Rekonstrukce srážky tramvají v Ostravě (14. dubna 2008)

Rekonstrukce srážky tramvají v Ostravě (14. dubna 2008) - Pohled z tramvaje jedoucí od Vřesiny. Tramvaj v protisměru řidič viděl jen na pár desítek metrů. | foto: Jaroslav Ožana, MF DNES

Tramvaje už proti sobě vyjely několikrát, přiznal dopravní podnik

  • 126
Vedení Dopravního podniku Ostrava poprvé oficiálně přiznalo, že k nebezpečným situacím na jednokolejné trati, kde se v pátek srazily dvě tramvaje, docházelo už v minulosti. Za poslední tři roky proti sobě podle něj vyjely tramvaje už dvakrát, nikdy ale naštěstí nedošlo ke střetu.

Hlasy o tom, že k nebezpečným situacím na jednokolejné trati docházelo dříve, se objevily hned po nehodě. Nyní to poprvé dopravní podnik oficiálně potvrdil.

"V období posledních tří let jsme na jednokolejné tramvajové trati zaevidovali dvě dopravní situace, kdy řidiči tramvají nerespektovali předepsané křižování ve výhybně," uvedl ekonomický náměstek dopravního podniku František Kořínek.

. Tragická nehoda tramvají

srážce mohla zabránit technika

Vysvětlil, že v obou případech jeden z řidičů křižujících se tramvají nezastavil na místě určeném k čekání na protijedoucí tramvaj. Vjel na trať a chyba se později musela vyřešit couváním jedné ze souprav.

"Řidiče jsme vždy potrestali. Po druhé události jsme začali hledat vyšší stupeň zabezpečení," dodal Kořínek.

Vedení dopravního podniku v obou předchozích případech řidiče potrestalo finančně. "Jakou částku jsme mu vzali, si nepamatuji," řekl Kořínek. Dodal, že oba chybující zaměstnanci navíc prošli přezkoušením.


. Tragická nehoda tramvají

srážce mohla zabránit technika

Svědkem jedné takové nebezpečné jízdy se stal loni v létě i čtenář iDNES.cz.

"Jel jsem tramvají číslo 5, která vyjíždí v 17:40 z Vřesinské směrem do Zátiší. Nastoupil jsem do zadního vozu na zastávce Koupaliště. Po chvíli, kdy tramvaj nabrala na rovince plnou rychlost, začala nečekaně brzdit rychlobrzdou. Měl jsem co dělat, abych se udržel a neupadl na zem," uvedl čtenář.

"Nepochopil jsem, co se přesně stalo, ale po chvíli jsem viděl přes první vůz, jak naproti nám stojí jiná tramvaj. Pak si řidiči něco nahlas vysvětlovali a po chvíli původně protijedoucí tramvaj zacouvala zpátky do zastávky Vřesina, kde se pak tramvaje minuly a pokračovaly dále, každá ve svém směru."

. Šéf ostravské MHD

Trať je bezpečná, zodpovědnost nese řidič

Stejná událost, kdy čtyřiadvacetiletý řidič vyjel bez povolení na trať, skončila v pátek tragédií. Pří srážce tramvají zahynuli tři lidé. - čtěte Po čelní srážce tramvají v Ostravě zemřeli tři lidé

Nehodu stále vyšetřuje policie. Už vyloučila technickou závadu na vozech a dnes se chystá vyslechnout řidiče, který zřejmě nehodu zavinil.

Podnik hodlal původně na trati vybudovat pouze světelnou signalizaci. Po páteční tragické nehodě ale chce, aby jištění bylo ještě bezpečnější. Plánovaný systém by měl zajistit, že se tramvaje, které na jednokolejce proti sobě vyjedou, úplně zastaví.

,

Video