Diskuze

Havarovali v Čechách, těla se našla v Německu. Nehoda MiGů na Šumavě

Nehoda dvou vojenských MiGů-15 na šumavském hřebeni v roce 1963 stála dva piloty život. Byla důsledkem šlendriánu a lehkovážnosti. A vedla ke vstupu československých vojáků do NSR se zbraní v ruce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S29e67i64d12l 82P51e68t76r

2. 7. 2019 0:11

Za "mírovou éru" 1950 - 1989 zahynulo tuším při cca 600 nehodách asi 450 pilotů ČSLA. ... Docela dost na to , že vlastně nikde "nebojovali" ...:-/

1 0
možnosti

J38o34s63e53f 86M65i36k73e25l

27. 6. 2019 18:37

To sice pěkné, že měli nastudované ty železniční tratě, jenže zapomněli, že jsou kousek od státní hranice a že když poletí nějakou tu minutu na jih, ocitnou se v Německu. Takže to chtělo také sledovat kompas.

4 0
možnosti

K69a32r78l 70R40i46e25g71e84l

29. 6. 2019 23:49

Presne, museli byt trochu "pod parou" protoze provest let ve skupine s jiste omezene vybavenymi letadly (verze pro vlekani tercu) bez radne predletove pripravy ...za podminek predpokladaneho prechodu z VFR na IFR ("I Follow Railways") to mohl naridit a provest jen totalni trotl....

1 1
možnosti

D28u56š75a38n 73L43e79v15ý

27. 6. 2019 15:08

Jak je možné,že ti imperialističtí hrdlořezové ty vzorné ochránce socialismu nesestřelili?

Jak je možné,že ti mírumilovní ochránci hranic socialistického bloku pod pohrůžkou použití zbraní vstoupili na uzemí nenáviděného kapitalismu?

3 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti
Foto

K75a62r87e31l 48S40e96i97d49l

27. 6. 2019 14:08

Zajímavé... Nechtěl bych být v jejich kůži během toho bloudění (a pochopitelně ani potom).:-/

P.S. Ten Slivka, co měl přeletu velet a nakonec letěl sám jindy, byl poručík nebo kapitán?

3 0
možnosti

Rudé právo zprávu přineslo 23.6.1963. Samozřejmě v češtině:

http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1963/6/23/4.png

Původním zdrojem informace byla ČTK.

3 0
možnosti

"Rudé právo" v slovenčine?8-o Nie som až taký pamätník, ale na Slovensku bol ekvivalentom "Rudého práva" denník "Pravda". Ale 100= to tvrdiť nemôžem...

Inak dobrý článok - ale ako už poznamenali niektorí diskutujúci - nehody sa stávali, stávajú a budú stávať. Menia sa len frekvencia,príčiny a následky. V tomto prípade ma ale zaujala jedna vec - išlo o celkom "slušné" narušenie vzdušného priestoru tehdajšej NSR a žiadne zmienky o reakcii?

Zaujímavé počteníčko!R^

5 0
možnosti

Ale v Rudém Právu, stejně jako v jiných novinách v ČSSR běžně vycházely články ve slovenštině, pokud to bylo napsáno slovenským redaktorem. Nic se nepřekládalo, jak to kdo napsal, tak to vyšlo. Stejně tak třeba v televizním zpravodajství byly běžně reportáže nebo zprávy v obou jazycích, člověk to ani nevnímal, že je něco česky a něco slovensky.

6 1
možnosti

Vsetko chapem, az na to pomilenie smeru na zaciatku.

To skutocne Mig15 nemal v kokpite kompas?

Akebo to jedno na Vaclavaku bolo to povestne ceske "jedno"?

6 0
možnosti

Předpokládám, ze tratě měli na počátku podobnou orientaci sever-jih a až poté se stačí na východ. Než si chybu uvědomili, tedy ze trať se stale nestáčí, už se nezvládli zorientovat a proto stále pokračovali původním směrem. Zase v te rychlosti je 100km ani ne deset minut...

3 0
možnosti

J95o20s81e69f 98V63a31l36a

27. 6. 2019 7:37

podle popisu a smeru letu museli byt absolutne zmateni, protoze hned po preletu hranice na uzemi CSSR udelali obrat o 90 st doprava a jiznim smerem ( navigacni nesmysl ) se vraceli zase nejkratsi cestou zpatky do Nemecka. Navic v okoli je hreben jeste s vyssimi horami, takze je zvlastni, ze nejakou netrefili zu drive.

7 0
možnosti

já se v tom moc nevyznám, ale ty stihačky přeci musely mít nějaký základní přístroje, protože ne vždy je jasno. přijde mi nepochopitelné napálit to do lesaa ještě ve formaci.

0 0
možnosti
Foto

Měli soudruzi použit GPS :)))))

1 12
možnosti

To jo, vždyť stačilo klepnout na display a Google by jim našel lepší trasu :-)

2 0
možnosti

Zajímavé čtení.

Tento případ dokazuje onu pověstnou vysokou úroveň výcviku a bojové připravenosti (nejen) leteckých vojenských útvarů armády ČSSR, kterou se zde mnozí "bývalí" tak rádi ohánějí. :-P

32 8
možnosti

Tak nehody se stávaly vždy. Stávají se i nyní. Že je to nyní méně časté je jen díky tomu, že početně máme stíhaček asi tak desetinu tehdejšího stavu plus + avionika je dnes úplně jinde.

5 0
možnosti