- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krasny clanek o tragicek udalosti. Ale nejzajimavejsi otazka nebyla anii polozena, natoz zodpovezena. A to, proc ma Convair na vrchni strane kridel ty plovaky? :)
P.S. ja to tusim, palivove nadrze to nejsou, ma to co delat s rychlosti blizici se nadzvukove rychlosti a sonickeho tresku.
Supr článek!
btw - fakt nepochopím tu logiku, proč mají dráhy z podobným označením, tohle není rozhodně jediný případ... Přitom by stačilo hezky rozdílné čísla a ještě to třeba vytunit, že liché číslo bude vždy na levé dráze.
To číslo je azimut, těžko si vymyslí jiné číslo.
Veľmi profesionálne pojatý článok
Nezdá se mi toto:
V 14:49 oznámila posádka convairu věži „Gear down and locked“, podvozek vysunut a zajištěn.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/letecka-nehoda-moffet-field.A200409_203856_tec_technika_mla
Že by posádka věž informovala o tom, že má zajištěný podvozek? Proč? Neznamená to spíše to, že je usazena v ose dráhy?
V článku je to správně, posádka skutečně informuje o zajištění vysunutého podvozku a připravenosti na přistání. Jedná se hlavně o vojenskou frazeologii.
Zajímavý článek. BTW, o té B-727 a Cessně byl jeden díl Leteckých katastrof.
tak zrovna tenhle jsem bohužel neviděl..zkusím to na youtube jestli to tam nebude
No ono to slůvko "left" je stejně trošku zapeklité, připomenu jeden hit Elvise: I ́m left, you ́re right, she ́s gone.
Tam jsem loni v květnu byl, hotel v Sunnyvale jen o 5km vedle. U těch hangárů jsem přemýšlel na co je tam NASA postavila (celý areál je dnes značen NASA, jestli tam ještě působí námořnictvo netuším, žádné označení tam nemělo) - a vzducholodě mě teda fakt nenapadly.
Jen doplním pro autora: pokud používáte technický termín v originálu - "wishful hearing", bylo by dobré ověřit si pravopis.
článek je ale zajímavý.
'Nebudeme používat volací znaky, protože bychom to nestíhali.' Z toho se mi ježí chlupy.
to je snad základ každé komunikace v letecké dopravě.