- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na vině je samozřejmě kolega, který nereagoval na návěst návěstidla nařizující mu snížení rychlosti.
Snad bych jen dodal, že cukrovka se u strojvedoucích objevuje poslední dobou čím dál více. Zejména o tzv. cukrovku dočasnou, způsobenou stresem před a v průběhu směny, což byl možná i tenhle případ. Proč: Dříve jezdili na lokomotivě dva zaměstnanci, teď jezdíme běžně sami se dvěmi soupravami ale i se třemi. Dříve měl strojvedoucí každý svoji lokomotivu, nyní jich za směnu během pár minut vystřídá několik a i různých typů. Pokud jsme dříve najezdili za směnu 200km, tak dneska je to 400km. Bezpečnostní přestávky každé 3 hodiny známé ze silniční dopravy na kolejích neexistují. 30 minutové přestávky na jídlo a oddech existují v některých směnách jen na papíře, nelze je dodržet. Je těžké přijít na směnu odpočatý, když nemůžu v očekávání toho co mě na ní čeká ani usnout. Spousta mladších kolegů nechce ani na hlavní tratě jít jezdit, nic je nemotivuje.
Jak se může jednat o cukrovku dočasnou? Jeho ošetřující lékař (né ta drážní)prohlásil, že to byl velmi neukázněný pacient-chodil nepravidelně na kontroly, nebral léky Pravděpodobně té drážní lékařce neřekl nic o své chorobě a ta neměla důvod u něj požadovat rozbory krve. Šetří se všude a rozbor není zrovna levná záležitost-přestože v takovémto zaměstnání by mělo být automatické při roční kontrole. Škoda, že stále ještě nefunguje elektronické propojení zdravotních karet - takto by ta lékařka okamžitě věděla, že je a jak léčen! Nyní je již pozdě honit dotyčného k zodpovědnosti - ale mělo by to být poučením pro naše zdravotnictví.
a samý experti na diabetes a rychlosti přes výhybky se dostavili. Navíc ta snížená rychlost (protože přejížděl z koleje na kolej) byla mimořádná. Jel proti správnému směru. Ale jasně, může za to cukrovka a teď se budou lidi bát vlézt do vlaku, že je řídí samý cukrovkáři
ale naštěstí je tu politika a partaje a tak mašinfírové magoři nekočírují vlak, ale ministerstva
Podle mne to bylo obyčejné lidské selhání. Ono se není čemu divit. Tento člověk měl být již v zaslouženém důchodu. Stalo se mu to rok před dnešním důchodovým věkem. Když celý život pracujete v nepravidelném směnném provozu, pak se organizmus více opotřebovává a nelze počítat se stejnou kondicí jako u běžné populace. Proto dříve chodili strojvedoucí do důchodu v 56 letech. Takže žádná nemoc, žádné závady ale přehlédnutí, opomenutí, lidská chyba.
Myslím si to samé. Měl už být v důchodu a chodit na ryby. Kašlal na životosprávu.. No nevím, při směnném provozu asi musel. Doktoři neviděli problém, protože by mu jinak museli dát částečnou invaliditu.
je prům. rychlost rychlíku.Nechápu ,proč můžoulokálky jet tak rychle
Nebude odpověď v rozdílu průměrná vs. maximální rychlost?
jak jsem pochopil jednalo se o diabetika 2. typu ( tedy klasická stařecká cukrovka). Takže se neléčil inzulínem. Tedy nepřipadá v úvahu, že by ho při předávkování inzulínem potkal hypoglykemický šok. U dvojkařů se hladina cukru v krvi snižuje tabletama a dietou. Čili neléčený diabetik 2. stupně mohl být postižen leda dlouhodobou vysokou hladinou cukru. Tak to ho mohla v tom vlaku potkat leda gangréna nohy nebo snížená funkce ledvin.Nevím jak toto mohlo vést k nehodě.
některé tablety dělají hypoglykemii.To ví snad každá sestra pracijící na klinickém oddělenéí.
Strojvůdci prochází přísnými prohláídkami. Chyba je v organisaci zdravotnictví, nechodil,k lékaři.V televizi to bylo sděleno..
nemáme vhodná pracovní místa
nemáme na invalidní důchody
nemáme, kde by lidé v případě nemocíi, ale bez dostatečného nakradeného majetku mohli přežít
Bývaly doby kdy závodní doktorka rozdávala neschopenky podle toho kolik bylo práce. Neznám nikoho kdo by přišel o jakékoliv papíry kvůli zdravotnímu stavu, snad jenom piloti, invalidní důchody se rozdávají a berou podle toho jak někdo nařídí.
Potom se nemůžeme divit, že máme strojvůdce s cukrovkou, řidič autobusu by neměl řídit ani tříkolku a saniťák je skoro slepej.
To je známá věc! Na někoho to hodit musej a strojvůdce je od toho placenej ....
...a v případě, že to má za sebou....tak obzvláště.....
1) jak muze jet vlak vice nez dvojnasobnou rychlosti proti povolene na vjezdu do nadrazi a jeste pres vyhybku, rychlost vlaku je v techto usecich prece automaticky omezovana nebo u CD neni?
2) i kdyby to byl cukrovkar a dostal zachvat, tak by mel vlak automaticky zastavit, prece ma bdelost, ktera se musi mackat, nebo u CD ne?
To tlačítko se musí mačkat v určitých intervalech a to jde i když nejste ůplně v pořádku.
To tezko, okamzikem smrti zamestnance jakekoli narkovy zamestnavatele zanikaji. Dale zamestnanec ruci za skody jen do vyse dvojnasobku platu. A strojvedouci byl urcite zamestnanec (zadny OSVC).