Ve středu se opakovala situace z pondělí: autobusy Student Agency musely parkovat na vjezdu do autobusového nádraží.
"Dostali jsme se trošku dál, takže se můžeme otočit a nemusíme couvat," dodal Jančura. "Volali jsme policii, ale nepřijela."
ČSAD Liberec i ve středu pokračovala ve svém mlčení. Vedoucí osobní přepravy Jiří Řádek zvedl MF DNES telefon až poté, co redaktoři volali z jiného čísla. "Pošleme tiskovou zprávu," slíbil. Do uzávěrky ale žádná nepřišla.
Už druhý den provozu přetáhla Student Agency ČSAD Liberec značnou část cestujících. Nejen ve směru z Liberce, odkud jezdí za korunu, ale i z Prahy. "Autobus v pět přijel téměř úplně obsazený," řekl večer Jančura. "ČSAD nám svým přístupem udělalo velmi dobrou reklamu," podotkl.
"Za korunu do Prahy, to je pecka. Ale jel bych s nimi i tak, kdyby stáli víc, než ČSAD. Ti se jen ztrapnili," komentoval jeden z cestujících.
Spor bude řešit možná až soud. Město ani krajský úřad nemají páky, jak postoj ČSAD Liberec změnit, aby konkurenci na autobusové nádraží pustil.
"Zřejmě to bude muset vyřešit soud," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Odbor dopravy podle něj nyní znovu projednává žádost Student Agency o licenci, zatím ale k žádnému rozhodnutí nedospěl.
Nevyloučil ani, že systém dotované dopravní obslužnosti, ve které je linka Liberec-Praha zahrnuta, bude muset krajské zastupitelstvo přehodnotit. "To je ale dlouhodobá záležitost," řekl Richter.
Podle mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové zákon s takovou situací, jaká nastala v Liberci, prakticky nepočítá. "Má pouze možnost buď požádat o změnu licence s vypuštěním příslušné zastávky nebo požádat příslušný silniční správní orgán o stanovení jiné zastávky, která by vyhověla podmínkám udělené licence," řekla.