- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To by mě zajímalo, jakým způsobem dokáží body zachránit životy
V Rakousku také za minulý rok zaznamenali statisticky nejméně mrtvých a zraněných za posledních cca. 30 let a přitom tam k žádné změně zákona nedošlo!
Hmm...a neni to náhodou tím, že letos neni zima a tak je méně hromadných dopravních nehod na dálnicích vlivem náledí ???
Body prinaseji nekterym lidem takovou moc a bohatsvi o jakem by se jim jinak ani nesnilo. A kvuli tomustoji za to lhat az se od huby kouri.
Kdyby všichni jezdili tak skvěle jak se ve všech diskuzích týkající se bezpečnosti provozu pořád mluví, nebyly by na silnicích žádné nehody. Pravda je u nás taková, že přísná pravidla tady potřebujeme, dokud se lidé nechytnou za nos a neřeknou si "třeba tak skvělý řidič nejsem".... Přestěhovala jsem se nedávno do UK a žasnu jak tu lidé jezdí. Po vesnicích se prostě brzdí na 30 mil/hod. a basta. Na dálnicích vidíte někdy překračovat povolenou rychlost, ale skoro žádnou nehodu. Když se necítíte na větší rychlost, prostě přejedete do pomalejšího pruhu. U nás už je hazard předjíždět pomalejší auta, která nejsou s to schopna uznat a zařadit se do pomalejšího pruhu. Kruhové objezdy jsou kapitola sama o sobě, žádná dlouhá čekání na semafory (samozřejmě jsou i vyjímky, hlavně větší města). Všichni motocyklisti mají reflexní vesty, sami ví, že musí být vidět. Jediný nešvar je tady nesvícení např. když prší, to je jediný problém. Policii tady vidím tak jednou za týden (menšíh města).
Co jsem předevčírem viděla frajírky ve feldě předjíždět dvě auta přes plnou čáru, přes přechod a na červenou, si nejsem jistá, jestli někdo ještě ten bodový systém bere vážně.
Ono je to tím, že každý frajírek ví, že se plošně kontroluje jenom rychlost a špatné parkování.
statistiky vypadají tak, jak si přeje zadavatel. Jsou v tomhle stejné, jako předvolební průzkumy veřejného mínění- kdo si ho zadá (rozuměj zaplatí), ten vede v preferencích.
1. Změnial se metodika statistického výpočtu.
Za oběť dopravní nehody se nyní považuje pouze úmrtí do 24 hodin. Předtím to bylo 72 hodin.
Pojišťovny naopka hlásí nárůst škod!
2. Nebyla žádná zima (sníh, náledí a mokro)
ad 1. - pojišťovnám nevěřím, ale zdá se že spousta lidí ano. Zajímá mě ale ta změna metodiky, už se to tu psalo mockrát a jedni tvrdí že se změnila a druzí že ne. Pokud říkáš že se změnila - ho´d sem URL, kde je to třeba potvrzené. Děkuji...
Když nebudeme takovými hlupáky, za které nás autor tohoto článku asi pokládá, podíváme se na statistiky blíže. Velký počet nehod není nahlášených, zvýšil se limit pro hlášení na 50 tis.,povinné ručení zdražilo. Pokles počtu mrtvých je trend, který započal již před několika lety, na letošním razantnějším úbytku mrtvých mají vliv hlavně první dva měsíce platnosti silničního zákona. Pokud ho ještě zpřísníme, dostaneme se třeba na 800, nebo jetě lépe, za dopravní nehodu konfiskujme auta, za přejetí plné čáry trest smrti a za kouření v restauraci šup na hranici a upálit.
Nebylo by lepší přijmout zákon, platící v Německu? Je to logický, mnoha lety provozu vyzkoušený bodový systém, který zohledňuje nebezpečnost spáchaného přestupku.