Diskuze

Piloty Boeingu 787 znepokojuje protipožární systém, stroje ale dál létají

Piloti se obávají o bezpečnost Boeingu 787 Dreamliner, neboť klíčový protipožární systém je náchylný k poruchovosti. S odkazem na nejmenované piloty to uvedl britský list The Observer. Společnost Boeing aerolinky na problém upozornila a jeho existenci připustil i americký Federální úřad pro letectví, který však provoz letounů nezakázal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LF

Docela mě baví, jakou paniku zde vyvolá méně než 1% pravděpodobnost selhání zabezpečení určného pro velmi nepravděpodobnou (a pro daný stroj zatím nezaznamenanou) událost.

A pak sedneme do autobusu nebo vlaku nebo tramvaje, které pamatují pomalu Gottwalda a jsme v pohodě :D

Tím neříkám, že by to neměli fixnout.

0 0
možnosti
JN

Mohl by mi prosím Boeing poslat 1% svých zisků, když je to podle nich tak nevýznamné číslo, že je uráží výtky pilotů.

1 0
možnosti
MD

Klasický postoj, dokud nějaké letadlo neshoří:o) Dokud se něco úplně nepo...e, tak je přece všechno OK, ne?

0 0
možnosti
Foto

Koukam, ze letadlum rozumi i ti, ktere normalne clovek potka na diskuzich, kde radi hokejovemu trenerovi jak mel sestavit mancaft pred mistrovstvim. Reknu vam, Cesi jsou opravdu mnohostrane nadany narod. R^

0 0
možnosti
JT

J11a85n 54T11a63r68a92b81a

17. 6. 2019 13:12

no jasněžejo :-P

10,5 milionu leteckých expertů

10,5 milionu právníků

10,5 milionu lékařských expertů

10,5 milionu šéfkuchařů

10,5 milionu trenérů

..atd.

na 10,5 milionu obyvatel

1 0
možnosti
VS

hmm koukám, že Boeing má bezpečnost celkem na salámu...

2 0
možnosti
MC

Mohli by lidem z managementu Boeingu a kontrolniho uradu naridit, aby minimalne jednou tydne nejakou beznou linkou leteli. Treba by se to pak vyresilo rychle:-)

1 0
možnosti

Lítají s Airbusem... :)

4 0
možnosti
Foto

T76o50m55á33š 58B17u68r25a

17. 6. 2019 4:57

Příliš přetechnologizovaná technika. Rozumný přístup by byl nabízet ta softwarová a elektronická hejblátka v rozumné míře a to tam, kde znamenají znatelný přínos. Nikoliv pouze uživatelský komfort sám o sobě. Neboť obecně platí přímá úměra mezi složitostí zařízení a výskytem chyb.

Jako laik si sice nejsem jist, zda-li se tato myšlenka vztahuje i na takovou záležitost jako je protipožární systém B 787 ale pokud jde o ty spadlé "maxy", tak tam jsem si tím téměř jist. Tam ta vyšlechtěná technologie mající za úkol vyloučit určitý stav přesně ten zapřičinila. Na tuto situaci to dle mého sedí jako ulité.

Jestli by ono z hlediska bezpečnosti nebylo lepší vrátit se ve vývoji pár kroků zpět, přestat dělat z letadel autonomní počítače s křídly a stavět je jako stroje ovládané především lidmi.

4 4
možnosti
MS

V podstatě totéž, byť v pochopitelně daleko menší míře, máte i u automobilů. Všelijaké ty protiskuzy, asistenty kdečeho atd. pak dávají zejména nezkušeným řidičům pocit, že auto plně ovládají a pak se jen diví, když se dostanou přes hranice možností elektroniky.

1 2
možnosti
ŠF

To je docela o držku vlézt do takové plechovky, kde je naděje na přežití v případě požáru téměř nulová.

3 0
možnosti
JM

Pozaru na palube letadel bylo spousty a rozhodne se neda rict ze mate nulovou sanci na preziti. Ta sance je dost velka.

1 0
možnosti
PB

Hm, takže to necháme být a vyhnívat. Hodíme to zatím na aerolinky, aby prověřily spínač 1 x za 30 dnů a opravdu to začneme řešit až zařve několik desítek, nebo stovek lidí. To dává smysl. A asi se to i vyplatí. S FAA jsme na jedné lodi. Sem tam nějaká malá domů a je to ošetřený.

7 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 2
možnosti

Dreamliner ne, bude to zase Jumbo, akorát 747-8I...

4 0
možnosti