Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z11d31e45n90ě43k 22W22e58r74n75h93a39r65t 6747325282848

Ta historka je natolik neuvěřitelná a plná náhod, že se nedá divit, že tomu vyšetřovatelé nechtěli věřit. Navíc za studené války. Z tohoto pohledu se zachovali docela profesionálně, když pilota vcelku svižně propustili. Samozřejmě, že to pro něj asi nebylo nic příjemného, ale na druhou stranu dopadl asi lépe, než kdyby se mu podařilo doletět do CCCP, nebo někam do moře. Takže v rámci toho, že popletl co mohl, dopadl ještě docela dobře a zjevně nu to ani nepoškodilo další kariéru...

+34/0
doporučit
18.10.2019 6:13

M23i28c22h97a67l 76K31u87c44h36t74a 6173564664512

Tak články jsou to celkem zajímavé, jen se nemohu zbavit dojmu, že z joudy, který hrubou navigační chybou narušil vzdušný prostor tří států a do čtvrtého (Polska) mu chybělo jen pár vteřin letu se dělá hrdina, zatímco z československých stíhačů, kteří profesionálně odvedli svou práci (a projevili i velkou míru slušnosti a kolegiality) a vyšetřovatelů, kteří oprávněně přistupovali s nedůvěrou k neuvěřitelné historie, se dělají pitomci.

+32/−5
doporučit
18.10.2019 5:54

M83a36r12t11i95n 51N32e34r43m10u83t 4399490288844

Zajímavá je zmínka o italském komunistickém poslanci. Tehdy byla v Itálii dost silná komunistická strana, nejsilnější na celém západě. I to byl jeden z důvodů, proč v rusku jezdil žigulik - fiat, a ne třeba renault.

+15/0
doporučit
18.10.2019 9:08

F88r42a64n85t98i33š33e95k 22O85s18t25r35ý 4655541167903

Kdyby se někdo chtěl začíst do dobového tisku: http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1959/10/31

+7/0
doporučit
18.10.2019 9:06

P48e91t38r 68M33i98c92h50a23l 2430814571492

První díl jsem objevil až dnes díky tomu druhému, takže jsem si to přečetl celé najednou. Díky za zajímavý článek, o tomto případu jsem ještě neslyšel.

+6/0
doporučit
19.10.2019 11:54

J91o41z55e79f 49B75e83v32i70l38a96q27u85a 9755399951261

Vďaka za článoka zaujímavý príbeh!R^

Ešte by ma zaujímal názov pripravovanej knihy.;-)

+6/0
doporučit
18.10.2019 9:36

J43a93r18m54i69l26a 29P90í47c28h30o14v50á 5832417634663

Poznámka pro autora: máte tam drobnou gramatickou chybku. "Majíc na paměti lingvistické těžkosti" - majíc je přechodník přítomný pro ženský rod. Má být Maje na paměti - protože Ital byl chlap (viz: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=590). Až to opravíte, prosím mou poznámku smažte.

Jinak vynikající článek, ráda to čtu.

+6/−2
doporučit
18.10.2019 8:48

J16i68ř49í 50V43o83n76d92r30á15č62e39k 5366814590564

Jeden by čekal, že ho z té školy vyrazí. Jouda, co letí na druhou stranu, v době studené války za železnou oponu a díky němuž italská strana zaplatila 600 000 za to, že si nepřítel detailně rozebral jejich bojové letadlo, se naopak stane generálem. Úžasný příběh.

+15/−15
doporučit
18.10.2019 6:58

K15a88r21e40l 29R10u92b36e58š 4459352105906

Tak oni ho jen tak pustí... A já se těšil, že ho zásahovka sil NATO zachrání z Pankráce těsně před popravou... :-(

+4/−7
doporučit
18.10.2019 7:44
Foto

K16a71r90e58l 46S34e95i21d49l 8509735120908

Cena za vrácení letadla mi vychází - při přepočtu mezd 1 : 20 - na cca 13 000 000 v dnešních Kč. To není taková hrůza (vzhledem k ceně letadla).;-)

Vzpomínám si, jak mi na střední škole, počátkem 80. let, kamarád (syn vyššího důstojníka ČSLA) také vyprávěl o nějakém vrácení letadla na Západ - prý v bednách, udělaných na míru, vyložených sametem a za královské peníze. Tehdy se to bralo jako takové malé "vítězství" v rámci studené války.;-)

U článku o těch 2 německých pilotech, pokud se nemýlím, byla vcelku zajímavá diskuze o navigaci v poválečných letech. Sice měli piloti tryskáče, ale možnosti orientace se moc nelišily od těch druhoválečných, jen na všechno bylo méně času.

Jsou známé také nějaké případy zabloudění našich pilotů na Západ? (Nemám na mysli úmyslné útěky.)

+1/0
doporučit
19.10.2019 7:09

M40a88r46t41i90n 23G41l92a19s63e40r 9695399560327

Na letadle přece nebyly žádné kamery, takže ty konspirace jsou úsměvné. A pro zjištění, že soudruzi nedopřáli vlastnímu lidu dobrou kávu nemusel toto podstupovat. To věděli všichni.

+1/0
doporučit
18.10.2019 15:53

J24o49s51e77f 14K12o70m68e37n42d24a 3429189814127

Znáte zimního plaza na 8 písmen?

+1/0
doporučit
18.10.2019 12:27

M96a79r50c81e68l 12S23t27a52r25ý 9468594453429

studená válka, přelet nad územím nepřátelského státu vysvětlen jen souhrou náhod a neuvěřitelnou neschopností pilota a on se podivuje, že byl na 3 týdny zadržen jen k výslechům, nikdo mu nezkřivil vlas (nejhorším zážitkem byla nekvalitní káva a nepadnoucí oděv:-)).

myslím, že to bylo velmi jemné zacházení s potenciálním špionem nepřátelské strany

+2/−6
doporučit
18.10.2019 11:44

J43i35ř31í 84N53o43v44o48t12n42ý 6625967736136

"Majíc na paměti lingvistické těžkosti, kterým byl vystaven během svého středoevropského dobrodružství, vedl jazykovou školu vojenského letectva." Autor článku má zřejmě též lingvistické těžkosti a potřeboval by zdokonalit v češtině. Alespoň co se týká přechodníku přítomného v mužském rodě.

+1/−5
doporučit
18.10.2019 9:59

J32o18s20e43f 22H67i80l71d67e25b39r79a97n13d90t 5414714671442

Nekonecny clanek o beznych celosvetovych postupech. Svedci zejmena o tom, ze zelezna opona nebyla nijak vysoka.

+2/−15
doporučit
18.10.2019 7:38

J46o52s88e80f 97M69e79r68u43n82k76a 6782450923137

To se nedá obhájit, ten Ital byl prostě blb. Měli ho vodit Prahou s příslušným vysvětlením jako exota.

+2/−22
doporučit
18.10.2019 5:19

D83u39s56a64n 87J76u27r13e55n32a 8806616112714

vyborny clanok, akurat v nadpise - Meresjev sa volal Meresjev len v knizke Borisa Kampusa (Polevoj), inak to bol Maresjev. )) to len na presvetlenie

0/−1
doporučit
18.10.2019 8:55

M79i66c95h20a18e92l15a 62V38a50r10c39l90o12v35á 4742214552493

Chudák. Ten ale musel trpět. Ještě že neměl dost paliva. Zabloudil by někam k Vladivostoku a u Sovětů by si nestěžoval na kávu, ale na sibiřskou zimu. ;-)

0/−5
doporučit
18.10.2019 12:38

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz