- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
viděl, že kolečka nedoléhají na vodicí kolejnici... Že by Ostrovid
Jestliže mezi kolečkem a podložkou vidíte světlo, tak asi kolečko na podložce nesedí.
takové věci se na stavbách stávaj. Opravdu mi není jasné, proč se někdo rozčiluje.
Tak tohle jistě není Váš nejlepší vtip
co zde schází exemplární potrestání to je jdeno jaké firmy a bude klid,jinak je to fraška nad fraškou a zloději se budou pakovat čím dál více,proto-že je jejich beztrestnost a co tam na nějakém lidském životě nebo zmrzačeném,hlavně,že se finance sypou do kapes zlodějů
No jo, možná je pro lidi postižené pádem mostu škoda, že se stavební firma nejmenovala ČSSD Dopravní stavby, protože to by se nestavělo nic, peníze na stavbu by se projedly a rozdaly ještě před začátkem stavby.Tohle je totiž stejná pitomost bez souvislostí, jako názor Kai - Tena....
No v každém případě bych mezi viníky této tragédie "zaangažoval" i věhlasné "inspektory" bezpečnosti žel.provozu* Při každé činnosti blízko drážního tělesa vždy bylo a doposud je vydáno podle příslušných drážních předpisů velké množství různých omezení např. pomalá jízda vlaku 5-10km/hod. či dokonce výluka traťové koleje v místě kde docházelo k takové velmi rizikové činnosti jako je sunutí mostní konstrukce přes drážní těleso a jak tomu bylo i tehdy ve Studénce*Je zvláštní že až po této tragedii se železniční inspektoři probudili a vyvíjeli až "nadlidské" úsilí zjistit a označit pravého viníka nehody kterou ale bohužel minimálně z 90% zavinili sami svou ledabylostí protože pokud by tehdy byla po dobu sunutí mostu buď úplná výluka traťových kolejí a nebo aspoň snížená rychlost podjíždějících vlaků na minimum nemuselo ke ztrátám na životech vůbec dojít ! ! !
Neplácejte hlouposti, proboha! Už x-krát bylo psáno, že požádat o snížení rychlosti či úplnou výluku musí požádat zhotovitel stavby, v tomto případě firma ODS. A navíc práce probíhaly jinak, než stanovoval harmonogram, když ten den měl probíhat jen přípravn činnost, nikoliv samotné vysouvání.
Plně souhlasím se strojvedoucím z článku. Od začátku prostě nedovedu pochopit jak je možné, že při takovéto stavbě, která probího nad hlavní tratí, nebylo zavedeno snížení rychlosti. Vidím zde tři možnosti - 1) bylo nařízeno a nebylo osazeno na trati - ale o tom bychom asi věděli. 2) Nebylo o něj požádáno přestože o něj požádáno být mělo. 3) SŽDC - nebo kdo je v této věci kompetentní - ho neviděl jako nutné, případně ho příslušné předpisy v tomto případě nevyžadují.
Ať je to jak chce - z mého pohledu je právě tato skutečnost ta nejdůležitější a rozhodující pro vznik havárie, všechno ostatní je druhotné. Protože ať chceme nebo nechceme, tak omyly, šlendrián a chyby se stávají, ale právě proto by měla být na místě bezpečnostní opatření, která zde absolutně chyběla. Pokud by byla zavedena, tak jsme mohli dnes pouze vyšetřovat hmotné škody a ne mít mrtvé cestující.
Podle zákona měla v tomto případě stavební firma požádat o omezení rychlosti v místě stavby. To by ale stálo peníze (musíte platit za to omezení nemalé částky), které by tak snížily zisk společnosti, takže nic nehlásili a doufali, že se nic nestane. Jakmile se po nehodě začaly ozývat první hlasy, proč nebyla rychlost omezena, ze SŽDC zněla odpověď, že na den nehody nebyly hlášeny ŽÁDNÉ stavební práce. Já si myslím, že není, co řešit.