Středa 15. července 2020, svátek má Jindřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 15. července 2020 Jindřich

Diskuse k článku

Přehlédli čtyřmotorové letadlo. Stačila k tomu záměna jednoho písmene

Z výzkumného letu nad Pacifikem se na základnu Moffet Field v Kalifornii vrací Convair 990 patřící NASA. Při kontaktu s věží dostává posádka povolení přistát na dráhu 32 L. Na okruhu stejné dráhy provádí výcvik i letoun amerického námořnictva P-3 C Orion, který se chystá na letmé přistání. Oba stroje se k sobě nezadržitelně blíží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a45t11e11ř49i36n13a 56V10ý38b20o44r15n38á 6290529809

To asi nebude ono, protože toto letadlo nadzvukových rychlostí rozhodně nedosahuje.

0/0
20.4.2020 7:20

J33a63n39a 24Š83r92á23m85č46í51k24o93v47á 3409768699

Je to na Ulozto, na YouTube jsem to nenašla :)

0/0
17.4.2020 11:45

L64u83k97á50š 22M44a75r43e16d95a 6811504687638

P.S. ja to tusim, palivove nadrze to nejsou, ma to co delat s rychlosti blizici se nadzvukove rychlosti a sonickeho tresku.

0/0
17.4.2020 0:29

L42u73k76á45š 28M91a29r35e19d97a 6591854557878

Krasny clanek o tragicek udalosti. Ale nejzajimavejsi otazka nebyla anii polozena, natoz zodpovezena. A to, proc ma Convair na vrchni strane kridel ty plovaky? :)

0/0
17.4.2020 0:28

P72a79v40e73l 35T46a63š26e83k 3767463272664

Asi aby meli jistotu, ze je vsechno, jak ma byt.

0/0
16.4.2020 13:31

J56a72k24u39b 80Š22a68f16a95n11d27a 7145667701151

Tak to je mi jasné. Ale proč o tom informují věž?

0/0
16.4.2020 9:47

P97a51v61e49l 64T45a69š80e58k 3287343832854

Protože zajištění podvozku je důležité. Když se ty nohy vysunou, ale "nezaklapnou" v té vysunuté pozici, tak je to špatně. A stát se to může.

0/0
16.4.2020 9:46

P94a56v19e87l 54T76a89š54e96k 3397533892534

RozdílnÉ čísla byste chtěl, jo?

0/0
16.4.2020 9:44

V70o67j22t68ě67c36h 93M11o75r29a41v76e45c 5175384486395

To číslo je azimut, těžko si vymyslí jiné číslo. :-)

+6/0
15.4.2020 18:41

J52o84s65e58f 27K50a34r37f58í69k 7412615186970

Supr článek!R^

btw - fakt nepochopím tu logiku, proč mají dráhy z podobným označením, tohle není rozhodně jediný případ... Přitom by stačilo hezky rozdílné čísla a ještě to třeba vytunit, že liché číslo bude vždy na levé dráze.

0/−2
15.4.2020 14:39

J90o80z51e75f 11B53e64v27i58l64a54q28u20a 9115599161461

Veľmi profesionálne pojatý článok!R^

+2/0
15.4.2020 8:49

P46e68t40r 79M35i49c29h42a19l 2520374161282

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10158090296-letecke-katastrofy/213382555490008-slepy-uhel/

Je tam nějaké info, ale přehrát už to nejde, Nemám teď čas to hledat.

0/0
15.4.2020 1:36

M95i19r93o77s65l74a91v 52R21a88t74a97j 5661553564675

no právě...R^ ještě jsem se nedíval do youtubu, až budu mít čas, tak se Vám tady ozvu s odkazem...

0/0
14.4.2020 19:16

O43n86d89ř89e38j 60Z35e67m77a58n 5710974478939

Nejste sám, tohle mi taky uteklo, myslel jsem si, že už jsem všechny ty díly viděl.

