- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Docela mě baví, jakou paniku zde vyvolá méně než 1% pravděpodobnost selhání zabezpečení určného pro velmi nepravděpodobnou (a pro daný stroj zatím nezaznamenanou) událost.
A pak sedneme do autobusu nebo vlaku nebo tramvaje, které pamatují pomalu Gottwalda a jsme v pohodě :D
Tím neříkám, že by to neměli fixnout.
Mohl by mi prosím Boeing poslat 1% svých zisků, když je to podle nich tak nevýznamné číslo, že je uráží výtky pilotů.
Klasický postoj, dokud nějaké letadlo neshoří:o) Dokud se něco úplně nepo...e, tak je přece všechno OK, ne?
Koukam, ze letadlum rozumi i ti, ktere normalne clovek potka na diskuzich, kde radi hokejovemu trenerovi jak mel sestavit mancaft pred mistrovstvim. Reknu vam, Cesi jsou opravdu mnohostrane nadany narod.
no jasněžejo
10,5 milionu leteckých expertů
10,5 milionu právníků
10,5 milionu lékařských expertů
10,5 milionu šéfkuchařů
10,5 milionu trenérů
..atd.
na 10,5 milionu obyvatel
hmm koukám, že Boeing má bezpečnost celkem na salámu...
Mohli by lidem z managementu Boeingu a kontrolniho uradu naridit, aby minimalne jednou tydne nejakou beznou linkou leteli. Treba by se to pak vyresilo rychle
Příliš přetechnologizovaná technika. Rozumný přístup by byl nabízet ta softwarová a elektronická hejblátka v rozumné míře a to tam, kde znamenají znatelný přínos. Nikoliv pouze uživatelský komfort sám o sobě. Neboť obecně platí přímá úměra mezi složitostí zařízení a výskytem chyb.
Jako laik si sice nejsem jist, zda-li se tato myšlenka vztahuje i na takovou záležitost jako je protipožární systém B 787 ale pokud jde o ty spadlé "maxy", tak tam jsem si tím téměř jist. Tam ta vyšlechtěná technologie mající za úkol vyloučit určitý stav přesně ten zapřičinila. Na tuto situaci to dle mého sedí jako ulité.
Jestli by ono z hlediska bezpečnosti nebylo lepší vrátit se ve vývoji pár kroků zpět, přestat dělat z letadel autonomní počítače s křídly a stavět je jako stroje ovládané především lidmi.
V podstatě totéž, byť v pochopitelně daleko menší míře, máte i u automobilů. Všelijaké ty protiskuzy, asistenty kdečeho atd. pak dávají zejména nezkušeným řidičům pocit, že auto plně ovládají a pak se jen diví, když se dostanou přes hranice možností elektroniky.
To je docela o držku vlézt do takové plechovky, kde je naděje na přežití v případě požáru téměř nulová.
Pozaru na palube letadel bylo spousty a rozhodne se neda rict ze mate nulovou sanci na preziti. Ta sance je dost velka.
Hm, takže to necháme být a vyhnívat. Hodíme to zatím na aerolinky, aby prověřily spínač 1 x za 30 dnů a opravdu to začneme řešit až zařve několik desítek, nebo stovek lidí. To dává smysl. A asi se to i vyplatí. S FAA jsme na jedné lodi. Sem tam nějaká malá domů a je to ošetřený.
Dreamliner ne, bude to zase Jumbo, akorát 747-8I...