Diskuze

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už policisté neměli rozdávat pokuty například za chybějící náhradní žárovky nebo pojistky. V některých autech by už nemusela být povinně ani rezerva, zmenšit by se měla i výbava lékárniček.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J75a63n 38T79a26r63a87b67a

11. 8. 2018 16:38

Není to tak horké. Vloni při police Kryštof akci po mě chtěli povinnou výbavu a když jsem řekl, že auto má všude LED a nikde žádnou žárovku, tak jim to stačilo. Lékárničku taky nelustrovali na data expirace fáčů.

0 0
možnosti
RH

Výborně, Pokuťok zaregistroval, že není rok 1989, a spousta věcí se řeší v servisu.

Ještě by to chtělo zapracovat na tom vybavení lékárničky. Hádat se s policajtem že máte "jen" 4 obvazy, protože 2 jste použili při bouračce od které jste odjeli před 30ti minutami, a tudíž vám 2 obvazy chybí (k čemu je tam pro boha ŠEST! obvazů) je fakt k nezaplacení. Nebo už jen hádat se, že "když to není zatavené, musí to kontrolovat kus po kuse".

0 0
možnosti
RH

Mimochodem tvrzení "Napříště už by nemuseli lékárničku měnit ve chvíli, kdy například u jednoho z obvazů vyprší minimální trvanlivost" je naprosto absurdní. Taková povinnost přece neexistuje...

0 0
možnosti
AT

Ministerstvo pro šmírovaní vám rádo poradí a doporučí co si máte koupit a čím vybavit a to povinně své auto!!;-D

0 0
možnosti
JS

Souhlasím se zrušením expirace lékárniček,pomoc se dá poskytovat i prostředky s prošlou lhůtou použitelnosti,ale se zachovanou funkcí.Fascinuje mě,ale lehká hysterie majitelů aut,že mají zakoupit lékárničku v ceně kolem 200kč,přičemž za automobil zaplatili cenu v stotisících,náklady na každoroční sevis jsou v tisíci korunách a naklady na benzín taky.Vynaložených 200kč na lékárničku s použitelnosti 4roky znamenalo 50kč na rok.

0 0
možnosti
MJ

To mě fascinuje taky, zejména poté, co mi někdo z auta kompletní povinnou výbavu vykradl, včetně rezervy.

0 0
možnosti
Foto

Obchod za 2 miliardy je téměř u konce. Co zas vymyslí , na to si počkáme. Nejdřív stáhli z povinné výbavy dýchací masky, poté trojcípí šátek na fixaci rukou, atd....

0 0
možnosti
JM

J77i56ř56í 84M85a98c71e55k

10. 8. 2018 7:28

Konečně někdo dostal aspoň trochu rozum. Ve vyspělé cizině jsou tyto věci už dávno nepovinné. (Nebo že by se naší lobby výrobců lékárniček jednou nepodařilo politiky dost uplatit?)

1 0
možnosti
RD

Není divu, že lidé nedodržují zákony a vyhlášky. Namísto toho, aby se legislativa přibližovala realitě a novým, moderním trendům a držela krok s touto realitou, novelizuji se nedůležité právní úpravy a ty, pro občany důležité, zustávají dlouhá léta nezměněny za jediným účelem - zisk z pokut.

V dnešní době dojezdových časů záchranné služby v průměru do 8 minut je lékarnička v autě nadbytečným prvkem. Pro adekvátní a kvalitní poskytnutí první pomoci je daleko důležitější za a) řádně proškolený laik - řidič, b) znalost 3 základních věcí do příjezdu záchranné služby - stavění masivního krvácení, resuscitace a transportní techniky/imobilizace. Vše ostatní je zbytečnost zatěžující životní prostředí a plytvání prostředky (obměny nepoužitých autolékarníček, sice minimální, ale zvýšení hmotnosti vozidla - dle ekologů).

Dokud nebudou zákony pro lidi tak, aby odpovídaly realitě, budou je ve valné většině lidé porušovat.

Namísto zakonného příkazu autolékarníček zavést zákon dávající povinnost školení první pomoci pouze profesionálním zdravotníkům s praxi, zejména v autoškolách. Investice pro život za příplatek pár stokorun stojí.

3 0
možnosti
JM

Dojezdové časy se málokdy dostanou pod 10 minut. 8 minutový průměr je nesmysl, ledaže počítáte pouze jízdu sanitky bez rozhodnutí zavolat záchranku, vytočení čísla, technické prodlevy spojení, popsání problémů, zjištění možností vyslání posádky, předání informací posádce, výjezdu a času, který uplyne od vystoupení z vozidla a konečnému fyzickému kontaktu s pacientem. Nezřídka se stane, že sanitka přijede i za desítky minut nebo i hodinu. Ale chápu, že v ideálním případě kousek od nemocnice ve městě to může být i pět minut.

Osobně nevidím problém, proč by nemohlo být povinné oboje. Sám jste napsal, že je potřeba zastavit masivní krvácení a škrtidlo najdete v té Vámi zatracované lékárničce. Že je tam i spousta blbostí, o tom žádná. Třeba v Německu je součástí autoškoly jak kurz první pomoci, tak i ta lékárnička, já bych se inspiroval tam.

Mimochodem, 100kg hmotnosti navíc zvýší spotřebu asi o 0.3l/100km. Takže lékárnička o hmotnosti cca. 500g přidá asi 1.5ml/100km. Směšný argument. Pokud někoho zajímá ekologická zátěž, tak proč nezavést nějaký recyklační program. Třeba zpětný výkup prošlých lékárniček nebo zrušit celou tu nesmyslnou expiraci.

0 0
možnosti
JP

Lékárnička je mi na houby, když nebudu mít na pomoc zraněnému člověku nervy. Prošlej obvaz, dobrej obvaz, když ho budu umět použít.R^

3 0
možnosti

Závan selského rozumu

4 0
možnosti
OU