+1/0
14.4.2020 18:02

T34o68m17á63š 86P87e52š27k58a 2486264713483

V článku je to správně, posádka skutečně informuje o zajištění vysunutého podvozku a připravenosti na přistání. Jedná se hlavně o vojenskou frazeologii.

+4/0
14.4.2020 16:39

M12i84r32o67s15l41a51v 29R24a75t79a59j 5271593314785

tak zrovna tenhle jsem bohužel neviděl..zkusím to na youtube jestli to tam nebude

+1/0
14.4.2020 15:26

J27a79k66u82b 13Š35a87f19a23n37d97a 7285267241511

Nezdá se mi toto:

V 14:49 oznámila posádka convairu věži „Gear down and locked“, podvozek vysunut a zajištěn.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/letecka-nehoda-moffet-field.A200409_203856_tec_technika_mla

Že by posádka věž informovala o tom, že má zajištěný podvozek? Proč? Neznamená to spíše to, že je usazena v ose dráhy?

0/−3
14.4.2020 14:55

P86e52t38r 67M62i45c16h52a83l 2700234731512

Zajímavý článek. BTW, o té B-727 a Cessně byl jeden díl Leteckých katastrof.

+2/0
14.4.2020 14:05

J56a41n 17Š70e71s59t75á44k 3908839389874

No ono to slůvko "left" je stejně trošku zapeklité, připomenu jeden hit Elvise: I ́m left, you ́re right, she ́s gone.

0/0
14.4.2020 13:27

V57a34c48l87a27v 98M41e70d47e22k 5961802525785

Tam jsem loni v květnu byl, ;-D hotel v Sunnyvale jen o 5km vedle. U těch hangárů jsem přemýšlel na co je tam NASA postavila (celý areál je dnes značen NASA, jestli tam ještě působí námořnictvo netuším, žádné označení tam nemělo) - a vzducholodě mě teda fakt nenapadly.

0/0
14.4.2020 13:02

M94a56r65t91i41n 56Š92t79r48y50m76p31l 9838358395221

Dodržování frazeologie je v systému řízení letového provozu základním bezpečnostním prvkem a neověření volacího znaku v tak klíčovém okamžiku byla dozajista fatální chyba. Pusťte si však záznam frekvence TWR newyorského letiště JFK. S přesným dodržováním frazeologie by řídící letového provozu na jednom z nejrušnějších letišť světa odbavili za den polovinu provozu.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/letecka-nehoda-moffet-field.A200409_203856_tec_technika_mla

Asi ne az tak uplne...

0/0
14.4.2020 12:31

O98n94d13ř28e73j 28Š17i21m22e32č11e76k 3690131622226

Jen doplním pro autora: pokud používáte technický termín v originálu - "wishful hearing", bylo by dobré ověřit si pravopis.

článek je ale zajímavý.

+1/0
14.4.2020 11:01

T24o15m66á43š 87P96o14l89á46č80e12k 4637625864

to je snad základ každé komunikace v letecké dopravě.

+1/0
14.4.2020 10:50

L86a41d75i44s92l32a61v 45T66r81i33s64k25a 4705527390

Asi spíš wishful

0/0
14.4.2020 10:37

A66d33a45m 19Ř87e95ž37á35b31e61k 5242100630210

Kdo si počká ten se dočká

+8/0
14.4.2020 10:27

M41i29l78a45n 87V17o53l18e66k 5959393906509

'Nebudeme používat volací znaky, protože bychom to nestíhali.' Z toho se mi ježí chlupy.

+20/0
14.4.2020 10:23

J51a72n 44M66u46c66h11a 8709246672346

„whisfull hearing"?

0/0
14.4.2020 10:21

Z60d64e79ň61k43a 38Z21a30m26a86z45a44l57o71v62á 8859435377420

Zajímavý článek, díky.

P. S.: "V září letošního roku" - Letos ale ještě září nebylo... :-/

+7/0
14.4.2020 10:16

M93i67r24o60s69l87a64v 60R52a84t95a85j 5791643984835

Nádherný článek...R^

+24/0
14.4.2020 10:06

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...