- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spočítal někdo, kolik Čechů a Slováků skončilo v La Manche během WW2?
Tady si to spočítejte, hezky zpracovaná mapa - https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1ygk61ezfzfq6EUWQP9J9xwG27dg&ll=50.99199663725193%2C1.5824319635066786&z=8
Super článek. Jen nevím, co znamená vypraporovat vrtuli? Napadá mě označit praporkem jako nefunkční, ale za letu a ve vzduchu to nedává smysl. Tak prosím někoho znalejšího o vysvětlení...
jde o natočení listů vrtule tak, aby kladla co nejmenší odpor vzduchu... jednotlivé listy mohou být pevné, nebo stavitelné
Nevím jestli jenom nejsem čtenářsky ve formě, ale hlavně ty první dvě události docela trpí úpravou pro článek, kdy nejspíš došlo k vynechání některých informací a člověk si musí hodně domýšlet.
Např: Když Ticinu z pokračujícího nedostatku paliva vysadil i motor č. 2
To je poprvé, kdy je zmíněno palivo, u selhání prvního motoru není příčina nijak zmíněná. Další případ je, že o přežití pilotů se člověk dozví až z věty, že s nimi byl rozvázaný pracovní poměr. Až do té doby jsem si podle kontextu myslel, že těch 5 zachráněných byli cestující.
Věc kterou pak vůbec nechápu je popis rpzpadu letounu ve vzduchu pravědpodbně v důsledku požáru následovaný zmínkou, že letadlo bylo později vytaženo, odbahněno, vysušeno a znovu zařazeno do služby. Po rozpadu ve vzduchu a nárazu na vodní hladinu?
Je zvláštní, že se ta Byla 47 nepokusila přistát třeba ve Francii.
Ale výkon podala posádka znamenitý.