znalost ovládání logaritmického pravítka, je silnou stránkou dnešních žáků na základní škole.
Zato kuličkové počítadlo, většina ani nepoužívá.
Abakus se neosvědčil, děti postrácely kuličky.
Tak ještě kdyby se tam dostali ti vysokoškoláci nebo co to je nepoužitelného v praxi.
To je úžasný pokrok.
Dostat se po 30 letech od převratu na úroveň roku 95 je vizitka jak školství a znalosti dětí upadají.
Logické myšlení dnešních dětí je na úrovni?
Zásadní pokrok v matematice se udál v roce 2002, když ruský matematik Grigorij Perelman po sto letech prokázal platnost Poincarého domněnky, tedy že každá uzavřená 3D varieta, na které lze každou uzavřenou křivku převést na bod, je součástí povrchu čtyřrozměrné koule.
Ale to se ve 4. třídě zatím neučí.
Jestli se tam vrátili, tak si hodně polepšili.
Hele a to je problém? To se násobení a dělení od té doby tak změnilo? Dneska se násobí migranty a dělí spáleným CO2 z aut? Nebo jak?
Protože já to za negativní informaci nemám. :-D
Kdyby se jednalo o informatiku, tak by to byl průšvih. Ale u matematiky je to bulvární demagogie. Taková Pythagorova věta či krácení zlomků se od roku 1995 fakt moc nezměnily.
dneska nejsou schopní deváťáci dát dohromady slovní úlohu řešitelnou trojčlenkou .. občas se pokouším něco vysvětlit sousedovic dětem .. něco tak tupého, bez základů jsem asi ještě neviděl