Svým způsobem je jedno, který tablet piloti používají, důležitý je především software, který na něm běží. Přesto je zajímavé, že místo dosud osvědčených tabletů od Applu zvolila Delta Surface 2 s osekanými Windows RT.
Stejně jako konkurence America Airlines si Delta od nasazení tabletů slibuje snížení spotřeby paliva kvůli nižší hmotnosti a co nejčerstvější informace. Ač se to zdá neuvěřitelné, Delta si spočítala, že by jí to ročně mělo uspořit 13 milionů dolarů (zhruba 250 milionů korun). Jeden tablet je zhruba 25× lehčí než kompletní papírová dokumentace.
První tablety dostanou piloti letadel Boeing 757 a 767. Do konce příštího roku pak chce mít firma všechny kokpity bezpapírové. Mezitím však musí dostat povolení Federálního úřadu pro letectví (FAA) k použití tabletů ve všech fázích letu.
Na tabletech bude předinstalován program FliteDeck Pro od firmy Jeppesen, a z letadel tak budou moci zmizet všechny papírové informace, jako jsou navigační mapy, manuály a další dokumenty. Pro Windows vznikl FliteDeck Pro ve spolupráci Microsoftu, Jeppesenu a právě Delta Airlines.
Ne všichni cestující jsou však se změnou spokojeni. Na firemních stránkách se tak objevují například prohlášení, že už s Deltou létat nebudou.
Vyprodaný Surface?
Druhá generace tabletů Surface byla uvedena v letos v září a nyní Microsoft hlásí, že bude mít brzy vyčerpané zásoby určené pro předobjednávky. To může znamenat buď to, že jich vyrobil schválně málo, nebo poptávka po nich překročila očekávání, když prodeje loňského modelu nenaplnily předpoklady a firma ho zlevnila.